Visum via visumvietnam.nl?

Hallo,

Op internet kwam ik terecht op bovenstaande site (www.visumvietnam.nl).
Volgens deze site kan je bij hun je visum kopen, die je dan afhaalt bij de immigratiebali op het vliegveld in Vietnam. Heeft iemand hier ervaring mee? Klinkt wel aantrekkelijk. Een stuk goedkoper dan hier en je bent je paspoort niet een aantal dagen kwijt.
Graag hoor ik van jullie.

Heeft iemand anders nog een idee voor een visum? Vanuit Nederland regelen is vrij prijzig… Echter ik vlieg wel rechtstreeks naar Vietnam (Hanoi). Het regelen in een buurland zal voor mij niet gaan werken.

Alvast bedankt.

Hoi Heidi,

Je kunt geen visum kopen op deze site.
Je kan alleen een visum kopen bij de ambassade van Vietnam in den Haag, ik geloof voor €60.
Maar je kunt wel via een vietnamees visumbureau of reisbureau een "letter of aproval " krijgen v oor tussen de $12 en $20, deze bij aankomst op het vliegveld bij de balie inleveren.
Kopieer wel even je paspoort, het paspoortnummer moet je namelijk ook invullen op dit formulier en je paspoort heb je al ingeleverd
Je levert je paspoort en de “letter” in en vult een formulier in, na inlevering van dit formulier krijg na betaling van $25 je visum en ga je naar de douane.
Om tijd te besparen kun je het formulier, dat je bij het loket krijgt alvast invullen en samen met paspoort en “letter” inleveren’ scheelt ongeveer 15 minuten.
www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf ; Hier kun jet formulier downloaden dat wordt verstrekt aan het loket en samen inlevert met paspoorën "loa

Dus voor ongeveer $20 + $ 25 ( stamp fee ) heb je een visum (pp)
Elke vliegtuigmaatschappij accepteert de brief als een visum en je dus geen problemen bij het inchecken.

gr
Ton.

Hoi Ton,

Bedankt voor je reactie!
Maar wat jij beschrijft, dat doet deze site www.visumvietnam.nl toch ook? Of heb ik dat verkeerd?

Groet Heidi

Hallo Heidi,

Je hebt gelijk, ik had niet even gekeken op die site. Het is inderdaad hetzelfde.
De prijs, met de huidige koers ,scheelt ook niet echt veel meer dan met een vietnamees bureau.

gr
Ton.

Hi Heidi,

Ik ben net een paar dagen in Vietnam, en heb via deze site een visumaanvraag gedaan die je idd ophaald voor de immigration op het vliegveld zoals boven al staat beschreven.
Doen dus, scheelt geld!!

Have fun!

LaetitiaL en Ton, bedankt voor jullie informatie!
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je klaar bent bij de balie? Wij komen 's avonds laat aan (vliegveld Hanoi). Moet men rekening houden met een lange wachtrij bij de balie?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet, Loes

Hallo Loes,

Je eigenlijk geluk.
Het VOA in Hanoi gaat georganiseerder dan in Saigon.
Mijn ervaring, in Hanoi, is dat dit ongeveer 15 a 20 minuten duurt.
Dus het inleveren van je paspoort, download wel even het VOA form in mijn vorige post want scheelt echt 10 minuten, de foto en het betalen, $25 stampfee,.
Je medepassagiers staan meestal nog in de rij bij de douane, dus het valt wel mee.
In Saigon duurt het meestal rond de 30 minuten.

gr
Ton.

Hoi Ton,

Ik heb op dit forum begrepen dat jij een fervent Vietnamganger bent en regelmatig naar Vietnam gaat. Begrijp ik het goed dat jij je visum regelt via internet dus de letter of approval en dan op het vliegveld de rest??
Graag je advies wat te doen, via internet en dan welke site of hier in Nederland bij de ANWB?

Groetjes, Femke cheer