Trein van Bangkok naar zuiden Thailand

Zal NokAir ff mailtje sturen…kijken of ze al wat info kunnen geven…

Off-topic dus hier meer info over vluchten vanaf/naar Don Muang (DMK):

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=382233#post382233

Hi, trein is zeker goed te doen maar ik zou voor de 2e klasse gaan. Veel gezellig nml. Hou er wel rekening mee dat na Surat thani het nog een uurtje of 3 naar Krabi is met de bus.

Vergeet te melden dat je dat niet in nederland moet regelen. Veels te duur. Ga gewoon in Bangkok naar een kantoortje en regel het daar. + 35 euro p/p

als je het in thailand gaat regelen zou ik gewoon naar het station zelf gaan. en dan betaal je zeker geen 35 euro. want het is ongeveer 25 euro naar butterworth 2de klas slaaptrein.

Hoi Jessica,

Met de trein vanuit Bangkok naar het Zuiden is prima te doen,maar wil je sneller in het zuiden komen dan kun je het beste vliegen. Met Air Aisa heb je al een ticket van rond de Euro 35,- en dit kun je gewoon boeken op het vliegveld in Bangkok.

Succes!

Groetjes,

Renata

met het vliegtuig gaan is natuurlijk erg makkelijk, maar ik zou je ten alle tijden aanbevelen om de trein van bkk naar surathani te nemen. Dat is een bijzondere ervaring. Vaak zit je met ‘lokale’ thaien in de trein, kun je een hapje eten en comfortabel slapen. Echt de moeite waard. Zo zie je meer van Thailand dan simpelweg het vliegtuig te pakken. Is bovendien een stuk goedkoper.

Nou wat velen al hebben geschreven kun je makkelijk en goedkoop met het vliegtuig gaan. Wanneer je dat doet, dan zou ik dat regelen meteen wanneer je aankomt op het vliegveld. Je hebt keuze uit meerdere maatschappijen en het is goedkoop i.v.m. concurrentie.

Andere optie is inderdaad met de (nacht)trein naar Surat Thani om vervolgens verder te reizen met de bus naar Phuket. Wanneer je een treinkaartje gaat regelen, dan kun je het beste meteen naar het treinstation gaan om daar een ticket te kopen. Je kunt ook naar www.greenwoodtravel.nl gaan om het te regelen. Wil je langs gaan bij greenwood travel, dan kun je in Bangkok naar de Bo Bae district gaan en naar het Prince Palace hotel te gaan. Uit mijn hoofd gezegd zitten zij op de 14e verdieping met hun kantoor. Ze spreken daar Nederlands, Engels en Thais.

Je kunt ook vanaf Bangkok met de bus gaan als je dat wilt, maar de trein is natuurlijk een leuke ervaring vooral als je een slaaptrein neemt.

Wat ook een hele goede optie is, maar dat moet je wel durven, is met de auto. Je kunt een auto huren om vervolgens zelf naar Phuket te rijden. Aangezien je te maken hebt met een schier eiland, is dit makkelijk te doen. het verkeer lijkt erger dan het is. Ik rijd nu al 2 jaar met een auto via een verhuur bedrijf en ik wil niet meer anders op vakantie. Je bent echt vrij om te gaan en staan waar en wanneer je maar wilt.

Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel.

Mvg,
PeRcH72

hoi,

Ik zou 2 laatste weken van september naar Koh samui willen gaan.

Vlucht is echter (op internet) belachelijk duur. ± 200 euro per persoon voor een retourtje bkk - koh samui. (bkk airways, thai airways, asia,…)

nachttrein is veel goedkoper denk ik.
Je hebt de mogelijkheid te kiezen om 1 , 2 of 3 de klasse.

