hoi
ik ga dit jaar van ongeveer 1-9 t/m 20-12 naar thailand ( ongeveer 1 week ), cambodja ( 2 weken ) , vietnam ( 1 maand ), laos ( 2 weken) en dan terug naar thailand ( hier zijn we dan de rest van de tijd ongeveer 7 weken ).
ik weet dat ik voor cambodja een visum aan de grens kan krijgen en voor vietnam in phom penh kan regelen maar hoe krijg ik een visum voor laos vanuit vietnam ? en van laos naar thailand kan dit weer aan de grens ?
en wat voor visum ben ik nu voor thailand nodig ?
voor 60 dagen ? of 90 dagen ? of moet ik iets voor langer dan 90 dagen want we hebben een ticket voor meer dagen ?
en heeft iemand nog leuke tips voor deze landen ?
is er toevallig ook iemand die weet of je in cambodja van kompong thom naar skuon kan reizen en van skuon naar kompong cham ?
en deze periode is dat een beetje gunstig voor deze landen ?
Een visum voor Laos kun je ook aan de grens krijgen, dit visum is 15 dagen geldig. Echter, wanneer je in Vietnam je visum aanvraagt krijg je voor ongeveer hetzelfde geld een visum voor 30 dagen. Dit kun je i.i.g in Hanoi regelen, geen probleem.
Voor de eerste week Thailand kun je je visum gewoon op het vliegveld krijgen, de 30 dagen stempel. Voor de 7 weken aan het eind kun je een visum in Laos regelen. Wanneer je dit visum toch in NL regelt, moet je uitkijken dat het niet tijdens je eerst bezoek aan Thailand al afgestempeld wordt, het is dan onbruikbaar wanneer je het nodig hebt. En het Thailand visum moet binnen (geloof ik) 90 dagen gebruikt worden, reken even uit of je idd binnen die termijn gebruik van het visum maakt.
Vergeet niet ook wat warmere kleren mee te nemen, want m.n. in december kan het best afkoelen 's avonds!!! (Of laat kleren maken in Hoi An in Vietnam, errug goedkoop.)