Wat heb ik concreet nodig voor Vietnam??

Goedemorgen,

Ik zou graag voor eens en altijd de brandende vraag beantwoord willen hebben namelijk,

Wat heb ik precies nodig beterft Visum.
Er wordt gesproken over een "visum on arrival’ en visum verkrijgbaar @ vietnam ambassade, Den Haag.

HUH?

Wij gaan November 3 weken, van Noord naar Zuid…lekkah

Hier kun je een visum on arrival bestellen. In een volgend berichtje zal ik aangeven wat je op de luchthaven moet doen

groeten cor en wilna>>>:wereld::zon02:

visum on arrival na aankomst op de luchthaven Hanoi naar een kantoortje. Dit kantoortje vind je bij de aankomsthal als je bent uitgestapt. Met deze visum on arrival meld je je bij de douaneambtenaren. Je geeft dan je paspoort af vergezeld met je visum on arrival en 25 dollar per persoon . Na ongeveer 2 minuten word je naam dan afgeroepen, als ze hem tenminste uit kunnen spreken. Hierna kun je vervolgens met je paspoort, waarin dan een visum is aangebracht door de echte douane, om vervolgens je koffers op te halen.
Als je nog geen vervoer hebt naar je hotel kun je in de hal waar de koffers worden opgehaald een voucher kopen voor een taxi. Deze voucher kost 9 us dollar en brengt je naar je hotel. Je moet na het kopen van je voucher naar buiten en je melden bij paal 3. Daar word je opgevangen door personeel van de taxi onderneming. Men wijst dan een taxi aan en brengt je naar je hotel. Je hoeft verder aan de chauffeur niets te betalen, tenzij je hem een fooitje geeft.

goede reis en een prettige tijd in Vietnam. Heb je nog meer tips nodig, dan hoor ik het wel

Hallo L,

Ik wil toch wat toevoegen aan de reaktie van Cor en Wilna, deze is niet helemaal volledig.

Ik krijg best wel veel prive mailtjes over dit onderwerp en dus is het even een copy/paste gebeuren.

Dus hier komt ie

1
kijk of jullie paspoorten bij binnenkomst Viet Nam nog minimaal 6 maanden geldig zijn

2
Zoek op internet naar een visumbureau.
Biv cheapvietnamvisa.com 6/10usd ), myvietnamvisa.com (20 usd ) enz, kijk even op deze site voor referenties.

3
de aanvraag invullen en betalen.

4
Na enige dagen krijg je een mail met de LOA ( letter of aprovall ), betekend dus dat je toestemming krijgt om op de luchthavens van Hanoi, Saigon en Danang deze brief ( is meestal de bijlage bij de mail ) in te wisselen tegen een vietnamees visum tegen betaling van 25 USD pp. ( Moet met dollars en deze moeten ook nog eens onbeschadigd zijn.
Deze LOA is ook geldig voor de luchtvaartmaatschappijen, dus gelijk aan een echt visum.
Dus wel even bij de hand houden bij het inchecken in Europa of andere overstapluchthavens.

5
Wanneer je deze brief hebt, deze even 2 maal kopieren, hoeft niet maar ik maak altijd een setje per persoon.

6
Dan de link downloaden en 2 x uitdraaien
Deze dus.

7
Deze thuis invullen; anders krijg je deze uitgereikt op het vliegveld wanneer je eerst in de rij hebt gestaan en dan moet je hem daar invullen en dan weer naar naar de balie. scheelt je wat tijd dus.

8
Maak nu een setje per persoon.
Dus 1 x de LOA + 1 x de thuis ingevulde form on arrival ( punt 6 ) + 1 pasfoto pp.

9
lever dit setje ( punt 8 ) + het bijbehorende paspoort in bij de balie voor VOA.
Kan 1 van jullie inleveren en je hoeft dus niet met tweeën in de rij te staan.

10
Na enkele minuten wordt je naam omroepen en tegen betaling ( 25 usd pp) krijg je paspoort terug met een zegel ( is het visum ) en kan je naar de douane.

11
Daar dus dan je paspoort laten zien en na wat stempels ben je in Viet Nam en kan je je koffer ophalen.

Hoop dat dit je vraag beantwoord.

gr.
Ton.

Hallo L,

Ik lees je vraag nu nog een keer en je hebt het ook over den Haag.

Dit kan ook maar is duurder, 65 euro + eventueel vervoer naar den Haag en eventuele snipperdag.
Kan alleen tijdens werkdagen.

Tijdsbesparing op een vliegveld in Viet Nam is te verwaarlozen en dus niet geld besparend.

gr.
Ton.

bedankt voor de reaktie ton, maar zo uitgebreid als jij het altijd doet, kan ik het helaas niet. Ik blijf echter mijn best doen om het op mijn manier te verwoorden.

groeten Cor en Wilna>>>:wereld::zon02:

Hallo Cor en Wilna,

Sorry, maar vond dit ik het even moest aanvullen, ik deze vraag al zoveel gehad vanaf 2009, dat ik dit gewoon klaar heb liggen.

Ik vind het helemaal geweldig dat jullie ook je ervaringen delen, ik weet ook niet alles en van sommige dingen weten jullie meer dan ik en zo vullen we elkaar toch mooi aan, denk ik zo.

Zie ook ook dat jullie je inzetten voor de site, helemaal geweldig, ik heb er de tijd niet voor en waardeer al de mensen die het vrijwillig doen zoals jullie en Anne en natuurlijk al die anderen.

Volgende keer is het waarschijnlijk omgedraaid.

gr.
Ton.

Is het misschien een idee om voor alle visa-vragen een nieuwe ‘sticky’ te maken met als onderwerp iets van ‘visum’?
Er staat een hoop info hierover onder de sticky ‘praktische reisinfo’ maar dat is misschien niet de eerste plaats waar je kijkt. Ik zie het onderwerp regelmatig terugkomen in veel verschillende posts, vandaar.
Misschien handig om al die info over visum uit Den Haag en visa on arrival, letter of approval, overland of via luchthaven, te verzamelen? Ik heb er veel aan gehad in ieder geval!

Groeten Paul

Ha Paul,

Inderdaad gaat het topic ‘praktische reisinformatie’ veelal over het visum. Ik vind je idee heel goed en wil er wat mee doen, maar kan niet teveel ‘sticky’s’ plaatsen op het forum. Ik ben het wel met je eens dat het wel makkelijker terug te vinden is dan.

Bij deze ga ik de naam van het topic veranderen in ‘Visum Vietnam’ en dan zullen alle andere praktische vragen gewoon verder in het Reiscafé kunnen worden.

Groetjes, Anne

Bedankt Anne!