Via http://www.visa-vietnam.org kan je een approved letter bestellen waarmee je op het vliegveld een “visum upon arrival” kan krijgen voor USD 25,-- (single entry voor 30 dagen). Wel pasfoto meenemen. Heb zelf nog geen ervaring mee maar volgens anderen (ook hier op dit forum) schijnt het te werken. Ga zelf in augustus naar Vietnam en ga het ook op deze manier doen. Mijn enige onzekerheid is of de vliegtuigmaatschappij je wel meeneemt zonder visum maar wel met een approved letter. Ikzelf vlieg met Cathay Pacific.
Ja van die website wist ik al zover was ik zelf ook al. Ik wil graag de ervaringen weten inderdaad. Wij vliegen zelf met Airasia van Kuala Lumpur naar Hanoi ik weet niet of zei daar moeilijk over zullen doen.
prima te doen op die manier! erg handig.
zelf ook gedaan. Ik vloog met Tiger Airways van Singapore naar HCM, Vietnam. Ze vragen naar je pre approved letter en dan kun je door. Eenmaal in Vietnam ga je naar een speciale visa on arrival desk, waar je je visum in zo’n 20 minuten hebt.
Bedankt voor de info nu zou ik alleen nog willen weten via welke website heb je het geregeld. Ik weet niet welke je namelijk wel en niet kan vertrouwen. Hoe heb je de betaling gedaan?
Super bedankt voor alle informatie hier kan in wat mee. Ik ga het via dat kantoor dan maar regelen. Is het goed gegaan met bankoverschrijving via internet? moest je daar nog extra voor betalen?
Ik doe al mijn bankzaken via internet eigenlijk, en ja dit is goed gegaan… Als je het geld via een bankoverschrijving betaald dan vragen ze wel om een bewijs, zodat zij kunnen zien dat je het ook daadwerkelijk hebt overgemaakt. Schermprintje maken van je afschrijving naar hen en dat als bestandje (.jpg) in een mailtje versturen… dat vonden ze prima. En wel zo makkelijk en snel. Het kostte (voor mij, Postbank) wel een paar euro, omdat het om een overschrijving van een NL’se rekening naar een Vietnamese (buitenlandse) rekening ging.
(Je kan het ook anders doen, via bepaalde online betaal systemen… Xoom en Western Union, maar moet je wel hebben/aanmaken dan.)
Succes ermee en alvast veel plezier in het prachtige VietNam!
Groetjes :dag:
Bedankt inmiddels het formulier ingevuld en inmiddels is verzocht om betaling. We gaan het vandaag of morgen even overmaken zodat we vliegtickets kunnen boeken voor Hanoi. Wij moeten namelijk ook nog vliegen van Labuan dat ligt vlak bij Kota Kinabalu Maleisie naar Kuala Lumpur.
Zo heb ik het ook gedaan. Een buitenlandse betaling via mijnpostbank.nl en daarna als bewijs een schermprintje opsturen. Ik ben alleen zo dom geweest om alle overschrijvingskosten voor mijn rekening (OUR) te nemen i.p.v. te delen (SHR). Komen bovenop mijn kosten van 5 euro ineens nog 15 euro bij voor hun kosten. Relatief een hoog bedrag maar aan de andere kant ontvangen zij hun fee nu netto i.p.v. bruto. Wel zo eerlijk.
Inmiddels het visum dus via internet verkregen de brief dus die uitgeprint. Daar heb ik vliegtickets geboekt van Kuala Lumpur naar Hanoi.
We kregen toen we landen eerst een kaart die we in moesten vullen voor aankomst. Daarna zagen we inderdaad een balie visum on Arrival.
Daar de brief overgelegd en onze pasporten, toen moesten we weer een formulier invullen en dus 25 dollar per persoon betalen. Na ongeveer 10 minuten wachten hadden we een sticker met visa voor 1 maand in onze paspoort. Dit werkt dus perfekt daarna door de douane en we waren het land binnen.
Dit schrijf is als iemand de volgende keer ook dit wil doen via internet. Het scheelt in ieder geval veel tijd door eerst weer 2x naar de ambassade te gaan.
De kosten waren totaal per persoon inclusief reisagentschap 18+25 dollar is dus 42 us dollar per persoon.
Dit geld dus alleen als je vliegend Vietnam inkomt.
Ja, alles is precies volgens “het boekje” verlopen. De pre-approved letter kwam alleen niet in het beloofde pdf-formaat maar in jpg-formaat. De pre-approved letter bestaat uit een voorblad en een aantal vervolgbladen met daarop tig namen van mensen uit allerlei landen die allemaal in aanmerking komen voor een “visum upon arrival”. Je krijgt echter alleen het vervolgblad opgestuurd waarop jouw naam voorkomt, dus in totaal twee bladen incl. voorblad. Op Schiphol geen enkel probleem met inchecken gehad en in Hanoi binnen een kwartier een visum gekregen.
Bedankt voor je reaktie Columbus52, ik was er ook niet erg zeker van dat de Maatschappij Cathy Pacific me mee zou nemen, dus ben ik naar Schiphol gegaan. Daar weet bijna niemand iets af van een visum on arrival, ik ben ook naar de Marechaussee gegaan en daar hadden ze een boekje dat TIM heet en alle luchtvaartmaatschappijen hebben dat boekje ter ondersteuning. Hierin staat dan ook dat je een brief nodig hebt van de Immigratiedienst en dan is het in orde. De meeste mensen kiezen echter voor zekerheid en dat is nog steeds een visum halen in den Haag. Dat blijkt uit mijn onderzoek.
Merlijnen
Ja maar als je aan het reizen bent is zo’n visum aanvragen wel verdomd makkelijk. Wij zijn namelijk aan het rondreizen en als je dan lang in een plaats moet blijven is dat voor ons vaak vervelend.
Ik ben het helemaal met je eens, heb je nog ideeen en dingen die ik echt moet gaan zien ! Ik ben helemaal blanco en ben de lonely plannet aan het doorspitten. Dus als je iets weet wat echt de moeite waard is dan graag je tips.
groet,
Merlijnen
hoe bedoel je in Azie?
Ik weet natuurlijk niet waar je wel en niet bent geweest?
Ik weet alleen heel veel over Azie dit omdat ik alleen reis door Azie.
Hallo Moira, ik ga alleen naar Vietnam voor 4 weken en wil graag zoveel mogelijk zien. Ik begin in het zuiden en trek dan door naar het noorden.
Mekong Delta ga ik zeker zien en ook in het noorden naar Sapa en de bergen in.
groet,
Merlijnen
Halong Bay is erg leuk kun je met een tour doen vanaf Hanoi en dan slaap je 1 nacht op de boot. Ja wij zijn naar Nha Trang geweest was wel oke. Hoi An moet je zeker doen erg leuk kun je ook kleding laten maken. Als je maar 4 weken gaat zou ik wel veel vliegen dat is snel want 4 weken is best kort voor Vietnam. Mekong Delta moet je zeker doen is de moeite waard. Als je nog naar een supermooi eiland wil kan ik je Phu Quoc aanraden dat is ook in de buurt van mekong delta. Je kunt van Ho Chi Minh vliegen naar Phu Quoc. Witte stranden en helder blauw water.