Visa on arrival Vietnam

Wie heeft geprobeerd naar Vietnam te reizen met een visa on arrival? Is dat goed verlopen? Bij wie had je dit aangevraagd?
Chris

Hallo Chris,

Voa is een manier om een Vietnamees visum te krijgen tegen een goedkoper tarief.
Het is heel normaal en honderd duizenden mensen per jaar bekomen op deze manier hun visum.
Door de luchtvaartmaatschappijen wordt de "letter of approval "gezien als een echt visum ( wat het eigenlijk niet is ).

Kosten voor een "VOA "zit zo rond de 45 dollar ( 20 voor de letter en 25 voor de zegel ).

gr.
Ton.

Dag Cris,

Wij vertrekken op 30 oktober ook naar Vietnam. Een touroperator zal ons een uitnodiging sturen die we dan gaan gebruiken om een visum bij aankomst te bekomen. Ik heb al onze gegevens (8 mensen) gisteren doorgestuurd en zal iets laten weten zo vlug ik bericht gekregen heb.

Hallo Chris,

Was nog vergeten te vermelden dat volgens mij de meest positieve reacties op deze site , om een VOA, te bekomen over "myvietnamvisa@com " gegaan.

gr
Ton.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ikzelf heb het wel via de ambassade hier geregeld, maar de reacties zijn inderdaad zeer positief over ‘myvietnamvisa.com’. En het is een stuk goedkoper plus je bent je paspoort niet een paar dagen kwijt. Alles bij elkaar opgeteld, zou ikzelf een volgende keer het ook via deze site regelen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes, Anne

Hoi,

Eind oktober vertrek ik op reis naar Viëtnam. Ik heb ondertussen m’n letter of approval in mijn mailbox gehad (geregeld via MyVietnamVisa.com). Nu zag ik dat er op de “on arrival form” de volgende vraag stond: Name, address of office, organization or full name, relation, address of your relatives to contact or visit.

Ik ben echter niet van plan iets te boeken in Hanoi, maar ik hoop onmiddellijk een nachttrein te nemen. Een adres kan ik dus niet direct opgeven.
Maar ik vermoed dat dit geen problemen zal opleveren?

Groeten,

Daan

Hallo Daanp,

Nee is geen probleem, vul daar gewoon een adres in van het hotel waar je waarschijnlijk verblijft of je voorkeur heeft.
Ook al klopt dit niet, maakt niet uit.

gr
Ton.

1 like

Dit jaar geweest met een VOA. Allemaal prima. Niet schrikken als je de “letter” ontvangt er staan ook namen op van vreemden, meestal ook nog uit alle hoeken van de wereld.
Wij zijn binnengekomen via Hanoi. Ze kijken amper op het formulier dus vul gewoon een willekeurig hotel in, open laten geeft misschien vertraging.
Bij ons duurde het een half uurtje. Maar mensen die later aankwamen waren in 2 minuten weer weg. Ze werken met een man of 15 door elkaar heen en uiteindelijk komt je paspoort bij de kassa te liggen en wordt je geroepen. Je moet een beetje geluk en geduld hebben dus. Zorg voor gepast geld… Dollars dus!

1 like

Hoi allemaal!

Ik ben het application form aan het invullen dat hoort bij mijn VOA. Op zich kom ik er wel uit maar wat moet je invullen bij kind of passport en issued by?
Is dat gewoon ‘passport’ en ‘major of Amsterdam’ ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten Sabry

Hallo Sabry,

Ik heb net even gekeken, wij hebben de visum letter via
www.visumvietnam.nl gergeld.
Alles staat lekker in het NL en is niet eens veel duurder. Ook staan er voobeelden op hun website. Kijk maar eens je komt er wel uit.
En nog een voordeel, betalen met ideal…

Dank je Lentj,

maar ik heb al een letter of arrival via myvietnamvisa.com. Ton heeft me een linkje gestuurd naar het formulier dat ik bedoel.

Maar goed tip voor de volgende keer!

groeten Sabry

Hallo Sabry,

Vietnamvisum.nl is wat duurder en je kan inderdaad met ideal betalen.
de meerkosten pp zijn wel een diner voor 1 persoon in Viet Nam.

Even je vragen
kind of passport , invullen Holland
issued by , invullen stad van uitgifte, waarschijnlijk voor jouw Amsterdam?

gr.
Ton.

1 like