Reisroute - Juli 2012 - Tips welkom

Hey iedereen,

Eerst in vooral wil ik melden dat ik al zeer veel aan dit forum gehad heb. Echt tof om zien hoe iedereen hier elkaar helpt om de beste route samen te stellen.

Van 7 juli tot en met 24 juli 2012 trek ik met vriendinnen voor de eerste maal naar Thailand. Eindelijk! :slight_smile:

Ik ga hieronder onze route plaatsen en het zou heel fijn zijn moesten jullie even kunnen evalueren of dit een haalbare/goede/interessante route is.

We willen een paar hoofdstukken zeker doen; Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Chiang Mai en de eilanden.
Wat nog leuker zou zijn, is dat we er ergens Khao Sok nog kunnen tussenplaatsen, maar ik vind het heel moeilijk in te schatten wanneer en hoe we dat dan best doen en voor hoeveel dagen. (stel dat we vliegen op Phuket op het einde van onze trip, hoe eenvoudig is het dan bijvoorbeeld om dan nog 2 dagen Khao Sok te doen Ć©n ook nog de eilanden op 5 dagen…)

Hier alvast onze (voorlopige) route! Tips in verband met het inpassen van Khao Sok, het weglaten van een nacht ergens, en tips in verband met het ā€œbereizenā€ van de vele eilanden zijn meer dan welkom, want dit blijft een beetje onduidelijk :slight_smile:

7 juli: vertrek
8 juli: BKK + nacht in BKK
9 juli: BKK + nacht in BKK
10 juli: BKK + vetrek naar Kanchanaburi + nacht in Kanchanaburi
11 juli: Kanchanburi + nacht in Kanchanaburi
12 juli: Kanchanaburi + nacht in Kanchanaburi
13 juli: Beetje Kanchanaburi + vertrek naar Ayutthaya + nacht slaaptrein!
14 juli: aankomst Chiang Mai + Chiang Mai + nacht in Chiang Mai
15 juli: Chiang Mai (gewoon ā€˜noorden dus’) + nacht in Chiang Mai
16 juli: Chiang Mai + nacht in Chiang Mai
**17 juli OF 18 juli: vlucht van Chiang Mai naar Phuket
**
Stel op 17 juli vlucht naar Phuket dan gaat het zo verder:

17 juli: vlucht naar Phuket + aankomst Phuket + nacht in Phuket of ferry naar eiland en nacht op eiland
18 juli: eilanden + nacht eilanden
19 juli: eilanden + nacht nacht eiland
20 juli: eilanden + nacht eiland
21 juli: eilanden + nacht eiland
22 juli: eilanden + vertrek naar BKK + nacht in BKK
23 juli: BKK + inchecken luchthaven 's avonds + vertrek
24 juli: vertrek + aankomst Belgiƫ

Wat denken jullie?

We zitten dus met de vraag of we 3 of 4 nachten in Chiang Mai blijven. Met andere woorden: vliegen we op 17 juli OF 18 juli naar Phuket… Ik lees hier zoveel interessante verhalen over Chiang Mai en omstreken dat het mss niet slecht is om 4 nachten Chiang Mai te doen?

Stel dat we 4 nachten Chiang Mai doen en pas op 18 juli naar Phuket vliegen en we na die landing Khao sok willen doen Ć©n ook de eilanden: is dit mogelijk of is dit te veel op het aantal dagen dat ons dan nog rest (5 dagen namelijk) qua afstand, dingen die er te doen en te zien zijn in Khao sok, … ?

De laatste nacht (de 22ste juli) in Bangkok overnachten, is maar gedaan puur uit ā€˜gemak’ dat we al terug in BKK zijn voor onze terugvlucht, maar eventueel kunnen we die nacht ook nog in het zuiden slapen, moest dit tot resultaat hebben dat we de eilanden Ć©n Khao Sok kunnen doen… graag dan ! :slight_smile:

Ook nog een vraag is hoe we het best van de ā€˜eilanden’ naar Bangkok geraken.

