Visum voor Vietnam!?

:chin: dag allemaal,

Kan je het visum voor vietnam ook in laos of thailand regelen?!
Ik lees op internet allemaal verschillende verhalen.

Iemand hier ervaring mee!?

In Laos wel. Zelfs last-minute op het vliegveld van Luang Prabang via een behulpzame stewart van Vietnam Airlines. Belletje met de ambassade, uur wachten en 80 dollar armer resulteerde in een Visum voor twee weken. Kreeg een mooie sticker in m’n paspoort. Moest in Hanoi wel een retourticket tonen (liet maar een voucher zien van Singapore-Amsterdam) en naast m’n paspoort nog wat extra passen waar m’n naam etc. op staat.

Mijn stelregel voor Vietnam: regel visum buiten Vietnam. Heb verhalen gehoord van mensen die uberhaupt niet werden toegelaten op het vliegtuig richting Vietnam of die Vietnam niet binnenkomen hoewel ze wel op het vliegtuig werden toegelaten. Het werkt niet om op de bonnefooi naar Vietnam te gaan.

Op de internationale vliegvelden van Hanoi, Da Nang en HCMC zijn ook speciale regelingen door je naam te laten plaatsen op een soort van ‘letter of intent’. Dat is via internet te regelen of via de reiswinkels in Laos enzo. Kun je vervolgens bij de Vietnamese douane een definitief visum kopen. Staan meestal rijen van hier tot Tokio… In Vietnam houden ze wel van bureaucratie…

Cheers!

80 dollar dat is wel veel!
Want hier in Nederland is natuurlijk 30 euro…

Maar ik las ook ergens op internet het verhaal dat als je hem bijv. in bangkok haalt dat ie dan weer goedkoper is dan in nederland… Maar dat je dan wel paar dagen je paspoort kwijt bent…

Maar weet niet of dit echt waar is… Als het sowieso duurder is daar, dan haal ik m liever hier in NL…

maarja, een steward rekent natuurlijk wel extra :hihi:

Voor 19 euro meer was mijn visum wel in een uur geregeld, in plaats van drie werkdagen wachten (momenteel is 80 dollar omgerekend 49 euro). Dat risico heb ik bewust genomen omdat ik niet precies wist of ik naar Vietnam zou gaan. Overigens, mijn visum was een single-entry voor 14 dagen. Volgens die steward zijn er nogal wat smaken visum: 14 dagen, 30 dagen, 90 dagen. Weet niet hoe een visumprocedure voor Vietnam in Nederland en Thailand werkt, op internet veel tegenstrijdige berichten. Wellicht dat hier iemand duidelijkheid over kan geven.

Cheers!

Hallo,

Je kunt je visum ook via internet regelen van tevoren. Ik heb dit gedaan en is prima gegaan. Hier meer info daarover Visa voor Vietnam

hallo Mnoski,

Ja, je kan het daar regelen.

Bangkok
Ga naar de ambassade/ consulaat van Vietnam, vul de papieren in en met een beetje geluk krijg je dezelfde dag je visum. Maar reken op 2 dagen.
Je paspoort ben je die dagen kwijt en kan problemen opleveren met het hotel waar je verblijft.

Laos
Ook via de vietnamese ambassade en zeker 2 a drie dagen je paspoort kwijt met dezelfde problemen met hotel.

Oplossing kan zijn wanneer je vliegend Vietnam binnenkomt is, zoals eerder genoemd een brief van toelating aanvragen bij een vietnamees bureua.
Kost tussen de $10 en $15 voor een single entrance voor 30 dagen en alleen geldig dus op de internationale vliegvelden van Vietnam.
Duurt is overigens nooit langer dan 20 minuten max; normaal is de rij bij de douane dan weg en kun je meteen de douane door.;Dus geen enkel tijdsverlies. Ben 8 keer via deze weg Vietnam binnengekomen.
Wel kost de sticker en stempel $25, opgeteld ongeveer $35-$40.

aanvulling op ton:

