Is het haalbaar?

Hallo Allemaal,
Is deze route haalbaar?
Wij gaan in July/Augustus en zijn wij met 2 kinderen van 14 en 16 jaar.
Vanaf dag 20 - dan weet ik echt niet meer!! :confused: waar,hoe… Kan iemand mij helpen?:unibrow:
Alvast bedankt
Gr.
Pascaline

1: Vertrek DUSSELDORF – DUBAI (overnachting in Dubai)
2: DUBAI - BKK
3: Aankomst BKK, verkenning van je hotelomgeving + jetlag - relax
4: BKK Wat Phra Kaw/Gr.Palace-Wat Pho – Tha Tian- Wat Arun
5: BKK voormiddag slenteren door Chinatown en aansluitende fietstocht Co Kessel
6: BKK riverexpress tot Tha Taksin- de skytrain nemen tot Rachadamri – Erawan Shrine- Siam Paragon – Bayloke tower + diner - nachtmarkt
6: Bus BKK –> Kanchanaburi – De busreis van BKK naar Chanthaburi duurt vier en een half uur, kost 200 B. De bus vertrekt van Ekkamai station, en dat bereik je eenvoudig via de skytrain of metro. Fiets huren – bridge River Kwai
6
: Kanchanaburi - waterwal
9: Bus Kanchanaburi–>Supphanburi–>Ayutthaya - Met gehuurde fietsen de tempels van Ayuthaya bekeken – (bus nemen van Kanchanaburi naar Suphanburi(busnummer411) aldaar aangekomen à bus nummer 703 nemen,die gaat naar Ayutthaya!!
10: Ayutthaya en dan nachttrein CM
11: Chiang Mai - Aankomst CM aankomst in de ochtend - Tijgers tempels en omgevingsverkenning
12: Chiang Mai - doi suthep (tempel) - flight of te Gibbon(?)
13: Chiang Mai – Snake Farm – Tijgers tempels, zoo in Chaing Mai
14:
Chinag Mai
- wandeltocht door de jungle?
15: CM –>Pai met de Bus - verkenning van je hotelomgeving – 5 uur reis
16: Pai – olifant training - elefant nature park
17: Pai – Olifant Training - elefant nature park
18: PaiàMae Hong Son (Long necks) Wat Doi Kong Moo , Wat Jong Kham
19: **Mae Hong Son àPai -> Chiang Mai **met de bus
20: Chiang Mai à Koh Samui ?
21 **Koh Samuià??? Wij willen naar **Khao Sok, Koh Phi Phi, de James bond Eiland
22: ??
23: ??
24: ??
25: ??
26: ??
27: ?? Terug vliegen naar BKK – maar vanuit welke eiland??
28: BKK laatste nacht om souvenir te kopen
29: Vlucht BKK–>DUBAI
30: DUBAI àDUSSELDORF
31:DUSSELDORF àPURMEREND

hey,
'tis waarschijnlijk jullie eerste keer vermoed ik? Normaal dat je veel wil zien en beleven maar op die manier verpest je het alleen maar voor jezelf.
Probeer gewoon een overzicht te hebben van wat je allemaal wil zien (welke steden, welke bezienswaardigheden)
de rest laat je gewoon over je heen komen.
Khao Sok Np is heel leuk en mooi, toen wij er waren was er op 6 anderen na, niemand.
Hier kan je zeker enkele dagen blijven.
James bond eiland hoef je zeker niet heen, niets te zien behalve super veel prullaria winkeltjes en heel veel toeristen.
met snorkelen en ter plekke een scootertje huren kan je ook enkele dagen verdoen in de buurt van Kho Phi Phi.

Regel niets op voorhand en bekijk alles ter plekken, openbaar vervoer zoals bus en trein zijn makkelijk,goedkoop

Hoi,

Dat Klopt het wordt de eerste keer voor ons!

Wij willen het volgende zeker zien of doen:
Bangkok
Elephant tour in Pai
Tijgers aaien in chiang Mai
Long neck
Een paar tempels
En een paar Eiland om te chillen!

