Visum thailand/Laos etc

Hallo!,

Nou, elke keer als ik denk dat ik het begrijp, :wacko: lees ik weer wat anders op internet. Wie heeft een duidelijk antwoord?
Zelf ga ik Half okt naar Thailand. Ik heb een 60 dagen visum, dan wil ik naar laos, vietnam, cambodja, en laatste maand waarschijnlijk weer naar thailand of Maleisie. Voor deze reis heb ik dus in totaal 6 maanden op een week na.
Mijn visum voor laos kan ik pas regelen in thailand, dus kan ik niet bewijzen dat ik ook weg ga na die 60 dagen als ik aan kom. Ik heb wel een retour ticket, maar de datum is pas begin April!
Moet ik daar van te voren toch wat voor regelen? Of heb je geen problemen met de 60 dagen visa??

En zijn er hier nog mensen die rond half december ook naar Laos gaan? Ook de Gibbon experience etc wil gaan doen. Leuk om elkaar misschien daar tegen te komen/reizen? Zelf ben ik een jonge vrouw van 31, die op reis gaat, om een te gekke tijd te hebben.

Groetjes,
Sofie

Indien je met een visum in Thailand aankomst hoef je geen retour ticket te laten zien. Je kunt je toeristen visum in Thailand zelf overigens verlengen met 30 dagen bij een kantoor van de immigratiedienst.

o, dat is snel, thanx! Dan is er dus geen probleem. Dat is fijn om te weten.

klopt.
dan naar laos hoef je niet te regelen krijg je aan de grens.(30$)
naar vietnam regelen in laos of bkk, je moet wel een datum opgeven dat je visum ingaat. eerder kom je er niet in ,later is geen probleem alleen verlies je dagen. omdat de datum tm wanneer je visum is vast staat.(prijs verschilt per plaats waar je hem koopt, vanuit bkk is dit goedkoper dan in laos)
dan cambodja kun je aan de grens regelen.(20$)
voor thailand krijg je een gratis stempel. (alleen heb ik laatst gehoord van de ambassade dat er mensen bij de overgang poipet niet thailand inmochten zonder visum omdat hun terug vlucht langer dan 30 dagen was.)
dan maleisie geen probleem, stempel gratis.
en dan weer thailand ook weer gratis stempel.