Reizen van Vientiane naar Hanoi

Hallo,

Binnenkort ga ik reizen door Azie. Wij willen na Laos naar Vietnam gaan. Daarvoor zijn we vanuit Chiang Mai naar Luang Prabang en dus vanuit Luang Prabang naar Vientiane gegaan. Vientiane heeft niet per se onze eindstop te zijn maar we kunnen verder niet heel veel dingen vinden die ons interesseren in noord-Laos. Het plan is nu dan ook om vanuit Vientiane naar Hanoi te gaan. Vliegen is dan nog best wel duur. Gezien wij budget reizen rest ons dan waarschijnlijk enkel nog de bus. Daar lezen wij echter vooral negatieve verhalen over. Onze vraag is dan ook of er mensen nog andere opties weten? Misschien met tussenstops in Laos om andere dingen te zien o.i.d. Of een betere route gewoon in het algemeen.

In Laos heb je niks anders dan de bus, of het duurdere vliegtuig.
Het vliegtuig verbind ook niet alle steden in Laos met elkaar.
Met de bus moet je gewoon geluk hebben. Zelf zijn we in Laos van noord naar zuid gereisd en hebben geen vertraging gehad.
Maar andere hebben er bijvoorbeeld 2x zo lang over gedaan.
Luxe is het niet welke bus je ook neemt VIP is hetzelfde als de lokale bus maar dan met airco tenminste als het je geluk heb dat ie werkt.
Maar ik weet niet of je graag in Vientiane wil zijn , want volgens mij kon je ook vanuit Luang Prabang met de bus naar Hanoi, dat scheelt weer een aantal uren reizen.
In Vietnam kun je trouwens goedkoop (50 a 60 euro per ticket) vliegen met http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?country_code=VN&country=vietnam&lang=en
Ik heb net even gekeken en zij vliegen ook van Luang Prabang naar Hanoi of van Vientiane naar Hanoi voor 70 euro ongeveer (staat 2009000 VND) en dan heb ik even gekeken in de week van 18 december.
Ik denk dat het wel scheelt als je dit van te voren boekt, in Vietnam zelf hadden we 1 vlucht thuis al geboekt en 1 vlucht daar 1 dag van te voren en dat maakte in prijs niet uit.
Mocht je er wat aan hebben ons reisverslag staat op Profiel van Rob en Ingrid - WaarBenJij.nu zowel van Vietnam als van Laos.
Succes ermee en goede reis!!

1 like