Visum Vietnam

hallo,

In april 2012 ga ik voor 3 weken naar Vietnam, wij starten van het noorden en zakken af naar het zuiden. We moeten nog onze Visium aanvragen, reispas hebben wij al. Hoe vragen we dat het beste aan? Alle tips zijn welkom !
Wij zijn van België.

Groetjes

Hoi Edwin,

Je kunt dit bij de Vietnamese ambassade regelen in Brussel.

Ook kun je het online regelen via bijvoorbeeld myvietnamvisa.com. Je krijgt dan een Letter Of Approval waarmee je Vietnam in kan. Daar betaal je voor. Dan bij de bali in Vietnam kun je je visum halen voor nog zo´n 20 dollar (nette biljetten). Met je LOA kun je deze krijgen. Ook heb je een pasfoto nodig. Een heel verhaal, maar het is uiteindelijk heel makkelijk en wat goedkoper dan als je je visum bij de ambassade haalt.

Groetjes, Anne

Hey bedankt voor de reactie , wat is LOA ?

Groetjes, Edwin

een L.O.A. is een bewijs dat je aanvraagt voordat je Vietnam binnen komt. Hiervoor moet je een formulier invullen en vervolgens opsturen. Na een aantal dagen en het betalen van een aantal amerikaanse dollars krijg je dit bewijs terug. Hierin geeft de Vietnamese overheid je toestemming om Vietnam binnen te komen. Met die formulier ga je vervolgens naar de immigratie mensen daar waar je het land binnen komt, b.v. de luchthaven. Hier koop je dan vervolgens het visum en mag je binnen. Mocht je besluiten om georganiseerde trips te gaan maken in Vietnam dan kun je ook vragen of de touroperator ter plaatse deze L.O.A. voor je verzorgt. Succes ermee.

Inderdaad. Een LOA is een Letter Of Approval :wink: Goed dat Bael me even aan heeft gevuld, hihi.

Groetjes, Anne

Ik las onlangs dat het ook mogelijk is een Vietnamees visum te regelen in de omringende landen. Aangezien ik eerst naar Thailand, Cambodja en Laos ga leek dit me wel handig.
Het scheen zelfs goedkoper te zijn omdat ze dan vaak deals maken met vliegtickets oid.
Heeft iemand ervaring met een Vietnamees visum verkregen in 1 van deze landen?

Hallo M92,

Ik heb er geen ervaring mee, maar klopt dat je in de door jouw genoemde landen een visum ( het echte ) kan laten regelen.
Met dit visum kan je dan ook over land Viet Nam binnen.
Deze optie is goedkoper dan via de Vietnamese ambassade in den Haag.

Ik heb dit niet gedaan omdat ik dan enkele dagen mijn paspoort kwijt ben, wanneer je in de verkeerde steden zit.

Visum voor Viet Nam kan je niet overal verkrijgen in Laos, Cambodja en Thailand.
Je paspoort moet dan overgebracht worden naar de steden van de consullaten e.d.

Maar wanneer je echt vliegend Viet Nam binnen komt is VOA de goedkoopste optie en kost je voor de "letter of Approval " iets van 20 dollar + 25 voor het visum.

Bedenk ook dat VOA alleen voor de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang geld.
Dus voor alle andere grensovergangen ( land, zee, en lucht ) heb je een echt visum nodig!!!

gr.
Ton.