Alle tips welkom. Alvast Ʃnorm bedankt!!

Even voor de duidelijkheid: die 5 dagen ā€˜eilanden’ vinden we zelf te veel. Drie dagen zou zeker volstaan. Maar het worden sowieso slechts 4 dagen eilanden als we de vlucht van Chiang Mai naar Phuket op 18 juli zouden doen… de vraag is dan of Khao Sok nog een kans kan krijgen of niet en zoja, hoe? :slight_smile:

Als het niet zo is, en onze route dan veel te moeilijk en te ā€˜druk’ wordt, dan horen we dat graag en dan doen we het gewoon wat kalmer en doen we sowieso 4 (of 5 ? ) nachten Chiang Mai en dan kunnen we ook rustig de eilanden doen. Khao Sok zal dan voor een andere keer zijn… hopelijk… :slight_smile:

hoi.
waarom phuket .
koh samui is veel mooier.
phuket is net salou veel russen en koh samui is het veel leuker op het strand.
scooter huren kost voor 24 uur 5 euro .
dan kan je alle excurcies zelf doen is goedkoper mooier rustiger met scooter.
ben met terug met 2 kids 10 en 12.
we zijn nu weer aan het boeken voor dit jaar.
gr dineke

Bedankt voor de respons!

We hebben niet de intentie om Phuket te ā€˜verkennen’. We vliegen gewoon op Phuket om van Chiang Mai per vliegtuig in het Zuiden te geraken. Of is daar nog een andere luchthaven? (onze vlucht van chiang mai naar het zuiden staat nog niet vast)

Het is de bedoeling dat we vanaf Phuket naar een ander eiland/strand gaan.

Koh Samui is een goede tip. Hoe geraken we daar het vlotst vanaf Chiang Mai?

We reizen in juli, zouden we dan de westelijke of de oostelijke eilanden aandoen? Of maakt dit niet uit?

hoi graag gedaan .
je kan van chang mai door vliegen naar koh samui .

vandaar uit kan je ook nog eilanden in de buurt kijken .
gr dineke

Welke maatschappij vliegt van Chiang Mai naar Koh Samui? Air Asia precies niet.

Je raadt ons dus aan om Phuket te vermijden en de oostelijke eilanden rond Koh Samui te doen?

Nog een vraagje: vanaf waar in het zuiden (in de buurt van de eilanden) en hoe geraak je het vlotst terug in Bangkok? Trein? Vliegtuig?

hoi .’

http://www.tmreizen.nl/thailand/vervoer.htm

vliegen van koh samui naar bangkok is het snelst.
gr dineke

hoi .
je kan ook info vragen bij greenwood travel.
dat is een nedelandse reis oranisatie .
in bangkok.
je kan daar heel je schema naar toe sturen .
en zij kijken dan voor je wat mogelijk is .
en zijn ook goedkoper met alles voor je .
gr dineke

Ik ben in sept. vorig jaar zes weken in thailand geweest en Chiang Mai heeft de meeste indruk gemaakt. Je kunt daar zeker 4 a 5 dagen verblijven. Je kunt op nachtsafari of naar een olifantenpark dat dichtbij is. 's Avonds mega grote nachtmarkt waar je uren kunt vertoeven en ook overdag kun je een hele dag vermaken met door de stad slenteren, op elke hoek van de straat is iets moois te zien. En de mensen daar zijn ongelofelijk lief en behulpzaam!! (als je wil heb ik mssn nog wel wat leuke adressen voor je)

Ik moet me aansluiten bij het advies om Phuket en omgeving te vermijden. Wij waren daar i.v.m. onze vlucht naar Chiang Mai en waren ontzettend blij dat we daar na 2 dagen weer weg konden (hoewel je er prima kunt stappen!!).
Je zou onze reis vanaf Bangkok naar phuket wellicht achterstevoren kunnen doen. Dan zou ik vanaf Phuket snel naar het oosten gaan richting Krabi en door naar Ko Samui en Ko Phangang!

