Visum ambassade Den Haag voor Vietnam

Van wat ik heb begrepen kan je alleen een visa on arrival regelen als je met een touroperator naar Vietnam gaat.
Wj hebben gewoon zelf losse vliegtickets gekocht en moeten dan dus naar de ambassade in Den Haag volgens mij

Ik heb er echter al heen gebeld en gemaild maar krijg geen reactie
Ik wil graag weten of ik op afspraak moet komen of dat ik gewoon binnen kan lopen en mn visum dan meteen krijg
Ook wil ik weten of ik het visum meteen ook voor mijn partner kan regelen als ik zijn paspoort meeneem of dat hij er zelf persoonlijk bij moet zijn.

Heeft iemand hier wellicht antwoorden op voor mij?

Nee joh je kunt gewoon visa on arrival doen: www.myvietnamvisa.com

erg betrouwbaar en heel vlug geregeld!

Ik ( en vele anderen) hebben alleen een ticket geboekt en visa on arrival via deze site gedaan…

Wel zo makkelijk

Inderdaad. Volgens mij gaat dat helemaal goed komen!

Succes met regelen!

Groetjes, Anne

Ooooh wat handig :slight_smile:
Dan gaan we dat lekker doen
Bedankt!!

Zie mijn antwoorden in je tekst hieronder.

1 like

Hoi allemaal,

ik heb net het formulier van MyVietnamvisa.com ingevuld, erg simpel. Nu staat er: However, photos are required upon arrival Vietnam’s airports only, so please remember to bring at least 2 photos of passport size standard (04 * 06 cm).

Het is misschien een domme vraag, maar die pasfoto’s hoeven toch geen 4 bij 6 cm te zijn, dat slaat toch op het paspoortformaat toch?

Groetjes Sabry

Hallo Sabry,

Een gewone pasfoto is goed; je hoeft er maar 1 in te leveren.

Wel belangrijk is dat je gepast en met onbeschadigde dollars betaald.
Ook makkelijk is om het formulier op deze site te downloaden en alvast thuis in te vullen; scheelt je weer snel een kwartier in SaIgon.

GR.
Ton.

Als je je visum bij myvietnamvia.com regelt, hoe lang duurt het op de luchthaven dan nog voordat je m krijgt?
Is dat snel geregeld of sta je dan weer ergens bij allerlei loketten te wachten?
Want dan haal ik m liever in Den Haag denk ik…

Hallo T,

Er is maar 1 loket, waar je visum via VOA krijgt.

Wanneer je de douanehal inloopt zie je deze vanzelf; in Saigon bijv. aan de linkerkant in de hoek.
Daar kan een rijtje staan en wanneer je aan de beurt bent dan krijg je een formulier, paspoort lever je de eerste keer in , die je moet invullen.
Na deze ingevuld te hebben, moet je weer achteraan sluiten en dan inleveren.

Dus wanneer je het formulier thuis al invult scheelt dit dus de tijd van het invullen en weer aansluiten.
Na een tijdje wordt je naam omgeroepen en je betaald en kan dan meteen door naar de douane.
Hier staat meestal al geen rij meer en ben je snel aan de beurt.
Ook bij de kofferband staan niet veel mensen meer te wachten.

Je bent wat langer bezig, en dat varieerd natuurlijk, van 10 minuten tot 30 minuten voor je weet buiten staat t.o.v. de eerste die buiten komt.
Je verdient er dan €25 mee pp. mee.

In hanoi ben je rond 1 kwartier kwijt voor het visum en vaak sluit je achteraan in de rij bij je medepassagiers die al een visum hadden gehaald in hun vaderland. Dus bijna geen extra tijd kwijt.
Is hier wat beter geregeld en ook niet zo druk; luchthaven in Saigon is veel drukker dan die in Hanoi.

Ik vind het snel verdient in een kwartier tot half uurtje.
Kan je zeker 2, waarschijnlijk wel meer, dagen van dineren

gr.
Ton.

Ha Ton,

dank je! En handig, die link naar het pdf-je!

groeten Sabry

Dat ligt er maar net aan hoe druk het is. Bij ons stond zo’n 20 man te wachten en we hadden hem met een kwartiertje…

Gr Bael

Oke bedankt!
Ik denk dat wij m ook lekker makkelijk via myvietnamvisa gaan aanvragen
Scheelt een hoop gereis naar de ambassade (ook al wonen we in Den Haag) en het is idd snel verdient!! :cheer:

tIp: als je het vliegtuig uitkomt met een snelle pas richting de visa on arrival desk , dan ben je een van de eerste( zorg dat je alle papieren al hebt ingevuld thuis… ) en dan ben je echt met 4 minuten klaar. 1 pasfoto per sersoon.

Heeel veel plezier geniet ervan!!:slight_smile:

Die snelle pas was ik idd al van plan
Doe ik ook altijd bij aankomst in de VS aangezien immigrations daar een eeuw kan duren en elke 10 mensen die je achter je laat, scheelt je weer een kwartier wachten :slight_smile:

maar als ik het goed begrijp kun je zo’n VOA alleen krijgen als je vliegt naar Vietnam?

Ja en volgens mij alleen op de internationale luchthavens.
Kom je binnen via het water of land dan kan het niet.

1 like

Hallo Jiggy,

Even een kleine aanvulling op de reactie van Sabbie.

Er zijn op dit moment 5 internationale vluchthaven in Viet Nam, te weten in
Saigon, Nha Trang, Can Tho, Hanoi en Danang.

Alleen op de vliegvelden van Saigon, Hanoi en Danang kun je met VOA het land binnenkomen als nederlander.

Voor landen die zijn vrijgesteld van de visumplicht zoals bijv. de Scandinavische landen, Rusland en China kunnen ook op Can Tho en Nha Trang het land binnenkomen. Binnenkort komt daar ook Phu Quoc voor hen bij.

gr.
Ton.

1 like

Hallo allemaal,
Het is me niet duidelijk of ik voor het aanvragen van een visum in Den haag eerst een aanvraag moet doen voor een visumautorisatie. Of kan ik zo met paspoort en pasfoto naar de ambassade en regelen ze dat direct, krijg ik dan meteen mijn paspoort met visum weer mee of moet ik hem inleveren en later weer ophalen?

Groeten Eva

Hallo Eva,

Nee, je krijgt het dezelfde middag weer mee.
Openingstijden voor visum zijn van 14 tot 17.

Omdat de prijzen gaan veranderen weet ik niet het exacte bedrag, maar heb 75 euro gelezen.
Officieel gaat de prijsverhoging in op 1-1-2013, maar weet niet of ze bedoelen aanvragen voor 31-12 is oude prijs betalen of de periode is bepalend en dan zou je de nieuwe hogere prijs betalen.

gr.
Ton.

Oke, als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon via www.myvietnamvisa.com een aanvraag doen.
Als je kiest voor 1 month single entry betaal je dus 19,99$ via de site en 25$ dollar op het vliegveld?
Hoe lang van te voren moet je dit doen? (er staat twee dagen verwerkingstijd, dus één week van te voren zou moeten volstaan?)
Moet je het formulier persé van te voren aanvragen in NL of kun je ook gewoon in het vliegtuig stappen en in Vietnam alles regelen?

Dan nog een laatste vraag. Als je via land Vietnam (vanuit Laos of Cambodja) binnenkomt hoe werkt een visum dan? (wat betaal je en regel je gewoon alles aan de grens of moet je ook vooraf een aanvraag doen?