Hallo!
Mijn vriend en ik gaan in april voor 3,5 week naar Thailand en willen het zuiden gaan ontdekken. Vraagje: is het goed te doen om vanaf Bangkok met de trein naar het zuiden te gaan, ter hoogte van Phuket?
Groet,
Jessica
Hallo!
Mijn vriend en ik gaan in april voor 3,5 week naar Thailand en willen het zuiden gaan ontdekken. Vraagje: is het goed te doen om vanaf Bangkok met de trein naar het zuiden te gaan, ter hoogte van Phuket?
Groet,
Jessica
Vanaf Bangkok naar Surat Thani en vandaaruit bijv met de bus verder naar Phuket. Nog ongeveer 4 tot 5 uur na Surat…
De nachttrein is hierbij erg comfortabel en tijdsparend.
Je kunt ook met het vliegtuig gaan. Hebben wij afgelopen juli ook gedaan. Heeft ons geloof ik 30/35 euro per ticket gekost bij AirAsia, vantevoren al in Nederland geboekt via internet.
Dat is niet duur!!! Ik heb het laatst ergens opgezocht en toen kwam eruit dat we wel 250 euro (voor z’n tweeen) kwijt zouden zijn!! Is het verstandig om zo’n ticket al in Nederland te boeken of pas als je in Bangkok bent? En weten jullie hoe het zit in Bangkok… is daar maar 1 luchthaven of zijn het er meer?
Bedankt!
Groet,
Jessica
Kijk eens op www.airasia.com. Ik weet niet op welke site jij hebt gekeken?
Volgens mij als je vantevoren in Nederland boekt, is het goedkoper dan dat je het terplekke doet. Maar dan moet je dus wel al precies weten op welke datum je wilt gaan vliegen.
Naar mijn weten is er maar 1 vliegveld in Bangkok.
Voor Air Asia geldt: hoe eerder je boekt, hoe lager het tarief (dus wie het eerst komt, die het eerst maalt).
Heb je geluk dan kan je echt supergoedkope tickets boeken. Begin van het jaar heb ik ook tickets geboekt via Air Asia voor vluchten eind april en mei en van de 4 binnenlandse vluchten had ik er 3 (retour BKK - Udon Thani en enkele reis BKK - Krabi) kunnen boeken voor 99 Baht per stuk (ca. €2,- !!!) exclusief tax (maar is ook niet veel voor domestic vluchten).
Bangkok heeft 1 luchthaven voor passagiersvluchten. Sinds 28 september jl. is dit Suvarnabhumi (uitspraak: Soewannapoem) International Airport.
De oude luchthaven, Don Muang, is gesloten voor passagiersvluchten sinds deze datum en zal waarschijnlijk alleen nog gebruikt gaan worden voor vluchten van hoogwaardigheidsbekleders, wellicht soms een speciaal chartervluchtje en onderhoud.
je kan heel gemakkelijk met de bus richting het zuiden gaan, maar het duurt ongeveer 12 uur en voor 35 euro vlieg je al naar phuket. en de bussen rijden vaak 's nachts en dus zie je ook niet veel van het land… ik zou het vliegtuig aanraden!
in ieder geval heel veel plezier in het ongelofelijk mooie thailand.
groet bob
Trein is goed te doen en is comfortabel, maar duurt erg lang, zeker door de extra busreis naar Phuket.
De bus direct vanuit Bangkok is een stuk sneller, en de bussen met 24 stoelen zijn ook behoorlijk comfortabel.
De snelste manier is vliegen, er is een aantal lox cost carriers die aantrekkelijk zijn. Airasia heeft het systeem: hoe eerder je boekt hoe goedkoper, 12Go en Nok Air hebben vaste prijzen. Bangkok Airways an Thai zijn duurder.
Zie topic ** Chumphon, bus of trein?** daar heb je een uitgebreide uitleg en kan je beslist de goede weg op helpen.
Goede reis,
Hallo, wij gaan 15 nov as, drie weken naar Thailand en beginnen op Koh Samui nu lijkt het ons toch wel erg leuk om met de trein te gaan eerste klas en evt een bedje er bij, is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien nog bruikbaar advies heeft.
Ik hoor dit graag.
Lodeme
zelfs in de eerste klas heb je in de trein geen ruimte voor een bedje erbij hoor,de coupe`s zijn wel met een tussendeur die op slot is maar als je 2 boekt kan die deur ook open wat handig is met kinderen
Op tijd boeken!
Ik ging 1 dag van te voren naar station, vroeg die man. 1st class, ik ja, sorry full… airco or fan, ik airco, sorry full…upper or lower bed, ik lower, sorry full. Lag dus bovenin naast de wc’s een gordijntje wat er bijna afviel en 1000 insecten naast de lamp vlak boven m’n hoofd!
Je ziet niet zo heel veel tijdens de treinreis, omdat het 's nacht is. Persoonlijk zou ik gewoon vliegen met airasia naar surat thani en dan met de boot verder. Die boot duurt ook een paar uur en dan kun je echt van het uitzicht genieten.
Als je snel wilt reizen het vliegtuig nemen…makkelijk,snel en niet zo duur…(bangkok air)
maar die treinreis is ook prachtig om mee temaken…
heel de nacht ouwehoeren met mede reisgenoten uit allerlei landen onder het genot van vele blikjes chang…
haha…
jeroen
De trein is leuk om een keer meegemaakt te hebben. Gewoon 2de class tussen de thaise mensen in. Het vliegtuig is natuurlijk sneller en comfortabeler, maar duurder. Met de bus ben ik nooit geweest.
ik ben al vaak vanuit bangkok naar phuket gevlogen. Wat je t beste kunt doen is je aanmelden voor nieuwsbrieven bij de aziatische prijsvechters. Dat zijn er 3 te weten Nokair, Onetwogo en Airasia. Dan krijg je in je mailbox gewoon alle aanbiedingen, net zoals dat gaat met ryanair etc. Het laagste bedrag wat ik kwijt was voor een retour, incl tax was 80 euro en t laagste 35 euro. Let wel op want tot eind maart vliegt nokair en one2go nog vanaf t oude vliegveld Don muang. Air Asia vliegt al vanaf de start van suvarnabhumi. P.S. je krijgt de emails natuurlijk wel in t engels\ via internet boeken en betalen met bijv je visacard is echt een fluitje van een cent
Gaat dat veranderen dan ? Voor zover ik nu weet blijft NokAir gewoon van/naar Don Muang (DMK) vliegen…ook na eind maart…
ik krijg ook nieuws op de computer van thaivisa.com en de phuket gazette en volgens mij heb ik t daar gelezen.
Hmmmm…bedankt Adriaan…ga het goed in de gaten houden, omdat wij zelf een ticket met NokAir hebben geboekt voor eind mei, vanaf Udon Thani naar Bangkok Don Muang… Mocht dit wijzigen naar Suvarnabhumi is dit ook niet zo’n probleem, aangezien we toch direct verder reizen naar Samet…
Don Muang gaat dicht, weet niet precies wanneer, dus binnenkort gaat alles naar Suvarnabumi.