Visum Vietnam ter plekke regelen?

Hoi allemaal!
Weet iemand of ik bij een grensovergang naar Vietnam gewoon een
visum kan kopen?
Groetjes Esther

nee dat kan niet je kunt alleen een visum via ambassade/consulaat regelen of via internet deze info kun je vinden in de map van vietnam.

gr van Moira

ohja visa via internet dan moet je wel vliegend het land inkomen bij alleen de grote vliegvelden.

Ok,thanx voor je snelle reactie!
Groetjes Esther

Hoi hoi,
zelf heb ik het 1x via mijn guesthouse in Vang Vieng - Laos geregeld, ik vloog 3/4 dagen later naar Vietnam vanuit Vientiane. De 2e keer heb ik het via internet geregeld (zat in Singapore en vloog terug naar Vietnam)… een post over het online regelen van een visa voor Vietnam staat ook al op het forum, kijk hier maar eens:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=52986

Lees het maar eens door, erg handig… werkt prima!
Succes met de voorbereidingen.

Groetjes

:wereld: broniya.reismee.nl

in bangkok kan je het ook bij reiskantoortjes laten regelen en in phnom phen bij capitol gh en eigenlijk bij ieder gh. gaat in phnom phen sneller via gh dan als je zelf gaat moet je 1 dag langer wachten en is nog duurder ook.

ja hallo,

als je vanuit europa direkt naar vietnam vlieg, moet je het van te voren regelen, maar als je over land naar vietnam reist kun je bij een reisbureau, (die zijn er in overvloed) regelen…

wilco

Hoi allemaal,

Hoe zit het wanneer je over land (per trein) van China naar Vietnam reist? Is er voor de grens of bij de grens een post om een visum te regelen? Of moet het per se al in Nederland of kan het ook bij de Vietnamese ambasade in Peking… En heeft iemand een idee hoeveel tijd dat in beslag neemt?

Groeten, Joachim

En hoe zit het met reisburo’s in peking? Kun je daar ook visa regelen? De treinreis van Peking naar hanoi is ook in China te regelen, zou daar automatisch een visum bijin zitten?

volgens mij moet je het van te voor regelen. ik dacht dat nergens een visum on arrival in vietnam te krijgen is. (behalve op luchthaven)

Op de luchthaven heet het wel een visum on arrival maar die moet je ook van tevoren regelen. Dat hebben wij toen gedaan via een buro in Vietnam die melden je dan bij het consulaat dat je gaat komen. Het is gewoon niet mogelijk om zonder visum vantevoren om Vietnam in te komen.

gr van Moira

Op de drie internationale luchthavens van Vietnam (Hanoi, Danang en Ho Chi Minh City) kan je idd visum on arrival krijgen, echter alleen met een permit van de immigratie die je van te voren moet regelen! Ik heb mensen zien aankomen zonder een permit en die worden gewoon zonder pardon op de eerste vlucht terug gestuurd. Je komt het land niet in. Overland lukt het je ook niet, maar in Cambodja, Thailand en Laos kunnen vaak wel visa geregeld worden.