27 dagen Thailand SOLO - hulp gevraagd

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en had graag jullie reisadvies gekregen om mijn reis te plannen. Heb zonet een vliegticket gekocht van Brussel naar Chiang Mai op 4 juli en ik keer terug vanuit bangkok op 31 juli. Heb dus zo’n 27 dagen tijd om rond te trekken. Ik besef dat het regenseizoen is maar ben leerkracht dus kan niet anders…

Wat info: ik reis alleen en zou graag low budget reizen op gebied van hotels. Hier en daar mag er wel eens een superlocatie inzitten maar spendeer dan meestal liever mn geld aan het opdoen van ervaringen (rafts, olifantentocht, jungletochten, …) Ben een 24 jarige zeer sportieveling met veel reis/hike-ervaring, heb niet vaak last vd warmte, zin voor avontuur, etc…

Vraag me tevens af in hoeverre ik zaken op voorhand moet vastleggen/reserveren; hotels; excursies, ferries, trein/busritten, …

Heb al wat zitten zoeken en dit had ik in gedachten:

5 Juli - 18u30 : aankomst Chiang Mai
tot 10 juli rondtrekken: 3 daagse trekking Doi Inthanon (olifanten, raft, tribes, …) iemand idee welke organisatie dit aanbiedt voor 1 persoon? vaak is het minimum 2 pers.

10/11 juli: Chiang Mai naar Kanchanaburi : Bridge over River Kwai

12 juli: naar Bangkok: 3 dagen blijven?

17 juli: zou ik graag op Ko Pangan zijn voor de full moon party. iemand ervaring mee?
–> heb dus wat tijd om ‘zuidwaarts af te dalen’ naar het eiland. Moet dit trouwens via Surat Thani?

Voor de rest wou ik nog zien: Phuket, Ko Phi Phi, …

Kunnen jullie hier iets mee?

Alle tips, bemerkingen zijn meer dan welkom want het land is mij ‘onbekend’.

Alvast bedankt!

Full moon party en koh phangan heb ik wel ervaring gezien ik er woon sinds een jaar of 6.

je kunt naar koh phangan(nu kpn te noemen en full moon paty FMP)

goedkoop met de bus vanaf kao san rd in kk kost zo rond de 600 baht, dit is inclusief de boot naar kpn. Stop geen belangrijke en waardevolle spullen in je baggage dat onderin de bus gaat ivm diefstal

Trein,nacht, naar surathani en dan met de bus en boot richting kpn dit kost ong 800. voordeel je slaapt in de trein en komt denk ik minder vermoeid aan dan met de goedkope bus.

Trein combi tcket met lomprayah je gaat met de nacht trein naar champon en dan met de catamaran visa koh tao naar kpn kosten 1200, je zit korter in de bus en je bent iets sneller.

vliegen, met airasia of nok air naar surathani en dan met de bus en boot naar kpn. kosten zijn niet te geven omdat dit lowcas carriers zijn de prijzen soms beginnen met 0,5 baht tot …

duurste is om met bangkok airways te vliegen naar samui en dan door naar kpn. kosten 3000 baht voor een enkeltje.

De FMP is zeker leuk om een keer mee te maken, het vind plaats in het zuiden vh eiland, had rin dat raakt ook als eerste vol wat accomodatie betreft en zitten ook de meeste kroegen. nadeel je verblijft wel op het feest.

buiten had rin zijn er nog zat accomodaties te vinden aan veel mooiere stranden dan had rin. en er gaan op de avond vd fmp zat taxi’s om je er naar toe te brengen.

de toegang tot de fmp is 100 baht p.p. (een bijdrage bestemd voor de vrouw die je als de "burgemeester"van had rin kunt zien).

neem geen waardevolle spullen mee naar de fmp, je zult niet de eerste en de laatste zijn die helemaal leeggeroofd worden.

and last but not least… BLIJF VERWEG VAN DRUGS OP DE PARTY.

elke keer worden er farangs opgepakt door de politie kosten als je een klein beetje weed hebt 70 tot 100 duizend baht.

als je meer info wilt laat het ff weten

2 dagen in Kanchanaburi inclusief de lange reis van Chiang Mai (kost je een dag) lijkt me wel erg kort. Vanuit Chiang Mai kun je wel erg goedkoop vliegen naar Bangkok, en dan kun je met de trein naar Kanchanaburi, maar die gaat maar een paar keer per dag en dat red je niet tenzij je een heel vroege vlucht neemt.

Wat wel kan is een hotel in Bankok nemen en dan de andere dag een dagtour naar Kanchanaburi boeken of wellicht beter, de trein nemen naar Kanchanaburi (Trein naar River Kwai)

Succes!

Wat vinden jullie hiervan? (iets meer tijd in kanchanaburi nu)

5 juli 18u30 : aankomst CM
tot 11 juli: natuur/trekking/… rond CM.

11 op 12 juli: Van Chiang Mai naar Kanchanaburi (via Lopburi of BKK; wat is beter? zou bus/trein nemen om die ervaring mee te maken; plus zou liefst snachts reizen omdat ik dan overnachting/tijd uitspaar.)
Overnachting op River Kwai jungle Rafts.

14 juli: Zuidwaarts naar KPN: 3 dagen relax en FMP op 17 juli

Verder te bezoeken: Phuket; Ko Phi Phi, …?

en als laatste : rond 27 juli; vertrek naar BKK om 31juli terug huiswaarts te keren.

Ik daal misschien snel af maar dat komt omdat ik die FMP wel wil zien op 17 juli. Of is dit het niet waard en kan ik mijn tijd beter besteden door langzamer te reizen? (ik kan een druk schema wel aan)

Ik zou naar de FMP gaan, leuk om een keer meegemaakt te hebben en koh phangan is als je niet i had rin verblijft zeer relaxed om een aantal dgn door te brengen.

je kan ook nog samui enkoh tao doen de 2 buureilanden.

phuket is 1 volle dag reizen vanaf KPN.

ik zou gewoon naar kpn reizen voor de FMP en daarna gewoon bekijken wat je gaat doen.

Het leukste is natuurlijk om met de nachttrein van Chiang Mai naar Bankok / Kanchanaburi te gaan. Zelfs een eerste klas (2-persoons) coupe met airco is voor onze begrippen spotgoedkoop.

Maar in Bankok kom je aan op het centraal station (Hualamphong) en de trein naar Kanchanaburi vertrekt van station Thonburi. Je moet dus nog even met de bus/taxi/tuktuk in Bangkok van station naar station. De trein uit Chiang Mai komt aan in BKK om 7:00 uur en de trein naar Kanchanaburi vertrekt vanuit station Thonburi om 7:45. Dat haal je dus nooit. Bovendien kun je het niet zo nauw nemen met de tijden; kan wel eens wat schelen. Maar er gaat ook een trein om 13:35 en dan heb je weer tijd genoeg om er te komen.

Je wilt verder maar 1 nachtje in River Kwai jungle Rafts verblijven? Wel leuk, maar houdt er rekening mee dat dit resort een heel stukje van Kanchanaburi afligt. En ze schijnen extra B 900 te rekenen voor de boot om er te komen plus taxikosten om vanaf het station bij die boot te komen. Maar verder heb je dan geen tijd om nog maar iets te bezichtigen als de brug, het kerkhof, museum etc. in Kanchanaburi. Ik zou voor die ene nacht iets zoeken in Kanchanaburi zelf.

Bedankt voor je advies. Zal dan de nachttrein nemen van CM via BKK naar Kanchanaburi. Wat betreft het Jungle Rafts resort las ik op het internet maar als dit ‘zoveel’ extra kost en ver van bezienswaardigheden ligt,is het wellicht niet de moeite? Dan boek ik zoals je zei wel iets kleins in het centrum van Kanchanaburi. Is 2 volle dagen dan genoeg om in de stad te verblijven?

Wat vinden jullie trouwens van het idee om Bangkok als laatste te bezoeken? Ik passeer er wel 2x maar kom anders te laat voor de FMP. Net voor de vlucht naar huis dus?

Na aankomst n het centraal station kun je ook langs/door Chinatown wandelen of anders per tuktuk richting de rivier gaan en een waterbus nemen. Er zijn verschillende opstappunten langs de kade. Stap uit bij de Thonbury Ralway Staion pier en je bent bij het vertrekstation van de trein naar Kanchanaburi. Kost maar een paar Bath!

Iets kleins of iets groots boeken in Kanchanaburi is geen enkel probleem.
Aan de Mae Nam Kwae Rd, de weg naar de bekende brug…kun je bijna voor elk budget terecht. Apple GH is voor fervente treinreizigers een aanrader, omdat je dan dichtbij het station zit.

Jungle raft is een prima plek maar alleen geschikt als je een compleet river kwai pakket boekt. Menigeen verkijkt zich (zoals Gejo terecht opmerkt) op reistijd en de kosten taxi en de ferry zijn niet mals nl. een slordige 2.800 baht.

Vanaf Kanchanaburi naar het Zuiden kan op verschillende manieren.
Met de trein kun je de big city nog skippen als je vanaf Nakhon Pathom naar bijv Chumphon of Surat Thani reist. Kanchanaburi-Nakhon Pathom/Bangkok kan met de trein, maar met minibus of gewone bus is vaak beter qua aansluiting
Bus/boot pakketten kun je ook in Kanchanaburi boeken, houdt dan rekening met korte tussenstop Khao San Rd Bangkok.

Groeten Bauke

Is het de moeite om na de natuur in Chiang Mai gezien te hebben (weet nog niet welke trekking in welk nationaal park ik zal doen; help!) om ook nog Khao Sok National Park in het zuiden te bezoeken?

Is dit haalbaar?

dinsdag 5 juli 2011 aankomst 18u30 Chiang Mai
woensdag 6 juli 2011 Chiang Mai bezoeken
donderdag 7 juli 2011 Chiang Mai bezoeken
vrijdag 8 juli 2011 jungle tocht in een NP
zaterdag 9 juli 2011 jungle tocht in zelfde NP
zondag 10 juli 2011 jungle tocht in zelfde NP
maandag 11 juli 2011 Chiang Mai bezoeken en verder doorreizen.
dinsdag 12 juli 2011 Kanchanaburi bezoeken
woensdag 13 juli 2011 Kanchanaburi bezoeken
donderdag 14 juli 2011 door naar Khao Sok <— OK?
vrijdag 15 juli 2011 naar Ko Pangan
zaterdag 16 juli 2011 Ko pangan
zondag 17 juli 2011 Ko pangan
maandag 18 juli 2011 Ko pangan
dinsdag 19 juli 2011 Ko pangan
woensdag 20 juli 2011 Ko pangan
donderdag 21 juli 2011 Ko Samui
vrijdag 22 juli 2011 Ko Samui
zaterdag 23 juli 2011 Phuket
zondag 24 juli 2011 Phuket
maandag 25 juli 2011 Phuket
dinsdag 26 juli 2011 Ko Phi Phi
woensdag 27 juli 2011 Ko Phi Phi
donderdag 28 juli 2011 Bangkok
vrijdag 29 juli 2011 Bangkok
zaterdag 30 juli 2011 Bangkok
zondag 31 juli 2011 Bangkok

Thanks voor jullie mening. Graag advies.

Nee dat ga je niet halen… Khao sok uiteraard! zou vanuit Kanchanaburi direct naar Koh Phangan doorreizen. Dit is al een aardig dagje in het ov. Daar lekker relaxen!!!
Verder een leuk schema,iedereen zou het natuurlijk anders doen maar… ziet er goed uit. Krijg gelijk weer zin in die Full moon party, goede keuze… moet zelf nog even wachten tot november!

Succes

je zou koh samui er uit kunnen halen en dan op weg naar phuket kao sok kunnen doen ligt op 3 uur van surat thani.

Hi,

Ko Samui laten vallen voor Koa Sok lijkt me zeker haalbaar maar is Kao Sok dan meer de moeite dan Ko Samui? Natuurlijk naast de vergelijkenis natuur/relaxeiland gekeken…

Is Koa Sok maw zoveel specialer dan Ko Samui als ik al in het noorden van Thailand ben geweest om een jungle tocht te doen?

Hier ben ik nog eens met een paar doorgevoerde wijzigingen in mijn planning.
Wat vinden jullie hiervan? Het is wellicht druk maar er zit een groot rustmoment in Ko Pangan en in BKK dus zie het volledig zitten. Zal tevens proberen zoveel mogelijk snachts te reizen om zo weinig mogelijk tijd te verliezen.

dinsdag 5 juli 2011 aankomst 18u30 Chiang Mai
woensdag 6 juli 2011 Chiang Mai
donderdag 7 juli 2011 Chiang Mai
vrijdag 8 juli 2011 jungle tocht
zaterdag 9 juli 2011 jungle tocht
zondag 10 juli 2011 jungle tocht
maandag 11 juli 2011 Ayutthaya
dinsdag 12 juli 2011 Ayutthaya
woensdag 13 juli 2011 Kanchanaburi
donderdag 14 juli 2011 Kanchanaburi
vrijdag 15 juli 2011 Ko Pangan
zaterdag 16 juli 2011 Ko Pangan
zondag 17 juli 2011 Ko Pangan
maandag 18 juli 2011 Ko Pangan
dinsdag 19 juli 2011 Ko Samui
woensdag 20 juli 2011 Ko Samui
donderdag 21 juli 2011 Surat Thani
vrijdag 22 juli 2011 Khao Sok NP
zaterdag 23 juli 2011 Khao Sok NP
zondag 24 juli 2011 Phuket
maandag 25 juli 2011 Phuket
dinsdag 26 juli 2011 Ko Phi Phi
woensdag 27 juli 2011 Ko Phi Phi
donderdag 28 juli 2011 Bangkok
vrijdag 29 juli 2011 Bangkok
zaterdag 30 juli 2011 Bangkok
zondag 31 juli 2011 Bangkok

graag wat feedback. Thanks

Hee Timbre,

Minder reizen = meer genieten

Je onderschat nog steeds de afstanden, vrees ik.
Ko Samui schrappen, en die twee dagen benutten om hier dan wel daar een dagje te “pikken”.

Het is toch zonde om ergens net aangekomen te zijn, het naar je zin te hebben, en alweer te moeten gaan "omdat het in je schema staat ".

Hans.

je kunt ook die 2 dgn samui schrappen en die dgn aan de andere kust door brengen

Die 2 dagen Ko Samui heb ik er inderdaad maar bijgelapt als extraatje; omdat ik nog wat dagen ‘over’ heb. Dat was inderdaad ook mn 1e keuze niet. Wil sowieso rond 17 juli op Ko Pangan zijn. Wat daar na gebeurd is mij gelijk. Hoe kan mijn reis er dan uitzien, rekening houdend met mijn vertrekdatum, als je me ‘de andere kust’ aanbeveelt?