Visum Vietnam in 20 minuten?

Hi Ton,
Thnx voor je reactie. Weet je misschien ook waar ik zo’n brief kan krijgen? Momenteel zit ik in Zanzibar en van hieruit ga ik naar Bangkok.
Gr. Iris

Hoi Irish,

Je kunt op internet diverse van deze bureautjes vinden, ook op dit forum worden er enkele bureautjes genoemd. Zelf vraag ik hem aan bij Buffalo tours in combinatie met een reis.
Ik krijg deze brief na 1 a 2 werkdagen via de mail binnen. Ik weet niet of ze ook alleen de brief regelen zonder een verdere boeking omdat het een reisbureau is.
gr
Ton.

kun je nu in januarie 2011 nog steeds op de vietnamese ambassade in den haag, je visum dezelfde dag nog regelen?

Www. Myvisaonarrival.com keurige site, binnen 3 minuten had ik m bij aankomst!!

Visum in Den Haag bij de ambassade is inderdaad nog steeds zo geregeld. Wij zijn er gisteren geweest.

LET OP:
Wij hebben een visum, SINGLE entry, van 3 maanden. Door de telefoon vertelde de ambassade dat dat 75 euro kostte. Ter plekke moesten we ineens 110 euro betalen. Bleken ze ons een MULTIPLE te hebben “aangesmeerd” terwijl ik het nog over de prijs en de single heb gehad met de dame aan de balie.
Ter plekke nagekeken door ons (altijd even doen!), zij hebben het gewijzigd in single en geld terug gegeven. Later bleek dat ze ons 10 euro TE WEINIG hadden terug gegeven.:mad: Ik voelde me dus alsnog genaaid, maar vooruit we hebben het visum. Welcome to Asia, is een waarschuwing wat ons (ervaren Azie reizigers) ook al weer te wachten staat.

Goed blijven opletten is dus mijn advies, dan is het prima te regelen.

Ivonne

Hallo,

Kan je ook een visum op de luchthaven van Hanoi bij aankomst regelen of MOET je het alvast in Nederland doen?

Hallo Irisch,

De brief kun je per mail ontvangen.

Op de site van

Kun je een een letter of approval aanvragen; deze krijg je via de mail toegestuurd…
Deze bij de VOA counter in de douane hal inleveren samen met het van tevoren ingevulde form on arrival en 1 pasfoto.

Even wachten en je krijgt je visum tegen betaling van 25 dollar…

sucees.
gr.
Ton.

Je kan dus gewoon naar Hanoi vliegen en daar je visum regelen? In Nederland dus niets regelen, behalve twee pasfoto’s ?

hoi ,

ook ik ben stilaan aan m’n VOA toe
zag op hun site dat je het dus in 1x voor gans je gezelschap kan regelen…bovendien ook iets goeikoper …wat Sarah me destijds al bevestigde.
maar wie heeft dit ook effectief al uitgeprobeerd ?

wat ik ook ergens in de VOA-Historiek al las :
iemand die zei/schreef dat ze voor haar aanvraag een uitnodiging van vietnam
uit nodig had ???

dank,
geert,

Hoi,

In Nederland met je wel een Letter of Approval regelen. Zonder deze kun je geen visum regelen in Vietnam. Je moet dus wel vooraf wat doen! Via bijvoorbeeld de door Ton aangegeven site (myvietnamvisa.com) is dit mogelijk.

@Geert: misschien heeft dit te maken met werk? Dan moet je inderdaad al een werkgever (=uitnodiging) vanuit Vietnam hebben wil je een werkvisum krijgen.

Groetjes, Anne

Anne ,
ja , dat zou evt wel kunnen … dat dat met werk te maken had …
voor ons gaat het om gewoon toeristen-visum dus enkel …
online-formulier invullen en dan krijg je toch automatisch die “letter …”,
binnen de drie dagen doorgemaild .

dank,geert

Hoi Geert,

Ja gewoon invullen, betalen en komt de VOA via de mail binnen.

