allo allemaal,
Zal me even voorstellen; Ik ben Ron, 43 jaar, woon in Zaanstad en werk in Amsterdam en nieuw op dit forum.
Ik ben van plan om volgend jaar van c.a. eind maart tot eind april (als alles meezit)voor een maand vakantie te gaan vieren in Thailand.
Dit word ook meteen mijn vuurdoop met een Aziatisch land.
De reden om deze periode te gaan is mede omdat ik de Thaise nieuwjaarsviering wil meemaken.
Nog nooit eerder alleen op vakantie geweest (altijd met vriendin/partner en vroeger met vrienden), maar nu toch maar eens de stap gaan nemen omdat Thailand een erg leuk en makkelijk land schijnt te wezen om alleen te bezoeken.
Mijn reis schema staat al enigszins vast:
Aankomst Bangkok, 2 dagen verblijf
Op zoek gaan (of van te voren boeken) naar een Guesthouse of goedkoop en netjes hotel, wat van Bangkok te gaan zien en wat inkopen doen van (zogenaamde) merkkleding en wat imitatie horloges (Tag H.) voor persoonlijk gebruik. Iemand tips waar het best te kopen trouwens?
Dag 3 de trein pakken (2 klas met slaapcabine)naar Surat Thani en vervolgens de bus naar Phuket, waar ik een hotel of Guesthouse wil gaan zoeken in Kata voor pakweg een dag of 10 (als het bevalt misschien iets langer, anders korter).
Ik hou van zon, zee en strand en wil lekker relaxen, maar ben ook gek op feestjes (bezoek veelvuldig de dance-party’s hier in Nederland), dus wil s’avond ook wel wat vertier en gezellig even los.
Dus leek Kata me een prima bestemming.Naar blijkt mooie stranden, een leuk uitgaansleven en toch niet zo de gekheid en hectiek van b.v. Patong.
Van hieruit tripjes naar b.v. Koh Phi Phi of andere bezienswaardigheden.
Hierna wil ik mijn reis vervolgen naar Koh Samui, scootertje huren, mooie stranden ontdekken en waar het me bevalt wederom een leuk hotel of guesthouse nemen.
Als afsluiter nog 1 of 2 dagen Bangkok voor de laatste inkopen, wat bezienswaardigheden te bezoeken en me op te maken voor de terugreis.
Nu heb ik nog een aantal vragen:
Ik ga op de bonnefooi en wil zo weinig mogelijk boeken v/t voren. Zijn Guesthouses/goedkope hotels in deze plaatsen/regio’s en periode makkelijk te vinden en zo ja, wat voor prijs moet ik dan ongeveer rekenen?
Hoe is het weer doorgaans in de periode maart/april?
Word je, als man alleen, niet snel aangezien als sextourist?
Is de route/reis die ik wil gaan maken de moeite waard of heeft iemand betere suggesties?
Wat is het budget waar ik zo ongeveer mee rekening moet houden per dag? D.w.z. vervoer, eten, drinken en hotel/guesthouse.Ik hoef gelukkig niet op een euro meer of minder te letten, maar ben hier toch wel benieuwd naar. Dit ook omdat ik zoveel verschillende prijs lees en zie kwa hotels…de ene zegt 20 euro per nacht, terwijl als ik kijk op internet, toch wel moet rekenen op minimaal 50 euro p/n voor een beetje leuk hotel.
Zijn er nog mensen die net als ik, ook van strand/zee en uitgaan houden, die in die periode die kant opgaan?
Het zijn een hoop vragen, ik weet het, maar met zoveel Thailand kenners hier denk ik dat de meeste wel beantwoord zullen worden.
Bij voorbaat dank en een fijne dag