Visum aanvragen vanuit het buitenland

hey!

momenteel zit ik in Canada en ik ben van plan om in februari af te reizen naar Vietnam (vanuit canada) om daar aan m’n rondreis in zuid-oost azie te beginnen. alleen kan ik niet zo goed vinden hoe ik het beste een visum kan aanvragen vanaf hier. kan iemand me daarmee helpen?

groetjes nicole

hallo Nicole,

je hebt 2 keuzes dan.

Aanvragen visum bij de vietnamese ambassade in Canada, zit in Ottawa, of via Visa on arrival ( VOA ).

VOA is de makkelijkste manier en kan je gewoon thuis regelen en aanvragen, kan je nu al doen, mits het een muti of single visa moet worden met de duur van 1 maand. Visa via VOA langer dan 1 maand ( is dan automatisch een visa van 3 maanden ) kan pas 4 a 2 weken vooraf is wat moeilijker.
Wil je deze wel dan zijn er wel mogelijkheden.

VOA voor 1 maand, Multi of single entry gaat zo; ik het maar een stappen plan genoemd, wist eigenlijk niets anders te verzinnen.

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.net ( goedkoopste ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je touestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 25 USD pp. ( Moet met usd dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn) .

5
Wanneer je deze brief hebt, deze thuis even 2x printen ( dus pp 1 Loa )

6
Dan deze link downloaden en 2 x printen
Deze dus.

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoort in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeën in de rij te staan.

10
Na enkele minuten wordt je naam omroepen tegen betaling ( 25 usd ) dan krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

Hoop dat dit je wat verder kan helpen?

Heb je nog meer vragen laat het maar weten.

gr.
Ton.

1 like

Hallo
Wij vertrekken in november eerst naar India en willen daarna nog Vietnam, Cambodja en Laos ontdekken.
Kunnen wij nu al via email die LOA (Letter Of Approval) aanvragen om dan pas te gebruiken in februari/maart?
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes
Anneke

PS: Bedankt Ton voor je duidelijke en stapsgewijze uitleg

Hieronder nogmaals deze uitleg van Ton:
je hebt 2 keuzes dan.

Aanvragen visum bij de vietnamese ambassade in Canada, zit in Ottawa, of via Visa on arrival ( VOA ).

VOA is de makkelijkste manier en kan je gewoon thuis regelen en aanvragen, kan je nu al doen, mits het een muti of single visa moet worden met de duur van 1 maand. Visa via VOA langer dan 1 maand ( is dan automatisch een visa van 3 maanden ) kan pas 4 a 2 weken vooraf is wat moeilijker.
Wil je deze wel dan zijn er wel mogelijkheden.

VOA voor 1 maand, Multi of single entry gaat zo; ik het maar een stappen plan genoemd, wist eigenlijk niets anders te verzinnen.

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.com ( goedkoopste ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je touestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 25 USD pp. ( Moet met usd dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn) .

5
Wanneer je deze brief hebt, deze thuis even 2x printen ( dus pp 1 Loa )

6
Dan deze link downloaden en 2 x printen
Deze dus.
http://www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoort in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeën in de rij te staan.

10
Na enkele minuten wordt je naam omroepen tegen betaling ( 25 usd ) dan krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

Hoop dat dit je wat verder kan helpen?

Heb je nog meer vragen laat het maar weten.

gr.
Ton.
[/QUOTE]

Hey jongens!!

Ik zit nu in Maleisie… en heb al een ticket gekocht om naar VIetnam te gaan voor 31 oktober… Weet iemand toevallig hoe snel het gaat met aanvragen bij de ambassade van Vietnam in Kuala Lumpur/ Singapore?!

Of is het net zo makkelijk om het via internet te doen… is er ook een prijsverschil? Ik vind het via het internet namelijk wel wat duur…

Toen ik een aantal maanden geleden naar Vietnam ging vanuit Bangkok had ik het bij de ambassade in Bangkok gekocht… voor 35 dollar… als ik ton moet geloven kost het via internet dus bijna het dubbele… beetje jammer!!

Hallo Bart,

Ik denk dat je ergens wat gemist hebt, een visum via internet ( VOA ) kost je 25 usd pp voor het visum ( in de luchthaven ) en
de bijkomende kosten voor een letter of approval kost je tussen de 7 en 25 usd pp ( afhankelijk van welk bureau je gebruikt maakt en aantal personen).

Dus is eigenlijk nog wat goedkoper dan het in Bangkok zelf kopen en kost je bijna geen tijd.

Hoeveel tijd het kost in KL en Sinapore durf ik je niet te zeggen; ik heb het via die steden nog nooit gedaan, maar misschien zou je deze vraag kunnen stellen op de forums van deze landen als er geen antwoord komt op deze vraag?

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Oke, bedankt voor je snelle reactie!
Ik had inderdaad niet goed gelezen dan. De prijs valt dan inderdaad wel mee :slight_smile:
Ik ga het via het internet proberen!
Bedankt.

groeten!

Hallo Ton,
Ik heb afgelopen week via myvietnamvisa.com een LOA aangevraagd. Na 1 dag ontving ik de LOA via de mail.
Wat mij verbaasde was dat er een andere naam op stond, dus 3 personen. Ik heb daar gelijk op gereageerd en kreeg
ook vrij snel antwoord dat dat geen probleem was als onze namen er maar op stonden. Klobpt het ook dat wij geen problemen krijgen bij. aankomst van Ho cHi Minh. Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord.
Joyce

Hallo Joyce,

Is geen enkel probleem, dus geen zorgen.
Dit komt bijna altijd voor wanneer je bij een visum bureau boekt, zo beperken zij hun kosten.

gr.
Ton.

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Wij vliegen vanuit Denpasar en via Jakarta gaan we naar Ho Chi Minh.
Vervolgens gaan we over land naar Nha trang. Is het een beetje te doen om dat met de bus te doen of
adviseer je om met de trein te gaan. Bij voorbaat dank voor je reactie. gr. Joyce

Hallo Joyce,

Van Saigon naar Nha Trang is voor trein of bus ongeveer net zolang voor wat de reisduur betreft; bus is 1 uurtje ongeveer langer.
Maar het ligt volgens mij net wat je gewend bent met het reizen op deze afstanden.

Maar zelf zou ik voor de trein gaan, kan je wat rondlopen en wil je in de avond en nacht reizen, lijkt me dit ook wat veiliger.

Waarschijnlijk ken je deze site al, maar zo niet, hier vind je bijna alles over treinen in Viet Nam.

gr.
Ton.

Hartelijk dank,
Ik kende de site nog niet maar er stond voor ons veel bruikbare informatie.
De keuze was snel gemaakt en we zijn druk met de voorbereidingen bezig.
We hebben er zin in.
gr.
Joyce

Ik kreeg afgelopen week een mail van cheapvietnamvisa. daarin werd aangegeven dat de kosten voor het visum te betalen in Vietnam liggen op USD 45. p.p.
Dit i.t.t. een eerder aangegeven bericht:

Zou het inderdaad duurder geworden zijn?

Hallo duikers,

Nee hoor, wanneer je een LOA hebt krijg tegen betaling van 45 USD een vietnamees visum.
Deze is niet verhoogd.

Begrijp niet van de 25 USD

gr.
Ton.