22/5-12/6 Thailand

Goedemiddag!

Zijn er nog mensen die net als ik rond 22/5 vertrekken richting Thailand?
Ik vlieg wel direct door naar Chiang Mai i.v.m. ongeregeldheden in Bangkok. Wil uiteindelijk van Noord naar Zuid trekken in 3 weken.
Iemand zin om mee te gaan :)?

groetjes
Rianne

Hoi Rianne,

Ga je nog steeds naar Thailand?
Ik heb 29 mei een ticket naar Bangkok geboekt. Wat zijn je plannen.

Groetjes

hi

heb zonet gelezen dat je naar thailand en dan chiang mai doorvliegt

heb net geboekt voor reis 1 juli tot 31 juli
doen bangkok en dan direkt doorvliegen naar chiang mai
de rest is voor ons nog een vraagteken

we geven de voorkeur om van daaruit tickets te boeken voor andere sites
wel moeten we een week verblijven in de filippijnen - de rest ligt open

zou het mogelijk zijn ons je bevindingen door te mailen dat zou voor ons een grote hulp zijn

nog nooit naar thailand geweest en nu met die strubbelingen wel de nodige vraagtekens

er is ons gezegd dat binnenvluchten goedkoop zijn eventueel doen we laos of maleisie of zelfs cambodja (tweede maal dan - prachtig)

bedankt op voorhand veel geluk en gezond weer terug

wailly luc 0497 394732 email [EMAIL=“waillyluc@yahoo.fr”]waillyluc@yahoo.fr
doeiiiiiiiiiiiiii
:dag:

Hi Wally,

Ik zag je vraag net voorbij komen en ik voel me vrij om te reageren omdat ik zelf drie maal rondgereisd heb in Thailand (laatste keer was in september/oktober 2009)

Wat betreft vliegen heb ik goede ervaringen met Air Asia (www.airasia.com) Je kunt wachten met het kopen van vliegtickets tot je daar bent om je opties open te houden. Echter het is wel zo, hoe vroeger je boekt hoe lager de prijs. Soms zijn er ook lastminute aanbiedingen.
Kijk alvast even op hun website voor een indruk.

Reizen in Thailand is over het algemeen vrij eenvoudig mits je een beetje ervaring met backpacken hebt.
Ik kan je de gouden driekhoek aanraden (vanuit Chiang Mai kan je eenvoudig dagtochten regelen via reisbureatjes)
Trekkingtochten in de omgeving van Chiang Mai
De omgeving van Kanchanaburi is prachtig met heel veel leuke guesthouses en eettentjes in de omgeving van de River Kwai Bridge

Zowel vanuit Bangkok als Chiang Mai vertrekken er dagelijks vluchten naar Phuket en Krabi. Krabi vind ik zelf wat aanvontuurlijker qua activiteiten maar dat ik persoonlijk. Na twee keer op Phuket te zijn geweest, had ik het wel gezien.
Mocht je naar het zuiden gaan, dan is een bezoek aan James Bond island een aanrader (dit kun je ook via een dagtrip boeken of je kunt er zelf heengaan. Dit ligt in een nationaal park (Phang-Nga) en je kunt er o.a prachtig zeekanoen.
Mocht je nog dingen willen weten, dan hoor ik het wel

gr Saskia

ik vlieg ook 22 mei, maar ga niet door naar het noorden maar naar zuiden om daar een vriend te ontmoeten. We zullen dus in zelfde vliegtuig zitten. Ff kennismaken?

groet Ester

Ik zie dat AirAsia hierboven al genoemd is, maar je zou voor goedkope vluchten binnen Thailand ook eens kunnen kijken bij NokAir, ook een prima lowcostmaatschappij: www.nokair.com

En kom voor tips en informatie eens een kijkje nemen op het Thailand-forum hier op Wereldwijzer ! Dit forum wordt door veel ervaren Thailand-reizigers bezocht dus je kan hier ook terecht met al je vragen !

Tips en informatie kan je evt ook vinden op mijn website www.reisdoorthailand.nl, hoewel er nog druk aan de site gewerkt wordt…