Gr. Pascaline

Mag ik vragen wie deze lijst heeft opgesteld? ik zie voor dag 12 en 13 dat er iets mis is met hetgeen wat daar staat!!laat maar iets weten !gegroet:georgessiam.:chin:

Ik zou ook zeker iets schrappen van je programma. Je hebt nu wel een erg druk programma en het is zonde om gejaagd door Thailand te reizen. Ik snap natuurlijk dat je zoveel mogelijk wilt zien, maar het is natuurlijk wel vakantie…

Heu…
Ik heb zelf dit programma gemaakt aan de hand van de gelezen tips op dit forum.
Waarom is dat niet goed dan?

Je spreekt van dag 12 om Doi Suthep en flight off de gibbon en van dag 13 spreek je snake farm(waarschijnlijk in Mae Rim)tijgertempelks en zoo!Normaal,kun je Doi suthep,Doi pui combineren met de dierentuin(zoo)S’morgens de tempels,s’middags de zoo.Ligt dicht bij elkaar,als je beneden begind naar boven(tempels)zie je het dierentuin al liggen.EEn goede raad als je in cnx verblijft.neemt een red pickup taxi in het centrum tot aan de zoo,daar overstappen op een andere red taxi die naar doi suthep rijden.(prijs=80bath per persoon) red taxi centum naar de zoo=20bath.dag 13:snake farm niet combineerbaar met flight off de gibbon,voor het laatste moet je al een dag voor uit trekken.Een suggestie:snake farm,orcideenfarm,en een olifantenkamp ter plaatsen bezoeken(mae rim)een dag uit trekken voor flight off de gibbon(prijs=800bath.gegroet:georgessiam.:chin:

In plaats van de snakefarm in Chiang Mai (ken ik overigens niet), zou je ook de snakefarm in Bangkok (dichtbij Lumpini Park) kunnen bezoeken, een van de oudste snakefarms ter wereld.

Twee keer per dag is er een soort ‘show’ waarbij ze de slangen ook ‘melken’ om zo het gif te gebruiken voor anti-serum. Is best de moeite waard om eens heen te gaan. Uiteraard kan je ook met verschillende slangen op de foto.

Bedankt voor jullie info tot zo ver!:zon02:

Maar nu…

Wij willen vliegen vanuit Chiang Mai naar Phuket.

Ik heb gelezen dat in de maand juli/augustus dat is beter om aan het andere kant te gaan, bijv. Koh Samui ivm regen seizoen. Klopt dat?

Ik heb jullie hulp nodig! Ik weet echt niet meer welke eiland moet ik bezoeken!

Mijn zoon heeft een foto gezien van Khao Sok en daar wil hij naar toe, mijn dochter wil in een boom hut slapen en wij willen de wit strand zien!

Maar hoe komen wij daar? HELP!!

khao sok is vanaf phuket goed bereikbaar per bus (excursie) dus ik zou phuket zeker in de plaats van koh samui zetten in khao sok heb je diverse plaatsen waar je in boomhutten kan overnachten en witte stranden vind je op bijna elk eiland in zuid thailand dus dat mag geen probleem zijn je zou bijv. naar phi phi eiland kunnen gaan
de laatste dagen zou je dus kunnen vliegen naar phuket daar een 2 dagen verblijven vervolgens naar koh phi phi voor een dag of 2 en dan weer naar khao sok voor een dag of 2 om vervolgens weer via phuket (of krabi) naar bangkok te vliegen

Houd er wel rekening mee dat rond 12 augustus het heel druk is in de treinen en bussen.
Iedereen in Thailand gaat dan naar huis, naar de familie toe om Queensday te vieren.

Hmmmm, mijn berichtje van vanmiddag is niet geplaatst… Nog een keer dan maar!

Persoolijk zou ik NIET naar de longnecks gaan. Uiteraard zou je kunne zeggen dat het fascinerend is om te zien dat er mensen zijn met mooie glimmende ringen om hun nekken, maar de manier waarop dit gebeurt kan mijns inziens niet door de beugel.

