Dag allemaal,
In oktober ga ik een paar maandjes naar Zuid-oost Azie.
We vliegen op Bangkok, reizen naar cambodja (visum aan de grens?) vanaf daar naar Laos (visum ook aan de grens heb ik gehoord) en vanuit Laos naar Vietnam. Ik kan het nergens duidelijk vinden, maar weet iemand of het klopt dat je daar geen visum aan de grens kunt krijgen? Dat zou ik dan in Laos bij de ambassade moeten halen?
Meteen de vraag: als ik niet in Laos, maar bij de ambassade in Bangkok haal, gaat het visum dan in vanaf die dag, of vanaf de dag dat ik Vietnam daadwerkelijk betreed?
Je hebt hebt het helemaal goed door.
Je kan niet over land zonder een echt visum het land binnen.
Je kan dus in Bangkok ook een visum regelen voor Viet Nam ( of in Laos ).
Je moet dan de datum doorgeven(komt ook op je visum ) wanneer je Viet Nam binnen wil komen.
Koop je een visum voor 30 dagen, dan is de begin datum niet van toepassing ( je kan altijd later Viet Nam binnenkomen ), maar de einddatum wel.
Dan moet je Viet Nam verlaten hebben.
Wel kan je deze datum verlengen, maar dat kost je extra geld.
Dus met een 30 dagen visum van 1-9 t/m 30-9, mag je na 1-9 binnen komen op wat voor datum ook, maar je moet Viet Nam verlaten op uiterlijk 30-9 of verlengen.
Bedankt voor je snelle antwoord! Wanneer ik het land binnenkom kan ik van te voren moeilijk zeggen. Voor mij is het wellicht zinvol om een visum voor langer dan één maand aan te vragen (of is dit niet mogelijk?) zodat ik 1. niet heel vast zit aan die ene maand en mocht ik 2 weken later vietnam binnenkomen dan verwacht dan heb ik nog maar 2 weken over en 2. als Vietnam me bevalt kan ik nog langer blijven als ik een 2 maanden visum heb:)
Zojuist op internet gezien dat je 1 maand (60 euro) en 3 maanden (70 euro) single entry visum kunt krijgen in Nederland, dus dat zal ook vast in Thailand/laos kunnen neem ik aan voor waarschijnlijk een minder hoog bedrag.
Ik vertrek gewoon met wat pasfoto’s op zak en hoop dat het in Bangkok allemaal goed komt!