Wij zijn dus vanaf Bangkok naar Chumphong gegaan, vanaf daar ga je met de ferry langs Ko Tao (mijn zus is hier geweest en vond het geweldig) en wij zijn zelf op Koh Phangang gestopt i.v.m. Full Moon Party. Vervolgens door gegaan naar Krabi, echt een aanrader! Heel mooie kustplaats, leuke boulevard. Wij hebben een dag snorkelen geboekt, wordt je met max. 10 mensen naar verschillende eilandjes gevaren met een toffe begeleider, je luncht daar, het was echt geweldig!

als je nog meer wil weten kun je altijd even berichtje sturen.
ik hoop dat je er wat aan hebt en heel veel plezier!
groetjes Anita

Bangkok Airways vliegt non-stop van Chiang Mai naar Koh Samui. Lowcost-airlines vliegen binnenlands niet naar Koh Samui. Omdat Bangkok Airways geen lowcost airline is en ze vrijwel een monopolie-positie hebben voor deze luchthaven zijn tickets vrij prijzig.

Phuket zou je m.i. zeker niet hoeven te vermijden. Veel mensen denken bij Phuket, het grootste eiland van Thailand, meteen aan Patong Beach, dat inderdaad erg druk en toeristisch is. Maar er zijn nog zoveel andere badplaatsen op Phuket die veel leuker zijn dan Patong.

Wat je in Bangkok zeker moet doen is fietsen, absoluut een aanrader ! Indien gewenst kan ik een fietstocht voor jullie reserveren (inclusief fish spa en BBQ na de fietstocht).

Als je van Kanchanaburi naar Ayutthaya door wilt reizen en niet over Bangkok wilt, kan je een bus nemen naar Suphanburi. Daar moet je dan overstappen op de bus naar Ayutthaya.
In Kanchanaburi is het de moeite waard om een nacht op de River Kwai Jungle Rafts te slapen (Floatel).

Aangezien jullie niet zo heel lang de tijd hebben, zou ik Khao Sok er niet meer tussenplannen. Het blijft natuurlijk wel vakantie dus zou wel een beetje rustig aan doen.

Succes met de voorbereidingen en mocht ik iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het wel !

oh ja, Kanchanaburi de rivierhuisjes! Was geweldig inderdaad.
Wij zaten in Sam’s river raft house, top! Drie minuten lopen bij de ā€˜barstraat’ vandaan. Wij hebben een toch gemaakt naar de Erawan Watervallen, heel indrukwekkend en ook vermoeiend als je het tot het zevende platform zou willen halen. Tussendoor kun je lekker het prachtige water in en op sommige niveaus heb je ā€˜skin fish’…
Wij hadden een hele toch, waarbij je 's ochtends 3 uur bij de watervallen hebt en dan ga je door om op olifanten te rijden, vlotvaren, een treinrit over de death rails en het eindpunt was de Bridge on the river kwai natuurlijk! Om vijf uur wordt je weer terug gebracht naar je verblijf en ben je he-le-maal kapot, maar heb je echt een geweldige dag gehad!

hoi .
wij hebben bij de river kwai geslapen .
bij een nederlands stel .
oriental kwai.

er is daar aan alles gedacht je krijgt zelfs nieuwe tanden borstels
je kan daar gratis interneten op hun laptop ze hebben dvd s voor s`avonds te kijken .
ze vertellen je veel .
we zijn daar uit gerust weg gegaan en toch veel gezien .
ze hebben op zoover een ruime 9.
het is echt de moeite waard.
super schoon eten goed

je kan daar een prive chauffeur huren of een scooter en alles zelf doen .
is veel relaxer en veel dingen zijn gratis wat met de river kwai te maken heeft,
b.v tiger temple erwan water vallen hell fire pas olifanten tocht boor tocht enzv .
gr dineke

Het nationale park van Khao Sok zou een mooie aanvulling op jullie vakantie zijn, maar ik zou inderdaad niet te snel gaan. Liever dingen op je gemak bekijken, dan overal doorheen racen.

Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom mensen Phuket afraden en dan wel Koh Samui aanraden. Koh Samui heeft ook een eigen vliegveld en is, in verhouding met de andere eilanden in Thailand, redelijk groot. Ik heb me op beide eilanden vermaakt hoor en als je wat moeite doet kun je gemakkelijk de troepen touristen vermijden. Gewoon een scooter huren en het eiland rondrijden (evt. op zoek naar een rustig strandje). Mocht je overigens naar Koh Samui gaan, doe dan zeker een tripje naar Ang Thong National Park!

Als je meer een eiland gevoel wilt hebben bezoek liever een kleiner eilandje. Mijn favoriet is zeker Koh Tao, geen grote wegen dus zeer weinig gemotoriseerd verkeerd (op scooters na) en nog geen grote hotelketens die een privestrand opeisen. Maar nogmaals op elk eiland is het mogelijk de grote drukte te vermijden door aan een minder toeristisch strand te gaan zitten.

Als je naar Kanchanaburri gaat, moet je inderdaad zeker een bezoek brengen aan de Erawan Waterfalls, prachtig! Pas alleen op met eten ivm de brutale apen die er rondlopen :slight_smile:

Iedereen enorm bedankt voor de vele tips! Enorm nuttig! Leuke slaapadresjes voor in Chiang Mai en Kanchanaburi zijn zeker welkom! We hebben ook al gehoord van de River Kwai Jungle Rafts! Echt iets naar onze zin! Wel las ik dat dat heel afgelegen ligt… en dat ze ā€˜profiteren’ van het vervoer of boot die je altijd moet nemen om ergens te geraken dan… We willen zeker erawan doen en hell fire pass enzo… zijn de River Kwai Jungle Rafts dan nog een optie of is er iets dat meer in aanmerking komt? We zouden de River Kwai Jungle Rafts wel super vinden… We verblijven drie nachten in Kanchanaburi en 4 nachten in Chiang Mai.

We hebben besloten om Khao Sok er niet tussen te plannen, zou idd tƩ druk worden!

We hebben ook onze vlucht van Chiang Mai naar Phuket al geboekt. We vliegen op 18 juli en landen om 15u10 op Phuket. Gezien de uren van de ferry, halen we geen ferry meer om meteen van Phuket weg te varen, dus blijven we een nachtje op Phuket slapen. We zijn geen uitgaanstypes, eerder fans van mooie natuur enzo: welk hotel/guesthouse kunnen jullie aanraden op Phuket?

Verder: we zouden dan de 19juli 's morgens de ferry nemen naar een andere strandplaats. We hebben dan tijd voor de ā€˜stranden’ van 19 juli 's morgens tot 22 juli, want op 22 juli vliegen we naar BKK waarschijnlijk.

Wat raden jullie ons aan om op die drie volle dagen in het zuiden te doen (als je weet dat we landen op Phuket): welke stranden moeten we zeker zien? Welke trips moeten we zeker maken als we moooie natuur willen zien en mooie stranden? We hebben maar drie dagen, dus tips welkom, het moet haalbaar zijn en dat is van hier in Belgiƫ moeilijk in te schatten.

Afhankelijk van jullie tips: vanuit welke luchthaven zouden we dan best terugvliegen met Air Asia naar Bangkok de 22ste juli? Vanuit Krabi of Koh Samui?