1. hier in BKK hangt het niet van geluk af-maar hoeveel je wil betalen-hoe meer, hoe vlugger. let op; enkel WERKdagen tellen, dus 3 dgn is vanaf DO gebracht=terug op ma! Aan wat extra kosten kan een reisburo het voor je regelen=‘‘do the footwork’’-meestal kost dat net wat minder als 4 taxiritten (=2x H+T).
    2.in Laos geldt hetzelfde.
    Met je HTL/guetshse geeft dat totaal geen problems-ik neem aan dat je er bent ingesjekt-dat is de enige keer dat ze naar pas vragen. En dat het verstandig is een kopie ervan bij te hebben (=kost 1 ct/page hier) zal ook eenieder toch al lang bekend moeten zijn?
    3.het online regelen kost je altijd extra-niet duidelijk staat dat je de gewone visumkosten (voor snelle levering) moet betalen PLUS de 150/20US$ extra voor de bemiddeling. Soms doen airlines verweg hier moeilijk over-maar lokaal hier in Asia is het algemeen bekend.
    En dat airlines pax weigeren die ze op hun kosten moeten terugnemen als ze niet toegelaten worden zou toch bij jong bekpekNL algemeen bekend moeten zijn?

Hallo,

Even te verduidelijking wat betreft het visa on arrival.

zie onderstaande mail aan mij met het vietnamees kantoor.

----- Original Message -----

From: Nguyen Thi Khanh Hoa

To: [EMAIL=“ton@nl”]ton

Sent: Wednesday, May 06, 2009 5:25 AM

Subject: RE: holiday

Dear Mr Ton ,

I have forgot to give you the price of visa upon arrival.

We can do a document of visa landing for you and you can get your visa stamp upon check in at airport.

The price of document of landing visa will be 11 US$ for visa single entry 1 month & 33 US$ for visa multi 6 months.

Please let me know your thoughts.

Best regards,
Hoa

Nguyen Thi Khanh Hoa (Ms)
****Sales Executive ****

Buffalo**** Tours****
Add: 58 Dong Khoi St., Ho Chi Minh City, Vietnam
Tel: (84 8) 3 827 9170 ext 106
Fax: (84 8) 3 827 9168
Website: www.buffalotours.com

Dit zijn de totale kosten voor de “letter of approval”
Deze krijg binnen 2 a 3 dagen via de mail.
Hier bovenop komen dan nog $25 voor de zegel op het vliegveld.

Ik heb met diverse maatschappijen gevlogen vanaf A’dam en Frankfurt en de 8 keren nog nooit problemen gehad met het verkrijgen van een instapkaart.

Kan ik ook in Cambodja een visum regelen, of beter al ruim van te voren in Bankok. Mijn plan is om begin februari na Vietnam te gaan.

Hallo,

Wij hebben zelf het 1 week voordat we naar Vietnam gingen geregeld in Sihanoukville. Je zult wel moeten weten wanneer je Vietnam in gaat reizen. Dit omdat het visum ingaat op het moment dat jij dit aangeeft. Dus niet wanneer je inreist is het geldig. Je kunt dan ook alleen op de datum van ingang inreizen of daarna dus.

oke dat is duidelijk dank je wel!!

Hallo

heeft er iemand een idee hoeveel het kost in Bangkok voor een visum voor Vietnam in één werkdag (of eventueel 2 werkdagen), uitgedrukt in Thaise bath? (of eventueel dollars?)

Alvast bedankt!
Stefanie

Nog een vraag over het visum voor Vietnam (wat me na veel zoeken op internet nog niet helemaal duidelijk is geworden):

Kan ik een visum voor Vietnam regelen via een reisbureautje in Luang Prabang, Laos? Hoeveel werkdagen zijn hiervoor nodig, en wat is de prijs?

Alvast bedankt voor de reactie!

Kan iemand mij vertellen wat een visum voor Vietnam kost als ik die in Phnom Penh wil halen? en hoeveel tijd neemt dit in beslag??

Ik hoor het heeeeel graag van jullie!

Thanks

Ik heb het in Sihanoukville geregeld in dat is ook in Cambodja en hier in 2008 60 USD voor betaald voor 2 maanden.