Over een paar maanden ga ik via Noord-Thailand en Noord-Laos naar Vietnam en mijn vraag is hoe en waar je een visum kunt regelen voor Vietnam? Moet dat per se in Bangkok of Vientiane of is dat ook mogelijk in andere plaatsen? Ik weet namelijk niet van tevoren wanneer ik precies de grens met Vietnam wil oversteken.
Hoi Royke,
Een visum voor Vietnam regelen kan alleen in de hoofdsteden. In Bangkok duurt het 1 dag, in Vientiane duurt het wat langer. Je moet wel de dag van aankomst weten bij het regelen van een visum. Je hebt 2 soorten visa voor Vietnam, single entry of multiple entry, voor als je 2 keer de grens naar vietnam over wilt.
Goede reis!!! Groetjes Mara
Als je een beetje meer betaald, kun je het ook op andere plekken regelen. Je boekt het dan via een bureautje die je paspoort met een ‘courier’ (o.i.d.) naar de ambassade/het consulaat brengen. Dit duurt iets langer dan wanneer je zelf naar de ambassade gaat, maar het bespaard je een hoop geregel en heeft het voordeel dat je op (bijna) elk willkeurig moment je visum kan regelen.
In Noord-Thailand behoren Chieng Mai en Chieng Rai in ieder geval tot de mogelijkheden en in Laos Luang Pranbang (en vast ook Vang Vien maar dat weet ik niet zeker meer.)
Groet,
Jenny
Out of Asia