Visum Vietnam in 20 minuten?

Vandaag heb ik de Vietnamese ambassade opgebeld in Den Haag met de vraag hoe lang het zou duren om een visum voor Vietnam aan te vragen. Hij verklaarde mij (in gebrekkig engels) dat het slechts 20 minuten kost om een Vietnamees visum te verkrijgen. Dit in tegenstellig tot wat ik heb gelezen op het internet waar staat dat het minimaal 1 week kost. Heeft iemand hier ervaring mee en weet het echte verhaal?

Beste J.,

Degene die je bij de Ambassade hebt gesproken heeft gelijk. Wij zijn vorig jaar naar Vietnam geweest en in Den Haag een visum gaan halen. Wij stonden inderdaad met een minuut of twintig weer buiten met twee visa.
Echter toen wij binnenkwamen was er niemand en werden we gelijk geholpen (wij waren er op een vrijdagmiddag circa 14.00 uur), het kan zijn dat het wat langer duurt als er al wachtenden voor je zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, heel veel plezier in Vietnam, het is er echt geweldig zeker in het noordwesten, waar weinig of geen toeristen komen.

Prettige vakantie.
Rejemidje:zon:

Hi,
wij afgelopen jaar binnen 10 minuten weer buiten! Had een vermogen aan parkeergeld in de automaat gestopt, was niet nodig!!
Veel plezier in Vietnam, vond het er super!
groetjes Marit

Wij gaan dat ook maar es proberen volgende maand :-), of doen we er verstandig aan om dat gewoon in thailand te regelen

Wij hebben het vorig jaar bij de Ambassade in Bangkok geregeld. Als je meer betaald heb je hem binnen een dag. Wel even goed zoeken waar de Ambassade zit! Later zagen we dat je het ook in Cambodja kan regelen, veel goedkoper! Hoe snel het gaat dat weet ik niet.
Tip:neem een brommertour in Hue, helemaal geweldig!

Als je het in Shinoukville in Cambodja regelt, kost het minder dan een uur. Wanneer je echter in Phnom Phen een visum aanvraagt, gaat je paspoort niet naar de ambassade aldaar maar wordt het alsnog naar Shinoukville gezonden. En dus moet je een dag wachten :slight_smile:

Jenny

Weten jullie ook of het dan goedkoper wordt??
in nederland vragen ze €60,- voor 30 dagen en €110,- voor 3 maanden…

duur… zegmaar

Heeft iemand ervaring met die www.visa-vietnam.org? Zij bieden een multiple entry visum aan voor $85,- (55 euro) afhalen op het vliegveld, terwijl visumdienst.nl/ 136,- Euro vraagt en www.visum.nl 130,- Euro!

Ik zit nu in Vietnam, het werkt prima! Ik kreeg de pre approved letter als pdf, op het vliegveld in Ho Chi Minh kon ik voor 50 USD het visum kopen (multiple entry 3 mnd).

ik ga volgende maand naar tailand laos en vietnam.
heeft iemand ervaring met het aan vragen van een visum in laos voor vietnam?
is het makelijk te regelen?

Ik ben vanuit Cambodja naar Vietnam gegaan en daar duurde het 2 dagen om een visum voor Vietnam te maken. Ik denk dus dat het in Laos ook wel makkelijk kan, maar weet het niet zeker. Pak anders even Cambodja erbij, is ook mooi :wink:

basenlinda.waarbenjij.nu

Begrijp ik hieruit dat je geen visum aan de grens van Laos-Vietnam kan krijgen? Ik ga deze zomer 2 maanden Thailand-Laos-Vietnam doen namelijk.

aan de grens kan je geen visa voor vietnam krijgen moet je op voorhand regelen en dan moet je een datum opgeven vanaf wanneer dat visum geldig moet zijn. eerder kan je er dan niet in en als je later komt ja dan heb je minder dagen over voor vietnam. ik denk dat je in laos alleen in vientianne kan regelen weet het niet zeker. vanuit cambodja kan je het in phnom phen regelen voor 18 uur brengen naar gh capitol en volgende avond weer ophalen.

Mijn man en ik hebben in Cambodja in Sihanoukville een visum geregeld voor 2 maanden en betaalde daar 60 USD per persoon voor. Dit was in 30 minuten geregeld. We konden zelf aangeven waneer we het visum geldig wilde laten zijn ideaal dus.

gr van Moira

Dat is altijd zo! Het wordt alleen lastig wanneer je je reisplannen wilt wijzigen en een dag eerder de grens over wilt: dat kan dus niet!

Weet iemand of je makkelijk in Vientiane (Laos) een visum voor Vietnam kan krijgen? Hoe lang duurt dit een hoeveel kostte het?

Dat is waar wij hebben het visum iets eerder in laten gaan dan we gepland hadden. We zijn uiteindelijk de dag dat het visum in ging toch maar het land in gegaan omdat we er aan toe waren. Wij zijn over land de grens over gegaan. Van Sihanoukville naar Kampot dan naar Kep en dan bij Ha Tien de grens over zo vietnam ingereisd.

gr van Moira

http://www.companiontravel.com.vn/?go=tour_detail&id=92

kijk hier eens visum voor $ 35 10 + 25
ook leuke tours
wij gaan er een en ander van gebruiken in November

De ambassade in DH is idd erg snel. Je staat binnen een half uur weer buiten. Mijn vrouw is gisteren geweest en het was “best druk”. Superaardig ook nog eens. Wat betreft www.visa-vietnam.org. Wel oppassen met die lui. Ik had ze gisteren gemsnt en ze vertellen je vrolijk dat je kind een apart visum nodig heeft (als het kind in jouw paspoort staat) terwijl dat helemaal niet waar is. Fraai staaltje oplichteritus.

Hoi!!

Ik heb ook een vraagje mbt een vietnam visum. Ik ben van plan in de periode juni naar Bangkok te gaan en van daaruit naar Vietnam te vliegen. Nu heb ik ergens gelezen dat het in vietnam mogelijk is om een visa on arrival te verkrijgen voor -ik geloof- $ 25. Is dat ook geldig als je vanuit Bangkok naar Vietnam vliegt?

Groetjes!

Hoi Irish,
Dat kan, maar je moet wel van te voren een "letter of approval"aanvragen en dan kun je op de vliegvelden van HCMC, hanoi en Danang je visum ophalen tegen betaling van $25 pp voor een single visum geldig 1 maand of €50 pp voor een multi entrance visum voor 6 maanden. De kosten voor een 1 maand letter zijn ongeveer €11 pp en voor de 6 maanden multi letter ongeveer €35 pp.
Je kunt dus niet zonder deze brief een “visa on arrival” krijgen.