Visum Vietnam in 20 minuten?

Ik heb twee weken geleden mijn LOA gekregen viamyvietnamvisa.com. Prima geregeld.

In de mail kreeg ik een document van 5 pagina’s, mst een opsomming van namen en data. Deze brieven zijn voor meerdere mensen. Kwestie van je eigen naam opzoeken en deze + de eerste pagina afdrukken. Onderin de mail staat nog een link naar een formulier waar wel een hoop gegevens op moeten worden geschreven.

Nou heb ik daar weer een kleine vraag over: als je op de bonnefooi rondreist, kun je natuurlijk geen adressen/bedrijfsnaam invullen (rechts midden op 't formulier). Wat schrijven jullie daar?

Hallo Britt,

Je kan daar gewoon je vermoedelijke eerste hotel invullen ( dus je eerste keuze die je hebt gemaakt op internet; is niet zo belangrijk )

download ook even dit formulier en thuis even invullen en dan gelijktijdig inleveren met je "letter of approval + pasfoto + paspoort ).
Scheelt je wat tijd .

gr.
Ton.

1 like

Hallo Ton, dank voor je antwoord. Dat is het formulier waar ik het over had :wink:

Dan vul ik gewoon ons eerste hotel in, heb de bevestiging bij me. De rest zien we al reizende wel!

Nog 11 weken en dan vertrekken we, heb er zin in!

Hoi Tonl, nou het is gelukt!!
Heb de LOI al binnen… echt super snel 3 dagen!

Is het mogelijk om in Laos een visum voor Vietnam te regelen? aangezien wij eerst 2 maanden India doorreizen en daarna doorvliegen naar Bangkok en dan via het noorden door Laos, Vietnam in willen reizen. en aangezien we niet weten hoeveel tijd we daarvoor nemen lijkt het mij overbodig om hier in Den Haag al een visum te halen bij de ambassade…

Ciao,

Joeri

Hallo Joeri,

Dat kan.
Zoals ik het lees weet je al dat je een echt visum nodig hebt en geen VOA ( alleen via de vliegvelden van Hanoi, Danang en Saigon ).

Visum kan je krijgen bij de Vietnamese ambassade in Vientiane en bij veel reisbureaus in Laos.
Bij de Bureaus buiten Vientiane ben je het enkele dagen kwijt en bij de ambassade is de kans daarop ook aanwezig. Dus enkele dagen zonder paspoort aan vreemden meegeven, ik weet het niet of dat verstandig is?

Ik weet wel dat het in Bangkok snel gaat en je het zelf brengt, wacht en krijgt.
Dit natuurlijk wanneer je weet wanneer je Viet Nam binnenkomt.

Je overigens ook een visum kopen voor 3 maanden wanneer je weet wanneer je Viet Nam ongeveer verlaat of binnen komt?
Is wel weer wat duurder.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Ik weet idd dat we niet in aanmerking komen voor een VOA en ik denk dat het dan uiteindelijk makkelijker is om hier een visum te regelen aangezien we op 1 Juni in Bangkok landen en of we het dan daar of hier regelen de schatting van de tijd die we denken nodig te hebben voor noord Thailand en Laos blijft hetzelfde…(scheelt weer een hoop gedoe daar) maar op het moment dat ik hier bij mijn aanvraag invul dat ik op 15 Juli Vietnam binnenkom gaat mijn visa dan vanaf die datum in? of is dit hetzelfde als het visum van India en gaat deze in op de datum van afgifte?

Cheers!

Joeri

Hoi Joeri,

Je kunt Vietnam pas binnen op 15 juli. Niet eerder, wel later. Maar je moet er ook weer weg zijn als je visum is verlopen.

In principe is het heel makkelijk een visum te regelen in landen rondom Vietnam. Om het je makkelijk te maken, zou ik het dan in een grote stad doen. Dan zit je ook niet zo vast aan strikte reistijden. Wil je voor 15 juli in Vietnam zijn, kun je dat gewoon regelen.

Groetjes, Anne

Hallo Joeri / Anne-Jitske,

Anne heeft gelijk dat het makkelijk te regelen is in Cambodja en Laos.

