Visum regelen in Bangkok/Vientiane voor Vietnam

Hallo allemaal!

Heeft iemand ervaring of kennis van het aanvragen van een visum in Thailand of Laos voor Vietnam?

Ik ben namelijk benieuwd naar de kosten hiervan om een keus te kunnen maken of ik dit in NL al ga doen of juist in de bovenstaande landen.

Jullie zouden me ontzettend helpen! Alvast bedankt!

Groetjes Shirley

Hoi Shirley,

Ikzelf heb die ervaring niet, maar weet wel dat het goedkoper is dan als je het hier in Nederland doet bij de ambassade. Je kunt eventueel ook een Visa On Arrival (VOA) regelen vanuit Nederland en dan krijg je een Letter Of Approval (LOA) waarmee je op het vliegveld in Vietnam een visum kunt krijgen voor 25 USD. Het regelen van een LOA kan via verschillende visumbureau’s. Er is toevallig op dit moment daar een topic over gaande op dit forum.

Maar dan zit je wel aan vaste dagen vast waarop je Vietnam in en uit moet: je mag niet eerder dan de vermelde datum op je visum (wel later), en ook niet later weg (of je moet verlengen). Het ligt een beetje aan het soort reis dat je wilt gaan maken. Wil je niet teveel aan een vast schema gebonden zitten, dan zou ik gewoon in Bangkok of Vientiane je visum halen.

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Shiley,

Wanneer je over land Viet Nam wilt binnen komen,moet je dus al een visum hebben.
Je kan deze bemachtigen dus in Bangkok en in Laos. bij de ambassade, kost je Nederland.

Keuze is in Bangkok dit zelf regelen, kost je tijd ( afhankelijk van je lokatie) en ongeveer 60 dollar. Goedkoper dan in den Haag.

In Laos is het anders.
Alleen in Vientiane zelf te doen.
Kost je 50 USd ongeveer en tijd

Betekend dus dat je daar niet komt je je paspoort wat dagen kwijt bent en er wat kosten bijkomen.

Ik denk met de huidige koers de verschillen zo minimaal zijn en de tijd die je moet investeren er niet tegen op wegen om het visum gewoon in Nederland te regelen.
Bijv

Visum regelen in Bangkok
tel even 2 uur taxi + 60 USD = al het bedrag van bijna van hier in Nederland en heb je geen tijdsverlies.

Prijzen heb ik even moeten plukken van deze site, misschien dat er ander bureaus zijn die het wat goedkoper kunnen.
Denk dat het wel wat gefriemel in de marge is.

gr.
Ton.

Hoi Ton!

Bedankt voor je informatie! Hier heb ik echt wat aan! Met het zelfde gemak haal ik hem inderdaad in NL en ben ik slechts 10 euro duurder uit maar bespaard me wel weer tijd in Bangkok en een hoop zoek werk. Bedankt ook voor de website!

Groetjes
Shirley

Heeft iemand ervaring met het regelen van een visum voor Vietnam in Luanngprabang?

Hoi,

Ik helaas niet, maar ik hoop dat een medereiziger op het forum je op weg kan helpen?

Groetjes, Anne