Hallo,
Is het mogelijk om vanuit zuid-china de grens over te gaan naar (Thailand) dit moet dus Vietnam zijn
Zo ja, waar en hoe kan ik dat het beste doen? En hoe zit het dan met je visum regelen e.d.?
Gr.Victor.
Hallo,
Is het mogelijk om vanuit zuid-china de grens over te gaan naar (Thailand) dit moet dus Vietnam zijn
Zo ja, waar en hoe kan ik dat het beste doen? En hoe zit het dan met je visum regelen e.d.?
Gr.Victor.
:chin:Is niet mogelijk Thailand grenst niet aan China
Owja!! haha! Vietnam bedoel ik.
Het visum voor vietnam is niet aan de grens te krijgen, maar moet je vooraf regelen.
Ik denk dat je deze vraag beter op het Vietnam forum kunt stellen ofschoon er hier ook wel mensen zullen zijn die er verstand van hebben maar is de vraag meer op zijn plaats, derhalve wel de titel aangepast van de topic.
Ik heb je post verplaats naar Vietnam waar je vraag hoort.
Hallo,
Een visum voor Vietnam moet je altijd van tevoren aanvragen via de ambassade of het consulaat van Vietnam via google kun je vinden waar je dit kunt laten doen. Dus zomaar even de grens over kan niet.
Dat laatste BKKflyer over een visum on arrival moet iemand je begeleiden is niet waar. Ik heb een visa on arrival aangevraagd via internet een reisbureau die dat voor je regelt daar en als je aankomt op het vliegveld dan betaal je 25 USD en krijg je 30 dagen. Er is niemand die mij daar bij begeleid heeft. Het bureau die gaat met een kopie van je paspoort naar de vietnamese autoriteiten om je aan te melden daar betaal je hun geld voor zo’n 18 USD heb ik per persoon betaald. Dit gedaan in juli 2008.
Toch nog even aanvullend…
Je hebt wel degelijk een visum autorisatie voor Vietnam nodig, zonder kan je geweigerd worden!!! De autorisatie kan je aanvragen via lokale kantoortjes en is onderdeel van je visum. Een visumautorisatie is een papier dat toestemming geeft om het visum on arrival op te halen (alleen op luchthavens). Officieel is de douane op de hoogte van je aanvraag als je een autorsatie aanvraagt, echter zijn airlines tegenwoordig verplicht dit te controleren. Dit in verband met hoge boetes die aan de airlines worden gegeven als dit niet gebeurt. Ik heb pas nog meegemaakt op Bangkok dat toeristen naar Vietnam stonden in te checken en werden geweigerd omdat ze geen autorisatie formulieren konden tonen.
Voor de duidelijkheid, met een autorisatie kan je niet een visum aan de grens ophalen, alleen op de drie internationale luchthavens.
Mijn advies: zorg dat je autorisatie papieren bij je hebt, of regel een visum in het land waar je verblijft.
Hallo,
Dan moet je toch even goed lezen hij had het over dat iemand je op het vliegveld moet begeleiden. Ik heb zoals er ook staat een verzoek ingediend via een bureau die heeft dat inderdaad voor met geregeld en daarna heb ik een brief gehad van de Vietnamese autoriteiten dat ik een akkoord heb om een visum on arrival te kunnen krijgen.