Hoi iedereen,
Ik ben vorig jaar alleen 2 weken met kras door noord thailand gereisd. Het resultaat is dat ik verliefd ben op Thailand, maar nooit meer op zo een manier ga rondreizen. Nu heb ik een vriendin en willen wij 3 weken vanuit Bangkok naar het zuiden gaan. Voordat ik hier dit stuk ging schrijven heb ik veel oude topics doorgelezen en opzich redelijk wat info opgedaan.
Punt is dat wij natuurlijk in het regenseizoen gaan en je dus het risico loopt om nat te worden. Ben wel vaker naar gebieden gegaan in het regenseizoen, maar dat hield eigenlijk altijd in dat je later op de dag een flinke bui had en daarna had je weer zon.
Vorig jaar in Thailand voor het eerst een andere ervaring gehad. Vrijwel de hele vakantie dikke stapelwolken en amper zon gehad. Behalve de laatste dagen in Cha am, waar ik smorgens tot halverwege de middag strakke blauwe hemel had en daarna werd het bewolkt.
Op internet lees ik verschillende berichten over waar je in onze reistijd beter naartoe kunt gaan, maar ook dat het amper uitmaakt en dat je overal pecht kunt hebben. Ik hoef niet de hele dag brandende zon te hebben, maar 3 weken dikke stapelwolken hoeft van mij ook weer niet zo.
Ik wil sowieso nog een keer goed Bangkok aandoen (wat een geweldige stad). Ik wil graag naar de bekende gebieden zoals Phuket (gewoon om er geweest te zijn, niet te lang…), koh phi phi, koh lanta, krabi en raily. Een beetje de westelijke zuid kant dus. Koh phi phi lijkt mij geweldig, maar wat ik zag zijn de hotelletjes daar wel een stuk duurder en heb ook geen idee hoe lang je hier het beste kunt blijven. Is het bijvoorbeeld beter om dan Phuket aan te houden als basis en vanuit hier met de boot tripjes te ondernemen? Vragen, vragen, vragen
Vervolgens wil ik zelf ook een avontuurlijk deel toevoegen aan de vakantie. Ik hou van natuur en zou ook graag de bossen in willen trekken om hier lekker tot jezelf te kunnen komen en misschien wat bijzondere dieren te zien. Welk gebied ligt het beste op de route en is goed te bereiken vanuit de regio Phuket richting de eilanden bij Koh Sumai (deze groep eilanden willen wij namelijk ook bezoeken). Waarbij wij ons ook afvragen, wat de verschillen precies zijn met de eilanden bij Phuket. Sowieso willen wij de full moon party mee hebben gemaakt.
Het komt er feitenlijk op neer dat wij eigenlijk drie aspecten zoeken in onze reis. Mooie natuur, mooie stranden, op zijn tijd gezellige drukte, maar ook de backpack sfeer willen wij op bepaalde momenten proeven, dus niet altijd drukte om ons heen, maar ook een goede week bijvoorbeeld een bounty strand zonder al te veel touristen om lekker bij te komen. Waarbij de bereikbaarheid ook belangrijk is.
Nog even een paar vragen:
-Waar heb je beter weer en waar zijn de stranden mooier?
-Waar ticket boeken? Van te voren vlucht naar Bangkok + transfer en hotel via 333travel?
-Wat is een goede prijs in deze tijd voor een ticket?
Ik heb nog zoveel vragen, maar kan er nu niet zo 1,2,3 op komen. Denk dat het nu eerst goed is de basis een klein beetje in kaart te brengen en dan verder te bouwen.
Ik kijk met veel plezier uit naar jullie tips :)!
Gr Alex