Bij aankomst deze mail ( is voor vliegtuigmaatschappijen gelijk aan een echt visum en laten jullie dus toe ) eventueel tonen wanneer ze erom vragen bij het inchecken.

Bij aankomst even naar de VOA balie en deze inleveren met 1 pasfoto + ingevuld ( thuis invullen )

Betaal na afroepen van je naam 25 dollar

en je hebt je visum en je kan door de douane.

Heb dit al 12 maal gedaan en zonder problemen.
Wel worden de rij langer omdat dit populair word en het blijft de goedkoopste optie voor het bekomen van een visum.
Reken hooguit op 30 minuten dan kan het alleen maar meevallen ( is waarschijnlijk veel korter, zeker in Hanoi ).

gr.
Ton.

Ik zie op de site dat je al 23 euro moet betalen (voor twee personen). En daarna moet je dus ook 25 dollar pp betalen op Hanoi airport? Is dat de goedkoopste manier?

Moet je echt met dollars betalen of kan het ook met euro’s? Dan moet ik namelijk even dollars wisselen.

zuidwester ,

als je alle reacties doorneemt lees je toch dat het via den haag 60€/pers
is los van transportkosten en een evt tijd/verlofdag dat je ervoor nodig hebt …
online betaal je slechts 20$ + 25$ ter pltse /pers
met z’n vieren … slechts 18$ + 25$ ter pltse/pers

toch wél een groot verschil !!!
Geert,

Hoi Zuidwester,

Voor de Letter of Approval moet je inderdaad betalen en voor je visum. Maar dit blijft altijd nog goedkoper dan een visum halen bij de ambassade, zoals Geert ook schrijft.

En inderdaad betalen in dollars. Let erop dat je nette biljetten hebt. Verder kun je in Vietnam overal met de Dong terecht.

Heel veel succes met het regelen van je visum!

Groetjes, Anne

Dan vraag ik m inderdaad maar aan voor mijn vriendin en mij op de site. Twee pasfoto’s erbij, dollars halen bij de bank en gaan…

Ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen. Ik vind Vietnam echt heel gaaf! Heel veel voorpret gewenst en succes met het aanvragen van je VOA!

Groetjes, Anne

ben hier toch nog eens …

waar het laatst bij het voornemen bleef …ging ik zojuist effectief tot in de visa-order-form van de www.myvietnamvisa.com site en heb twijfelend afgehaakt … vond het namelijk vreemd dat vragen die hier vroeger aan bod
kwamen in mijn formulier niet gesteld worden …nochtans evidente vragen zoals : - datum & plaats uitgifte int.paspoort
- vervaldatum paspoort
- geboorteplaats
- opgave verblijfplaats bij aankomst

nee , ik moet slechts 5 primaire vragen beantwoorden en dat lijkt me weinig …
of is dat normaal en waren die specifieke vragen van de andere forum-gangers omtrent het formulier (link van Ton) die we pas ter plaatse moeten
afgeven … ???

en zo wordt het nog maar eens uitgesteld …

geert,

Hallo Geert,

De gegevens die je moet invullen bij Myvietnamvisa zijn bijna gelijk aan het arrival formulier dat je moet inleveren op het vliegveld.
M.u.v. de vervaldatum van je paspoort en naam en adrs waar je verblijf ( vul daar gewoon de naam in van je vermoedelijke of geboekte eerste hotel ); bij het aanvragen gaan ze er vanuit dat je weet dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij vertrek uit Viet Nam.

Een andere primaire vraag volgt wat verder op de pagina ; doel van bezoek ( = tourisme ).

Je kan het ook onze vriendin in Saigon laten regelen, maar dat is wat duurder waarschijnlijk?

gr.
Ton.

Hi Ton,

Ik heb net 2 ‘letters’ aangevraagd en betaald via Myvietnamvisa.
Maar ik kreeg niet de 2vragen, vervaldatum van je paspoort en naam en adrs waar je verblijft??
Niettemin, site ziet er goed uit ik heb betaald via paypall, dus zal wel goed gaan toch :wink: