Kan iemand mij duidelijk zeggen welk visum we best aanvragen voor onze reis. Ik weet dat deze vraag al dikwijls gesteld is geweest op dit forum maar nu met de verandering inzake visa wat ik hier lees weet ik het niet meer precies
We komen 18 juli aan te Thailand, zijn van plan na een drietal weken een weekje Laos in te trekken en erna een drietal weken terug thailand aan te doen waarna we op 5 sept via Bangkok terug Belgie invliegen.
Welk visum vragen we nu best aan op voorhand om problemen te vermijden?
Hoeveel tijd op voorhand vraag je ze best aan?
als jullie in bangkok landen krijg je een visum voor 30 dagen maar als je van uit laos terug komt krijg je maar 2 weken (15 dagen) dus als je dat weekje laos een week later doet hoef je voor thailand geen visum te kopen (eerst 4 weken thailand dan 1 week laos dan weer 2 weken thailand)
wil je het schema echter niet aan wil passen moet je een visum voor 3 maanden aanvragen of tussendoor een visum run doen naar een ander land
je moet ook een visum voor thailand aanvragen (voor 60 dagen) in nld want jullie hebben geen bewijs dat je binnen 30 dagen het land uitgaat. de luchtvaartmaatschapij kan je weigeren als je geen visum of bewijs hebt.
en als je de 2 de keer langer dan 15 dagen thailand weer in wilt moet je weer een visum aanvragen (deze is voor 60 dagen). als je het zo gaat doen dan kun je dus ook in nld een multiple entry visum kopen. dan kun je 2 keer thailand voor 60 dagen in.
of vliegend voor de 2de keer binnenkomen dan krijg je de 2 de keer een 30 dagen visum. (en als je ook vliegend naar laos gaat binnen 30 dgn na aankomst in thailand, hoef je ook in nld geen visum te kopen. maar visum is goedkoper dan ticket naar laos.)
of een week later naar laos gaan en dan heb je aan 15 dagen genoeg.
voor laos moet je sowieso een visum kopen, dit kijn bijna overal aan de grens met laos.
klopt helemaal wat Karin zegt ik was even vergeten dat je geen bewijs hebt dat je thailand binnen 30 dagen weer verlaat en dat vliegmaatschappijen je dan kunnen weigeren (en dit gebeurd echt) dus een multiple entry visum is volgens mij de beste optie want vliegen naar laos is inderdaad duurder maar als je dat doet hoef je geen visum aan te vragen voor thailand
Je kunt ook een toeristenvisa nemen en bij aankomst aan de immigratie vragen deze nog niet te gebruiken maar gewoon een visa-exempt entry te geven. Meestal voldoen ze aan dit verzoek. Vul dan op je arrival card die je in het vliegtuig krijgt niet je visa nummer in!
Bij terugkomst uit Laos gebruik je dan je toeristenvisa om Thailand binnen te komen.
Een ander alternatief voor als immigratie niet meewerkt is voor vertrek naar Laos een re-entry permit te halen bij een immirgatie kantoor. kost 1000 baht per persoon en zorgd ervoor dat je toeristen visa nog steeds geldig is bij terugkomst uit Laos.
voor 1000 baht koop je in laos ook een visum voor thailand, dit kan in savannaket en in vientianne.
dat wat mario zegt is het proberen waard gewoon visum hier kopen en dan gaan als ze niet stempelen dan kun je zien wanneer je naar laos gaat en als ze je visum wel afstempelen dan kun je of zo naar laos gaan dat je nog 15 dagen hebt in thailand of je koopt als je dat niet wilt verschiven een visum in laos. 2 werkdagen dan kun je hem ophalen.
of je blijft 2 weken in laos zodat je daar ook wat meer kunt bekijken. sorry ben nogal een laos fan.
Nadeel van een visa halen in Laos is dat het je veel tijd kost en het pas de volgende dag kunt ophalen. Een re-entry permit halen kost je veel minder tijd (half uur).
We waren zowieso van plan een toeristenvisa te nemen gezien er idd geen bewijs is dat we Thailand binnen de 30 dagen zouden verlaten.
Dan wordt het gewoon nog afwegen of het een single of multi entry visum zal zijn of opteren voor een re entry permit.
Bedankt voor de reacties, ik ben er in elk geval wijzer uit geworden.
Oke, ik volg het allemaal niet meer. Ik zelf ga ongeveer 6 weken naar Thailand voordat ik naar Vietnam vlieg, ik heb dus een 60 dagen visum nodig. Ik begrijp alleen niet of je dat in NL al moet regelen of dat het op het vliegveld ik BKK kan.
Verder hoorde ik van een vriendin dat als je op het vliegveld je visum wilt halen, je voor die tijd nog geen mogelijkheid hebt gehad om te pinnen; je bent de douane immers nog niet voorbij. Dollars meenemen dus?
Op het vliegveld kun je geen visum krijgen, alleen een visa exempt entry. En voor een visa exempt entry kom je officieel niet in aanmerking, aangezien je geen vlucht naar buiten Thailand hebt binnen 30 dagen. Immigratie in Bangkok doet hier vrijwel nooit moeilijk over, maar je vliegmaatschappij kan hier wel moeilijk over doen.
Dus de zekerste manier: vooraf een visum halen in Nederland.
karin
je moet inderdaad een visum in nld halen.
en dollars meenemen hoeft niet je kunt op de luchthaven meteen pinnen. en dan nog als je geld mee zou willen nemen om te wisselen neem gewoon euro’s mee scheelt je 1 keer wisselen.