Feit is natuurlijk wanneer je niet verblijft in de stad van de ambassade, je je paspoort enkele dagen kwijt bent.
Kan misschien wat problemen opleveren?

Dus wanneer je op bijv. 15-7 Viet Nam wilt binnen komen houdt er dan rekening mee dat je dan in Laos je Visum aanvraagt op zeg 10-7 ( wanneer je niet in Vientiane bent ) om zeker te spelen.

Denk ook dat je in de plaats moet blijven tot je paspoort en visum weer afgeleverd wordt en dus niet andere plaats kan gaan?

gr.
Ton.

gr.
Ton.

1 like

Precies! Bedankt voor de aanvulling Ton!

Groetjes, Anne

Hallo,

Ik weet dat dit topic al wat ouder is, maar aangezien ik op internet zoveel tegenstrijdige informatie tegenkom, vroeg ik me een aantal zaken af mbt het aanvragen/ophalen van een visum bij de ambassade in Den Haag, misschien dat iemand er kort geleden is geweest en mijn vragen kan beantwoorden:

• Weet iemand wat de prijs van een Single entry op dit moment is?
  • Wat zijn de openingstijden van de ambassade?
  • Krijg je je visum direct mee of moet je 1, 2, 4 dagen of een week wachten?
  • Moet er een bepaalde tijd tussen de aanvraag van je visum en vertrek zitten?

Alvast bedankt!

Hoi jiscaebelties,

Mijn vriend en ik zijn er vorige week woensdag geweest. Wij wisten ook niet zo goed wat we moesten verwachten maar ik kan je het volgende zeggen:
Voor visa aanvragen zijn de openingstijden van 14:00 tot 17:00, zie ook de website van de ambassade: vietnamembassy.nl - This website is for sale! - vietnamembassy Resources and Information.
TIP: zorg dat je om 14:00 voor de deur staat want je zal zeker niet de enige zijn!! Bij ons was het aardig druk. Je moet een nummertje trekken en wij waren rond 14:10 al aan de beurt. Zorg dat je het aanvraagformulier al thuis hebt ingevuld (ook te downloaden via bovenstaande site) + pasfoto + paspoort + cashgeld!! je kan daar NIET pinnen. Als je alles al klaar hebt is het een kwestie van inleveren en betalen, je krijgt een bonnetje mee en we konden onze paspoorten inclusief visum na 20minuten weer ophalen:) erg fijn vonden wij! Wij wonen in Brabant, dus niet echt naast de deur…
Wij hadden ook Single Entry en het kost 65 euro pp.
Wat betreft je laatste vraag; wij gaan pas in augustus… op je visum komt de datum van binnenkomst in Vietnam te staan t/m 1 maand later. Binnen die tijd is het visum dus geldig. Ik zou niet weten of je ook een visum zou kunnen krijgen voor wat betreft ‘morgen’ maar ik zou het gewoon zsm aanvragen, kan maar vast geregeld zijn!

1 like

Hoi Irrene,

Heel erg bedankt voor je tips. We vertrekken ook pas eind augustus, maar aangezien we vanuit Eindhoven moeten komen, zijn je tips erg handig!

Haha, toevallig…wij wonen ook in de buurt van Eindhoven;) Ja, wij hebben er gewoon een gezellig dagje Den Haag van gemaakt aangezien wij onze paspoorten liever niet per post wilde opsturen etc.

Hallo J…,

Misschien ook een optie omdat je in Eindhoven woont, en je wilt een visum hier in Nederland kopen.
Misschien via de ANWB is en optie; kost je 200 euro, maar geen gereis naar den Haag.
Is ietsje duurder maar misschien handiger?
Inleveren bij het ANWB kanoor in Eindhoven en daar ophalen.

gr.
Ton.

Ton en IIrene, bedankt!

We hebben de visa gewoon gehaald in Den Haag en we stonden zo weer buiten. We wilden onze paspoorten inderdaad ook liever niet afgeven en hebben we meteen een dagje Den Haag (en strand ) voor- en achteraan geplakt.