Vragen over SITUATIE BANGKOK

Ik heb een ticket naar Bangkok voor 22 mei. Ik begin nu echter wel heel erg te twijfelen of ik wel/niet moet gaan. Ik vlieg sowieso direct door naar Chiang Mai en wilde Bangkok helemaal mijden. Maar ik ontkom er natuurlijk niet aan als ik richting Zuiden wil ook weer via Bangkok te reizen (vlucht Chiang Mai naar Phuket vind ik te duur).
Kan iemand mij goed advies geven?
Ik kan maandag contact zoeken met de luchtvaartmaatschappij om ticket eventueel om te boeken naar andere bestemming, maar ik had zooo’n zin om naar Thailand te gaan…

Een suggestie,vliegtuig nemen van Chiangmai naar Bangkok,éénmaal aangekomen een taxi nemen of één van de airportbussen richting Southern busstation.De bussen die naar het 900km verder gelegen Phuket rijden passeren niet het straatgeweld(lumphinipark en omliggende straten)dus daar moet je geen schrik voor hebben.Ook nog vermelden dat je ongeveer 700/800bath betaald voor een busticket(rijtijd:12 uur)Je kunt ook eventueel de trein nemen naar Surat Thani en overstappen op de bus.(Phuket heeft geen station)
In iedergeval zou ik voor optie 1 kiezen.
gegroet:georgessiam.

Heb je de prijs nagekeken met Air Asia " Chiangmai - Phuket "?

Hoe wil je vanaf Bangkok naar Phuket? Bus dan zou ik idd doen wat Georges voorstelde (bij de southern bus terminal idd niets aan de hand) wil je vliegen dan kan dat gewoon via het vliegveld van Bangkok. (Dus niet rechtstreeks maar in BKK overstappen) Want ook daar is geen onrust.

Er is sprake van Chiangmai naar phuket ( te dure vlucht )!

Tja, duur… wat is duur. Ticket bij Airasia van Chiang Mai naar Phuket komt nu op 75 euro omgerekend (ik was van plan 5-7 dagen in Chiang Mai e.o. te blijven). Ik vind het echt lastig want bij minbuza worden nu wel meerdere provincies afgeraden om naar toe te reizen (waaronder Chiang Mai). Daarbij komt dat ik ook voor het eerst alleen reis (heb wel verre reizen gemaakt maar dan altijd samen/met groep). Ik wil dus wel beetje relaxt kunnen reizen…
Maar wat het lastig maakt is dat je verschillende berichten leest, dat is het nadeel van alle media aandacht denk ik.
Zou het nog schelen tot dag of 2 dagen voor vertrek aan te kijken? Of zou er in 1 week niet veel veranderen?

Ja voor de ene persoon is 75 euro te duur voor de andere niet maar het tijdsverlies plus nu het gevaar van wat kan er gebeuren zou ik niet twijfelen en het vliegtuig nemen !!!

Nee, helemaal gelijk in. En heb absoluut die 75 euro er op het moment voor over. Maar gezien nu dus niet alleen Bangkok afgeraden wordt bij minbuza zegt mijn gevoel dat ik gewoon maar even helemaal niet naar Thailand moet gaan… Maar baal er echt als een stekker van (en dat is nog heel zachtjes uitgedrukt), had me er zo op verheugd :frowning: :(…
Nu maar kijken om of in november te gaan of nu van Bangkok door te vliegen naar Vietnam, staat ook nog wel op mijn verlanglijstje.

Wij gaan in juli naar Chiangrai en dan naar Patong , wij wijzigen niets aan ons plannen behalve …burgeroorlog en dan nog !!
Het is zo mooi daar !!! Rust!!!

Ik vertrek a.s dinsdag 18/05 naar Bangkok en meteen door naar Chiang Mai.
Blijf bij regerings gebouwen weg en vermijd demonstraties. Dan is er verder weinig aan de hand. Bangkok is inmens groot, de gevechten met de red shirts concentreren zich op een vrij klein gedeelte. Dus laat je niet te snel afschrikken Thailand is zo groot en mooi. Succes.:zon02:

1 like

Wel lezen he lieverd;) ze wil van Chiangmai eerst naar Bangkok omdat rechtstreeks Chiang Mai - Phuket te prijzig is. Dus vandaar mijn vraag, hoe zou je willen reizen vanaf Bangkok? Snappie…

Nou, heb er een nachtje over geslapen en ik ga toch gewoon…
Vlucht naar Phuket plopte eigenlijk naar boven bij Airasia terwijl ik liefst vanuit Chiang Mai eerst naar Kho Phanang wil. Zat te denken om terug te vliegen met een middagvlucht (aankomst 13.35 uur) en dan de “nachttrein” (volgens internet om 17.05 uur vertrek) richting Surat Thani (naar welk treinstation moet ik dan in Bangkok en veiligst met taxi denk ik?). Van daaruit naar Don Sak (met taxi ook?) en dan met ferry over.
Wil toch wel een keer Full Moon party meemaken (hoor graag ervaringen hierover).
Weet iemand toevallig of ik accomodatie dan beter tevoren kan boeken i.v.m. drukte?
Na Kho Phanang een trekking doen in Khao Sok, doorreizen uiteindelijk naar Kho Phi Phi (kan iemand me vertellen hoe ik hier het handigst kom vanuit Khao Sok National Park?).
Wat een vragen weer tussendoor… Maar jullie helpen me heel goed op weg, dus thanks!

als je alleen een los treinkaartje hebt naar surathani dan kun je bij het station in surathani een bus-boot kaartje kopen naar koh pha ngan.

je kan ook een combi ticket kopen van trein en bus-boot kaartje maar dan ga je met songserm en dat is een kleine boot de andere is een grote car ferry.
persoonlijk zou ik voor de 1ste mogelijkheid gaan.

de full moon party het zal nu niet zo druk zijn ivm laagseizoen dus als je niet perse in had rin hoeft te zitten hoef je niets te boeken.
full moon is leuk om een keer gezien te hebben, zo denken de meesten erover.
neem geen waardevolle spullen mee naar de fmp.

1 like

Uhm… Minbuza geeft nu een negatief reisadvies (code 6) voor heel Thailand… (_)&^&%^%@!@$#^…

Die code 6 zegt me niks, het ministerie is altijd heel vlot met zoiets. In het verleden ook voor andere landen wel eens afgegeven,bv Chili,El Salvador en Clombia>>toen dat werd gedaan zat ik ook in die landen en ik heb het allemaal overleefd…

Ik heb een ticket naar Bangkok voor 27 mei en ik ga gewoon,tenzij er niet meer gevlogen word op Bangkok>> dan zal ik via een buurland moeten gaan.
Uiteraard zal ik de “oorlogsplekken” in Bangkok vermijden, maar de stad is enorm groot dus dat moet lukken.

begrijp min van buza ook niet helemaal ik merk er hier helemaal niets van.
het speelt zich nu alleen echt in bkk af en krijg nog niet de indruk dat het overslaat naar andere gebieden.

hier is het zuiden is m’n erg geel.

Zie dat het nu ook weer is aangepast door minbuza en negatief advies alleen geldt voor Bangkok. Ik heb nu zelf wat binnenlandse vluchten geboekt en mijd Bangkok. Maar kan iemand mij vertellen als ik aankom in Bangkok en naar treinstation ga (voor trein naar Surat Thani) ik dan langs “oorlogsgebied” kom?

dat weet ik niet je kan met air asia ook naar surat thani vliegen