Visum vraagje

Beste allemaal,

In augustus hoop ik Vietnam en Cambodja te bezoeken. Ik vlieg op Ho Chi Min (Saigon).

Kan ik ook een visum (multiple-entry) krijgen op het vliegveld zonder VOA? En dit dus ter plekke betalen en regelen?

Alvast bedankt!

Hallo Dospo,

Nee, dat kan niet.
Je moet dus " letter of approval" hebben of een visum.

gr
Ton.

Hoi ton,
Bedankt! Ik vlieg op Saigon om vervolgens direct met een losse binnenlandse vlucht naar Hanio te vliegen. Waar moet ik mijn loa dan ophalen/laten bezorgen? In Saigon of Hanoi?
Wat is een betrouwbare site voor het aanvragen hiervan?
Alvast bedankt.
Groet!

Hey je moet je visum ophalen op t vliegveld waar je vietnam binnenkomt, in jou geval hcmc.

Betrouwbare site: www. Myvietnamvisa.com

groetjes sara

Hallo Dospo,

Even voor de duidelijkheid.

Visa on Arrival is geen visum, maar een methode om een visum te krijgen/kopen.

Je neemt contact op met een vietnamees visumbureau, vraagd om een " letter op Approval ",
Deze wordt dan naar je gemaild.
Op deze brief staan de vliegvelden waar je het land binnen kan komen.
Dit is Danang. Saigon of Hanoi.

Er is een aparte balie waar je je brief en paspoort inleverd en je een ander formulier moet invullen.
Deze ook inleveren en tegen betaling van $25 dollar ( afhankelijk van het aantal entries ) krijg je je echte visum.

In jouw geval dus, zoals Sara schreef, Saigon.

Let op De brief is geen visum, alleen een goedkeuring dat je het land als tourist binnen mag.

Betrouwbaar volgens vele posters is deze

Www. Myvietnamvisa.com

gr
Ton.

Hoihoi,
Dank voor jullie reacties. Ik ga een LOA aanvragen!

Bedankt!!

Ik heb een vraagje.

Ik heb vandaag gehoord als je een visa approavel letter hebt en alles goed hebt ingevuld dat je op de luchthaven in Vietnam naar een hotel gebracht word en dat je verplicht bent om in het hotel te blijven zitten omdat je nog GEEN visum hebt voor Vietnam.

En dat je dan beter hier in nederland naar de ambassade kunt gaan voor je visum.

Wie helpt mij met deze vraag??

Hallo T,

Klinkklare onzin.

Wanneer je de" letter of approval " hebt heb je toestemming om Viet Nam binnen te komen.
Op het vliegveld krijg je je visum ( dus niet in een hotel of bushalte of taxie enz. ).
Op de vliegvelden is er een aparte balie in de douanehal; dus voor de douane om het land binnen te komen.

Wanneer je dus je letter hebt ingeleverd met een pasfoto en $25 hebt betaald, ga je door de douane zoals iedereen.
Je hebt dan een echt visum zoals iedereen die het in den Haag heeft gehaald.

Laat je echt niets wijsmaken.

Waarschijnlijk zal dit nog wel bevestigd worden door andere mensen.

gr
Ton.

Hi,

Ik moets bijna lachen. sorry.
Maar goed een klein min puntje bij visa online is dat je soms wat tijdje kwijt in de rij in drukke seizoen moet staan om stempel te krijgen. (uurtje kan makkelijk). Maar goed, als je helemaal naar Den haag moet en ook nog wachten, dan is online stuk beter en goedkoper.
Maak niet te veel ongerust, het is een fantastische land om op reis te gaan.

Veel plezier met de reis, maak niet te veel ongerust

http://visa4vietnam.com/contact.html

Hallo T,

Je vliegt op Saigon en de wachttijden zijn voor VOA wat langer als in Saigon.

Een tip is het formulier bij "praktische reisinfomatie " bij de eerste post van Anne-Jitske te downloaden en thuis invullen en deze met je paspoort en letter inleveren.

Ik doe dit altijd en heb in 10 reizen binnen 20 minuten in Saigon mijn visum en sluit als laatse in de rij bij de douane aan.

Slechts 3 maal ( ook entry in Saigon ) duurde deze procedure tussen de 30 en 45 minuten.
Dus dat is iets van 1 op de 4 dat het wat langer duurt; had toen het formulier niet gedownload en moest dit daar nog invullen, geen balpen, en paspoortnummer niet bij de hand.

gr
Ton.

Hallo!

Nog ruime een week en wij zijn weg!
Heb via vietnamvisa.com de papieren gemaild gekregen (we staan erop met Ieren en Amerikanen, grappig),

nu nog 2 pasfoto’s per persoon, paspoort-size vlgs de site. Moeten dit officiele paspoort -foto’'s zijn dus zwart-wit niet lachen etc? Of zijn ze niet zo streng?

Do I need photo and what is its size?

Yes, you do. However, photos are required at Vietnam airports only, please remember to bring at least 2 photos of passport size (04*06 cm).

Note: If you do not have time to prepare those photos before your departure, you can also get it at Vietnam airport for 2 USD or less per photo.

Uit die site gehaald

Zo streng zijn ze daar ook weer niet voor reisdocument.
Wel de grootte, gezichten moeten wel duidelijk zijn.
Foto’s daar laten maken is stuk goedkoper dan hier, als je niets heeft.

mvgs

bedankt voor je snelle reactie Traunuoc, had idd de FAQ’'s van die site ook al gelezen, maar staat er idd niet expliciet in, en anders daar maar maken idd!

Hallo B,

Gewoon hier laten maken, 1 pasfoto is overigens voldoende.

Daar laten maken kost zeker een half uur meer wachten.

gr
Ton.

1 like

Uhm,

heb ik niet aan gedacht, half uur is zonde van de kostbare tijd.

1 like