Hey iedereen,
Eerst in vooral wil ik melden dat ik al zeer veel aan dit forum gehad heb. Echt tof om zien hoe iedereen hier elkaar helpt om de beste route samen te stellen.
Van 7 juli tot en met 24 juli 2012 trek ik met vriendinnen voor de eerste maal naar Thailand. Eindelijk!
Ik ga hieronder onze route plaatsen en het zou heel fijn zijn moesten jullie even kunnen evalueren of dit een haalbare/goede/interessante route is.
We willen een paar hoofdstukken zeker doen; Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Chiang Mai en de eilanden.
Wat nog leuker zou zijn, is dat we er ergens Khao Sok nog kunnen tussenplaatsen, maar ik vind het heel moeilijk in te schatten wanneer en hoe we dat dan best doen en voor hoeveel dagen. (stel dat we vliegen op Phuket op het einde van onze trip, hoe eenvoudig is het dan bijvoorbeeld om dan nog 2 dagen Khao Sok te doen Ć©n ook nog de eilanden op 5 dagenā¦)
Hier alvast onze (voorlopige) route! Tips in verband met het inpassen van Khao Sok, het weglaten van een nacht ergens, en tips in verband met het ābereizenā van de vele eilanden zijn meer dan welkom, want dit blijft een beetje onduidelijk
7 juli: vertrek
8 juli: BKK + nacht in BKK
9 juli: BKK + nacht in BKK
10 juli: BKK + vetrek naar Kanchanaburi + nacht in Kanchanaburi
11 juli: Kanchanburi + nacht in Kanchanaburi
12 juli: Kanchanaburi + nacht in Kanchanaburi
13 juli: Beetje Kanchanaburi + vertrek naar Ayutthaya + nacht slaaptrein!
14 juli: aankomst Chiang Mai + Chiang Mai + nacht in Chiang Mai
15 juli: Chiang Mai (gewoon ānoorden dusā) + nacht in Chiang Mai
16 juli: Chiang Mai + nacht in Chiang Mai
**17 juli OF 18 juli: vlucht van Chiang Mai naar Phuket
**
Stel op 17 juli vlucht naar Phuket dan gaat het zo verder:
17 juli: vlucht naar Phuket + aankomst Phuket + nacht in Phuket of ferry naar eiland en nacht op eiland
18 juli: eilanden + nacht eilanden
19 juli: eilanden + nacht nacht eiland
20 juli: eilanden + nacht eiland
21 juli: eilanden + nacht eiland
22 juli: eilanden + vertrek naar BKK + nacht in BKK
23 juli: BKK + inchecken luchthaven 's avonds + vertrek
24 juli: vertrek + aankomst Belgiƫ
Wat denken jullie?
We zitten dus met de vraag of we 3 of 4 nachten in Chiang Mai blijven. Met andere woorden: vliegen we op 17 juli OF 18 juli naar Phuket⦠Ik lees hier zoveel interessante verhalen over Chiang Mai en omstreken dat het mss niet slecht is om 4 nachten Chiang Mai te doen?
Stel dat we 4 nachten Chiang Mai doen en pas op 18 juli naar Phuket vliegen en we na die landing Khao sok willen doen én ook de eilanden: is dit mogelijk of is dit te veel op het aantal dagen dat ons dan nog rest (5 dagen namelijk) qua afstand, dingen die er te doen en te zien zijn in Khao sok, ⦠?
De laatste nacht (de 22ste juli) in Bangkok overnachten, is maar gedaan puur uit āgemakā dat we al terug in BKK zijn voor onze terugvlucht, maar eventueel kunnen we die nacht ook nog in het zuiden slapen, moest dit tot resultaat hebben dat we de eilanden Ć©n Khao Sok kunnen doen⦠graag dan !
Ook nog een vraag is hoe we het best van de āeilandenā naar Bangkok geraken.
Alle tips welkom. Alvast Ʃnorm bedankt!!