Aankomende zomer willen wij naar thailand en vanuit daar naar Vietnam. Mede uit prijsoverwegingen vliegen we eerst op Bangkok en gaan we vanuit daar het liefst zo goedkoop mogelijk verder.
Vliegen van Bangkok naar Saigon of Hanoi is natuurlijk een optie, maar ik weet niet goed waar ik vanuit nederland een dergelijk ticket (bangkok-Saigon) kan boeken voor een voordelige prijs (retourticket rond de 80 euro ofzo). Heeft iemand ervaringen met het vliegen of misschien met de trein reizen van thailand naar vietnam, zoja, zou ik zo graag wat informatie hierover hebben. Ik hoor graag of het met de trein of de bus goed te doen is en of dat nog problemen geeft met een visum, aangezien je door cambodja moet. Natuurlijk wil ik ook graag weten of dit qua kosten interessant is.
Alvast bedankt voor de reactie’s!
Ik zou niet om kosten te besparen per bus door Cambodja reizen… De wegen zijn best slecht en dus duurt het een eeuwigheid om het land te doorkruisen. Bovendien mis je dan al het moois wat Cambodja te bieden heeft. Maar dat ter zijde.
Je hebt inderdaad een visum voor Cambodja nodig wanneer je het land doorkruisd. Dit kost ongeveer 25 dollar, wat je zowel op de heen als op de terugreis moet betalen. (Al kun je ook door Laos terug, maar ook dat is niet gratis.)
Wat vliegen betreft: wanneer je boekt bij Air Asia (http://www.airasia.com) heb je een enkeltje voor ongeveer 50 euro.
Vliegtuig is de optie. trein werkt goed van zuid naar noord vietnam of andersom maar wel veel uren. Reizen door Cambodia met de bus kan tegenvallen maar dat geldt ook voor thailand. Als je in een (afgedankt) bus terechtkomt dat langs slecht wegen overaal stopt of nog erger pech krijgt wens je dat je iets anders had gekozen. Onthouden: first klasse en express service betekent niets daar. In Cambodia zoek naar mekong express, ze zijn goed en op tijd. In thailand de overheidsbussen zijn de beste ook wat prijs betreft.