Bergvolkeren in Thailand zijn vaak statenloos. Sommigen van hen zijn vluchtelingen uit Myanmar, voor anderen hebben de landsgrenzen gewoon geen betekenis. Ze worden onderdrukt, soms zomaar gevangen genomen, en complete dorpen worden platgebrand. In het Hilltribe museum in Chieng Mai of Chieng Rai staan verschillende van deze tragedies beschreven, maar ook tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de Akha zijn mij dergelijke verhalen verteld.

De longnecks die je in Mae Hong Son kan bezoeken worden niet veel beter behandeld. Je moet fors betalen om hen te mogen zoeken, maar de vrouwen zelf krijgen nauwelijks iets van die geld te zien, alles verdwijnt in de zakken van de Thai. Zeer triest!

Als je graag bergvolken wilt zien, boek dan een goede trekking in en van de Hilltribe musea. Dan komt je geld tenminste goed terecht!

ONZIN
Het is een vrije dag-voor velen-en dan maken mensen er gebruik van om zoals wij ook doen dagjes uit te doen. Op zich heeft die dag niet veel status (al is het tevens moederdag)- en je gaat er zeker niet speciaal naar de pha-mee-lee voorr terug.
Ik zie dat het in 2010 op DO is-dikke kans dat de govmt er weer een extra vrije dag (de VR dus) bijgeeft.

1 like

Voor schema-dag 6:
je verwart giganties 2 plaasten (er zijn HEEL veel stadjes die op …buri eindigen)
KANCHANABURI ligt WEST van BKK-en heeft dus GEEN bussen vanaf Ekamai. WEL volop vanaf SAI THAI new terminal (ligt erg ver weg vanaf Centr BKK)- en inmiddels veel makkelijker te bereiken minibussen van Ratchdamnern Avenue, vlakbij Khao Sarn en vanaf de Victory Monument.
De geprinte info slaat op CHANTABURI-een stad in het oosten, laatste grotere stad voor Trat. En dat heeft van al die deskundigen voor mij nog niemand kunnen opmerken?
Ik vind dat ‘‘schema’’ voor de stad BKK totaal niet vol-bvb die dag naar Erawan shrine etc.-dat is hooguit 2 uurtjes van die dag daarme bezet. Maar er meteen omheen staan zeker 10 grote kooppaleizen met gratis koude AC.

We wilden ook nog wat voor jou overlaten onze alleswetende bkkflyer…

Mijn dank is groot voor al deze tips maar er is een vraag die nog niet beantwoord is:

Ik heb gelezen dat in de maand juli/augustus dat is beter om aan het andere kant te gaan, bijv. Koh Samui ivm regen seizoen. Klopt dat?

bkkflyer, dat klopt ik wil naar KANCHANABURI - “Brug van de River Kwai”

Kan jij mij wat meer tips geven? Ik had gelezen op de forum dat jij moest wel een hele dag besteden om naar de Erawan waterval (naar toe vanaf KANCHANABURI en daarna lopen, lopen tot de 7de etage van de waterval -en dan terug lopen - en dan met de bus terug naar KANCHANABURI)

Ik vind dat ‘‘schema’’ voor de stad BKK totaal niet vol-bvb die dag naar Erawan shrine etc.-dat is hooguit 2 uurtjes van die dag daarme bezet. Maar er meteen omheen staan zeker 10 grote kooppaleizen met gratis koude AC.

Jenny: Wij hebben besloten om niet naar de Long nek te gaan ivm jouw verhaal.
*

1 like

De Erawan Falls kun je bezoeken met een tourtje, je bent dan 1-2 uur bij de watervallen. Je kan er ook een relax dagje uit van maken vanuit Kanchanaburi.

