Visum op voorhand aanvragen?

Beste, ik ga 9weken reizen.Oorspronkelijk ging ik alleen naar Thailand, maar nu wil ik ook wel enkele weken naar Vietnam…
Maar ik weet niet wanneer. … Misschien blijf ik eerst wat weken in Thailand en vlieg ik dan naar Vietnam of anders ga ik na 2 dagen al dadelijk door…
Maar hoe zit het dan met dat visum? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!!
Groetjes, de bijna-vertrekkende-Marjolein

Hallo Marjolein,

Ik zie dat je vliegend Vietnam wil binnenkomen.
Dan zou kunnen gaan voor een “visa of arrival” (VOA).
Deze kun je, net als een gewoon visum aangevraagd in NL., in verschillende tijds bestekken kopen.
1 of 3 maanden single entry of multple entry.
Voordeel van een voa is dat het goedkoper is, maar de wachttijd op het vliegveld kan, als je pech hebt, nog weleens lang duren ( variërend van 10 minuten tot 2 uur).

In een van de vorige forumberichten staan diverse kantoortje genoemd en hoe je voa kunt verkrijgen. Ook de procedure wordt uitvoerig beschreven.

Je hoeft niet exact op de datum waar het visum ingaat het land in te komen, maar wel in de periode waarvoor het visum geldig is. Verlaten moet wel op de einddatum of je verlenging aanvragen.

gr
Ton.

Ik zou hem in jouw geval aanvragen in Bangkok in de vietnamese ambassade. (thailand). Optie on arrival (geen ervaring mee) en beste en duurst hier in nederland of belgie.

Hallo Marjolein,

Wat de prijzen betreft.

Voa 1 maand single entry van 10 tot 20 dollar + stamp fee 25 dollar
voa 3 maanden single entry van 30 tot 40 dollar + stamp fee 25 dollar
voa 3 maanden multiple entry van 35 tot 50 dollar + stamp fee 50 dollar
voa 1 maand multiple entry van 30 tot 45 dollar + stamp fee 50 dollar

Een single entry visum gekocht in nederland bij de ambassade kost 60 euro ( binnen 1 uur geregeld in den Haag )

Wanneer je een visum koopt in Bangkok ben je tijd kwijt om naar de ambassade te gaan, papieren invullen en met geluk heb je binnen 1 a 2 uur je visum; ken ook mensen die 2 dagen later terug moesten om het op te halen. Met reistijd van hotel, ambassade, hotel reken op minimaal 3 uur en de kosten van de transfers.

de opties zijn eigenlijk

Wil je meteen na twee dagen doorvliegen naar Vietnam: neem voa 30 single entry. de goedkoopste optie

Verblijf je wat langer in Thailand of weet je niet wanneer je aankomt kun je een voa voor 3 maanden aanvragen; je bent niet gebonden om enkele uren te besteden om naar de ambassade in Bangkok te gaan.

Het is goedkoper om daar, Bangkok, een visum te kopen ( 30 dollar voor een single entry van 30 dagen ).
Kost je ook weer tijd. Koop hem wel voor de zekerheid minimaal 4 dagen voor je naar Vietnam gaat.

Je kan natuurlijk ook in Thailand een voa aanvragen via internet en dan betaal wel weer 10/30 dollar + 25 dollar stamp fee voor een single entry.

Misschien ten overvloede, voa is alleen mogen mogelijk via de luchthavens en niet via de weg.

Ik hoop dat ik geen optie vergeten ben, anders hoop ik dat andere mensen dit wel willen aanvullen.

gr
Ton.

dankjewel voor al de informatie. Al kan ik nog steeds niet beslissen wat het beste of gemakkelijkste is. Als ik hier in België een visum wil gaan aanvragen moet ik naar Brussel en waarschijnlijk nog eens terug ook. Ik kan het ook opsturen, maar dat vertrouw ik niet echt.
Dus, ik denk dat ik het ga wagen op een VOA in Bangkok aan te vragen via internet of misschien langs de ambassade te passeren, zodra ik weet wanneer naar Vietnam te vertrekken.
nogmaals enorm bedankt voor al de tips!!!
groetjs,Marjolein

Aanvragen in brussel kun je doen in een dag. Je moet gewoon wat extra betalen en je hebt het in een kwartier terug. (10€ dacht ik, al een half jaartje geleden)

Hallo Marjolein,

Ik las dat je wou gaan “wagen” om een voa aan te vragen in Bangkok.
Misschien een Babylonische spraakverwarring, maar het is echt gewoon mogelijk en echt geen gok.

In Nederland kun je via de ANWB je visum aanvragen voor €10 bezorgkosten+ €25 servicekosten + €60 kosten visum ( singele 30 dagen ). Misschien is dit in Belgie ook mogelijk. Kost wel wat meer, maar neemt je twijfel misschien weg.

Succes met je keuze,

gr
Ton.