Wie heeft hier ervaringen mee ?
Waar moet je “afstappen” voor koh samui ?
hoeveel kost de taxi naar de pier
hoeveel kost de boot naar koh samui ?

alvast erg bedankt !:chin:

bkk airways en thai airways zijn de enige maatschappijen die vliegen op samui, het vliegveld is eigendom van bkk airways vandaar de hoge ticket prijzen.
je kunt met air asia of nok air goedkoop naar suratthani vliegen en dan de boot naar samui nemen.

met de trein ga je ook naar suratthani en neem je vandaar de boot naar samui je kunt gecombineerde trein boottickets kopen of anders bij aankomst op het station kun je ook nog een bus boot kaartje kopen.

Ja, inderdaad de vliegticket prijzen Bkk - Samui sijn belachelijk duur.
Maar boek je de eerste of de laatste vlucht van de dag, zit je met een promotie prijs, die zou moeten met taksen inbegrepen rond de 150 Euro, retour zijn.

Neem je een vlucht tot Suratthanie, reken dan nog met een busrit van meer dan 2 uur en een boottocht van meer dan 1.5 uur tot Nathon.

Vlucht Bkk - Suratthanie +/- 1200 Thb, lang op voorhand boeken. Bus en boot tot Nathon +/- 600 Thb.

Waarom niet met een dag trein reizen? Dan zie je nog iets van de omgeving, het is niet spectaculair maar toch eens goed dit mee te maken.
Hele mooie pittoreske stationnetjes onderweg, o.a Hua Hin, Lang Suan om er maar een paar op te noemen.

Hoe dan ook, je zult toch op je bestemming geraken.

Veel reis plezier.

thanks voor de info !

nog enige vraagjes

1. Surat Thani airport=
    Hua Toei, Phunphin, Surat Thani 84130, Thailand

Wilt u een oversteek maken naar de vakantie-eilanden Koh Samui, Koh Pha Ngan en Koh Tao dan kunt u niet om de drukke en enigszins rommelige stad heen. De meeste veerboten naar Koh Samui vertrekken overigens circa 50 km ten oosten van deze stad vanuit het plaatsje Don Sak.

is het 2 uur rijden voor een afstand van 50 km naar de overzet plaats ???

Is Surat Thani ook de stopplaats van de nachttrein ?

Waarom nachttrein = ik ben er maar 14 dagen dus s nachts rijden geeft me een tijdsvoordeel

1. wie heeft er ervaringen met deze nachttrein ?
    prijzen ? 1 ste klasse reizen goed te doen ?

2. overzet naar Koh Samui.
    Ik moet naar Chaweng. Er lijkt mij op het kaartje van Koh Samui
    ten zuiden van Nathon naar een aanlegstijger te zijn die dichter bij Chaweng ligt. is dit zo ? Of enkel Nathon mogelijk ?

de bus+boot vanaf het vliegveld naar koh phangan is 420 baht dus het lijkt mij heel sterk dat het naar samui wat een uur korter varen is duurder is.

het vliegveld ligt ong 35 km buiten suratthani en dan is het nog ong 60 km naar donsak met de bus ong 1,5 uur.

zou ook de nachttrein nemen als je niet vliegt en de trein stopt in suratthani. Station ligt ook iets buiten suratthani maar ook op het station kun je combi tickets kopen naar samui.

1e klas nachttrein is prima je hebt je eigen coupe voor 2 man en ze maken je bed op ik vind het prima, 2de klas is ook niet verkeerd.

Even googlelen en je weet de exacte prijzen voor je ganse reis.

Seatran pier of Radja pier in Nathon zijn de 2 enige waar de veerboot aanlegd.

Reken maar aub ook de wachttijden bij je reistijd, je zult versteld staan hoelang je onderweg bent. Welcome to Thailand.

Even googelen en je weet de exacte prijzen voor je ganse reis.

Seatran pier of Radja pier in Nathon zijn de 2 enige waar de veerboot aanlegd.

Reken maar aub ook de wachttijden bij je reistijd, je zult versteld staan hoelang je onderweg bent. Welcome to Thailand.