Bedankt!!

hoi heb je al op .
www.orientalkwai.nl
gekeken .
voor deel als je terug komt van je excurcies .
dat je nog kunt zwemmen en alles is schoon daar .
en hollandse mensen die dit op gestart hebben en veel liefde er in gestopt hebben .
ze helpen je heeeel goed .
ik zou zeggen lees een op zoover hier over .

ik vond dit leuker dan de raft house.
daar is s`avond niks.
en de lokale bevolking die gingen daar muziek maken met instumenten .
op zich niks mee .
maar dat duurde zeer lang en je wilt ook niet zomaar weg gaan .
ik praat wel over 16 jaar geleden.
gr dineke

waar heb je op koh samui gezeten? ik heb 4 dagen in chaweng gezeten en vond het 3 keer niks… veel te toeristisch en overal word je lastig geval om van alles te kopen…

De 18de juli slapen we op Phuket,daar we de ferry naar een ander strand niet meer halen. Heeft iemand een idee van een hotel/slaapplaats in een leuke baai op Phuket (liefst focus op natuur, niet op uitgaan :slight_smile: ) waar we kunnen slapen?

De 19de juli 's morgens willen we dan de ferry nemen naar Kho Phi Phi of elders, dus mss niet ver van de pier slapen?

Ook denk ik dat het het beste is, aangezien we toch maar 3 nachten ā€˜aan de stranden’ blijven, om van af Krabi terug te vliegen naar Bangkok en op die drie dagen niet meer de ā€œoversteekā€ te maken naar Koh Samui? Ik denk dat het het beste is dat we aan de stranden ten Westen van Thailand blijven aangezien we toch maar 4 dagen hebben. ? Welke baaien raden jullie aan? Van uit Phuket naar Kho Phi Phi en dan naar Krabi op 4 dagen? Is dit mogelijk? Of zijn er mooiere plekken in de buurt die we niet mogen missen?

At Krung Thep: In Kanchanaburi zouden we idd heel graag in de Jungle rafts slapen (floatel)! We slapen 3 nachten in Kanchanaburi en willen erawan doen, hell fire pass, olifanten, … en we lezen soms dat dat floatel te afgelegen ligt om dit allemaal te kunnen doen, klopt dit of niet? (Men zegt dat het vervoer in Kanchanaburi en de afstanden die je dan moet afleggen om die bezienswaardigheden in Kanchanaburi te kunnen zien, hoog oplopen aangezien het floatel zo afgelegen zou liggen… ) Als hier niets van klopt, dan weten we dat graag en zouden we heel graag daar overnachten.

Indien iemand nog leuke, **gezellige slaapplaatsen in Bangkok of Chiang Mai of Kho Phi Phi of Krabi **weet: tips welkom!

Ik ga 20 juni ook naar Thailand en mijn plan is om bij aankomst 2 nachten in een hostel te slapen… Naam van de hostel is Nappark iemand ervaringen hiermee?? ziet er wel netjes uit in ieder geval.

In Chiang mai schijnt Julie’s guesthouse wel een goede verblijfplaats te zijn…

Chaweng is dan ook de drukste badplaats op Samui, Lamai is alweer iets rustiger. Wil je nog wat rustiger zitten, maar wel voldoende reuring, ga dan naar Bophut of Maenam.

wij hebben in Sam’s river raft house gezeten, geweldig! drie straatjes bij een leuke bar straat vandaan. Rustige kroegjes, met super lieve lokale mensen die ze runnen en die je heel veel over het land en de omgeving kunnen vertellen. Wij hebben een super leuke barman ontmoet, waar je 's avonds gratis kon poolen. Hij poolde gezellig met ons mee en heeft ons heel veel verteld, we zijn er daarna elke avond terug naartoe gegaan. Wij hebben een tour geboekt naar erawan, olifanten, raften, treinreisje en de river kwai bridge. We werden om 7 uur 's ochtends opgehaald ofzo en waren om 6 uur 's avonds weer terug. Dus met zo’n tour is het best goed te doen. Je zit wel een aardig poosje in de bus inderdaad voordat je op bestemming bent, maar dat is zo’n ramp niet toch? Wij vonden het in elk geval meer dan de moeite waard! :slight_smile: