Tips Thailand maart 2010. Reis met Thailandtravel

Beste forumleden,

We zijn ons aan het orienteren op een reis naar Thailand.
We hebben een reis gezien waar we op de volgende plekken komen.
DAG 1: BANGKOK
DAG 2: CHAO PRAYA RIVIER & WAT ARUN
DAG 3: BANGKOK: MUANG BORAN
DAG 4 T/M 6: KANCHANABURI (JUNGLE RAFTS)
DAG 7 T/M 10: CHAING MAI
DAG 11: OLIFANTANKAMP EN BAMBOERAFTEN
DAG 12 T/M 14: PHUKET
DAG 15 T/M 17: KOH SAMUI
DAG 18 T/M 20: KOH TAO
DAG 21: BANGKOK

We moeten de vluchten zelf boeken.
Dit is onze eerste rondreis. Dus hebben jullie nog tips en is deze reis de moeite waard of kunnen we best iets overslaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Groetjes Jessica

Mss kun je in Bangkok nog een fietstochtje erbij doen.
Met Andre Breuer of Co van Kessel, allebei goed)

In phuket vond ik de Sea Canoe tour( Phang Nga bay) een topper.
Overal Kalksteen formaties in de zee en via grotten kom je in verborgen lagunes terecht.

En als je op Koh Tao bent kun je Koh Nang Yuan aandoen, 3 kleine eilandjes verbonden met een zandbank.

Het ziet er op zich goed uit maar het is wel een hoop reizen en er is weinig plaats/tijd om ergens anders te blijven hangen mocht het jullie er heel erg bevallen. Zelf zou ik Phuket er uit halen dan heb je iets meer tijd op de andere eilanden bkk of misschien zelfs Chang Rai.

Bedankt alvast voor de tips :slight_smile:
Dit is volgens mij een georganiseerde reis, dus volgens mij kun je er niets overslaan. De fietstocht door bangkok zit er al bij inbegrepen. Maar volgens mij met een Engelstalige gids.
Is het ook iets om je reis helemaal zelf te boeken?
Want volgens mij is het dan een heel gedoe met vliegtickets, hotels, excursies en transfers te boeken, niet?

Groetjes Jessica

het boeken van vliegtickets, hotels en toers ed. is in thailand helemaal geen gedoe.

Dat is het zeer grote voordeel van Thailand,het reizen is er heel gemakkelijk. Je kan het dus zeer zeker prima zelf doen hoor. Je kan van te voren een ticket boeken en dan thuis zelf een reis plan maken (desnoods de zelfde als een reisburo) Het grote voordeel is dat je zelf je tijd kan indelen. Thailand heeft heel veel hotels guesthouse en er is altijd wel een leuke kamer te vinden. Het voordeel van een georganiseerde reis is dat je heel veel ziet in een korte periode,het nadeel je kan er niet echt van genieten het gaat te snel. In de toeristische gebieden word er ook goed tot zeer goed engels gesproken dus ook taal kan geen probleem zijn. Wat je angst (als ik het zo kan/mag noemen) betreft van het gedoe dat is nergens voor nodig vanuit ieder hotel/Guesthouse kan je wel een bus/taxi regelen waar je ook heen wil en via internet is het natuurlijk heel makelijk om een ticket te boeken (air asia bv). Wat de prijs betreft tja het is niet altijd goedkoper om het zelf te doen maar je krijgt er wel heel veel voor terug! Neem je tijd ook om dit mooie land te zien je gaat er namelijk 100% terug komen lol2 Hier onder enkele websites waar je misschien wat aan kan hebben.

http://www.reisdoorthailand.nl/

http://guesthousesthailand.com/

Het nadeel van boeken is dat je meteen vastzit. En inderdaad, zoals boven ook gezegd, je reist wel erg veel, en geniet dan misschien te weinig.

Het kan zijn dat je het ergens heel erg naar je zin hebt, en dan moet je weg omdat je geboekt hebt. Het omgekeerde kan ook.

Er is overal plaats zat, in vliegtuigen , treinen, bussen, hotels en guesthouses.

Ik zou van de laatste drie bestemmingen er een uitkiezen als reisdoel, en de laatste twee als optie houden.
Phuket en Samui zijn te vergelijken met elkaar, Ko Tao is anders.

Hans.

Dank jullie wel weer voor de antwoorden.
Mochten wij toch voor het 1e gaan en een georganiseerde reis boeken zijn we volgens jullie dan lang aan het reizen?
Van Chang Mai naar Phuket is namelijk een vliegreis net zoals van Phuket naar Koh Samui. Maar weet dus helemaal niet wat de afstanden zijn.