Vanuit Kanachanaburi gaan dagelijks meerdere bussen naar de Erawan Falls, deze bus vetrekt vanaf het busstation. Je zit dan in een locale bus tussen de Thai, het hobbelt, er is geen AC, maar het is wel een deel van Thailand en wellicht heel bijzonder de eerste keer! (Voor mij zijn locale busriten nog steeds een ultiem vakantie gevoel, hoe raar dit ook klinkt.) Bij de waterval aangekomen kun je de tijd nemen om lekker naar boven te klimmen, te picknicken, en vooral ook mensen te kijken. Veel touristen komen niet verder dan de onderste twee trappen van de waterval, maar wanneer je naar boven klimt kun je mensen zien zwemmen en vissen. Ikzelf vond dit best een leuke dagtrip!

:chin: Ik zal de eerste dagen niet zo lang in bkk blijven en al eerder de route naar het noorden gaan maken met bus of trein
verder is dit schema wel te doen lijkt me maar zo als Dave zegt geniet vooral van dit heerlijke land ga vooral niet haasten
succes:THAILAND::cambodia:

Aan de hand van alle tips, ik heb een nieuw schema gemaakt maar ik heb nog een paar vragen.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt

1: Vertrek DUSSELDORF – DUBAI(overnachting in Dubai)*
2: DUBAI - BKK
**3: Aankomst BKK, verkenning van je hotelomgeving + jetlag - Snake Farm + Bayloke tower - Chinatown - relax **
**4: BKK Wat Phra Kaw/Gr.Palace-Wat Pho – Tha Tian **
5: BKK Wat Arun + fietstocht Co Kessel
*6: BKK riverexpress tot Tha Taksin+ Siam Paragon
7: Bus BKK –> Kanchanaburi – De busreis van BKK naar Kanchanaburi

• duurt 3 uur. Fiets huren – bridge River Kwai**
    8: ****Kanchanaburi – waterwal + relax
    *9: Bus Kanchanaburi–>Supphanburi–>Ayutthaya - Met gehuurde fietsen
  • de tempels van Ayuthaya bekeken *
    *10: Ayutthaya en dan nachttrein Chiang Mai **
    *11: Chiang Mai - Aankomst CM aankomst in de ochtend - Tijgers tempels
  •  En omgevingsverkenning **

12: Chiang Mai - doi suthep (tempel) + Doi Pui + zoo in Chaing Mai
13: Chiang Mai –>Pai met de Bus - 5 uur reis – What kunnen wij zien
*** in De middag in Pai? ******
14:Pai – olifant training **
15:Pai – Olifant Training **
16 Pai
à
Mae Hong Son ??* What kunnen wij zien in Mae Hong Son*****
*** behalve de Long neck (wij willen niet naar toe?***
*** 17:Mae Hong Son àPai -> Chiang Mai -> Phuket wij willen dat doen met de vliegtuig. Dus Pai naar Chiang Mai en Chiang Mai naar Phuket met vliegtuig.*
Is het mogelijk om dit te doen in 1 dag? ***
Welk maatschappij vliegt tussen Pai en Chiang Mai?

18: Phukket
19: Phuket à Koh Phi Phi

20: Koh Phi Phi à naar Krabi
21: Krabi
àKhao Sok
21: Khao Sok
22: Khao Sok
à****** Koh Samui***
23: Koh Samui
24: Koh Samui
25: Koh Samui
26: Koh Samuià*** Bangkok***
27: Bangkok ***
28: Bangkok
àDubai
29 Dubai
à
Dusseldorf***

Op dag 13(s’middags)kun je eventueel gaan raften op de Pai river,of een hotspring gaan bezoeken(Tha pai hot springs)of je kunt gezellig door het centrum van Pai wandelen en halte houden bij de vele souvenierswinkeltjes!!Nu de afstand van Pai naar Chiangmai=175km alsook de afstand van Mae hong Song naar Pai:over wat te zien in Mae Hong Song,weet niet hoeveel tijd je hebt?Het is zeker tedoen om op een dag van mae Hong Song naar cnx/phuket te vliegen.Nok air vliegt van Mae Hong song naar Chiangmai(voor tijden ff op hun website gaan)g.s