We betalen voor de rondreis 1.259 euro inclusief alle excursies, hotels, transfers (ook vluchten). Maar geen ticket Amsterdam-Bangkok.

Is dit normaal? Of is het goedkoper als je alles zelf regelt?

Bedankt weer!!!

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,
De afstanden zijn vrij groot hoor,het scheelt natuurlijk wel al heel veel dat je vliegt maar toch. De georganiseerde reizen laten je een heleboel zien in een zeer korte tijd.Dat heeft zo zijn voordelen maar sommige plaatsen en bezienswaardigheden zijn het zeer zeker waard om wat langer van te genieten.Phuket en Samui lijken wel heel erg op elkaar ik zou er dus zeker 1 van deze af laten vervallen. Dan hou je echt gewoon meer tijd over voor andere leuke plaatsen.

Persoonlijk vind ik de reissom van 1250 wel wat aan de hoge kant zeker zonder ticket. Of het goedkoper is om het zelf te regelen is altijd lastig te zeggen,dit hangt af van wat je standaard is en wat je allemaal wil gaan doen. Een ticket BKK-Amsterdam heb je vanaf zo’n +/- 650 euro pp. In het land zelf kan je alles zelf perfect regelen en tegen zeer schappelijke prijzen. Persoonlijk reken ik voor mezelf ongeveer 50/60 euro per dag voor eten,drinken en slapen.

Hallo Jessica,

Reken maar dat je lang reist, bijvoorbeeld BKK-Kburi is 2,5-3,5 uur.
BKK naar Chiang Mai is zo’n 14 uur.
Ko Tao naar BKK is zeker 10 uur.

Vliegen gaat snel, maar incl. de tocht naar en van de vliegvelden zit je toch al heel snel op een halve dag.

Daarom verdient het aanbeveling om elke overbodige bestemming uit je programma te schrappen.

Hans.

Hallo Jessica,

Is dit bedrag per persoon??? Dan lijkt het mij aan de hoge kant.
Ik ben nu op de manier die Rik beschrijft een reisplan aan het maken.
Afhankelijk van je standaard kan je voor een hotel of een guesthouse kiezen. Ik kom gemiddeld (voor verblijfskosten) op 40 a 50 euro (2000 Tb) per dag voor 2 personen. Dan nog zelf de reizen regelen via Air Asia bijv. Ik ga van Bangkok naar Phuket en betaal voor een retour voor 2 personen 5160 Tb = ongeveer 135 euro. Verder neem ik overal de tijd want door de Thailandverslaving weet ik toch wel dat ik het volgende jaar tijd heb om weer een ander deel te bekijken.
Succes met je keuze.

Auk

Jammer dat ze phuket in het programma hebben gestopt. Dat maakt het net te gehaast. Die dagen hadden ze beter over ko samui en ko tao kunnen verdelen. Wat ga je 4 dagen in chiang mai doen? Het is niet echt een stad die het bekijken waard is maar een goede plek om dagtrips te doen.

1250 zal wel per persoon zijn. Of dit te duur is hangt van de hotelkeuze af. Voor deze prijs zou ik uitgaan van 50 euro per nacht voor 2 personen. Op zich geen slechte keus als je van zekerheid houdt. Anders kan je het beter door een lokaal reisburotje laten regelen.

Ik heb verleden jaar in 3 weken Bangkok, Chiang Mai, Ko Samui en Ko Tao bezocht. Tickets en hotels door een tourist office in Bangkok laten uitzoeken en boeken. Inclusief een 4 daagse duikcursus op Ko Tao kwam ik op zo’n 1200. Maar ik reisde alleen en had budget hotels van zo’n 25 euro per nacht. Met zijn 2en moet het makkelijk voor 1900 lukken. Daar komt nog wel eten, drinken en souvenirs bij.

Precies maar dat is meteen het punt bij de georganiseerde reizen. Je ziet heel veel maar in een zeer korte periode. Ik vind dat zelf ook veel te gehaast hoor. Phuket is ook net te ver weg,ze zouden beter Samui,ko tao en ko phangan kunnen doen.

ik vind persoonlijk Chang Mai juist wel een hele leuke stad,en net wat je zegt uitermate geschikt om vandaar uit de omgeving te verkennen.

Hoi hoi,

Gisteren contact gehad met de organisatie en het is helemaal geen probleem om de laatste dagen puket-koh Samui-Koh tao te wijzigen in bijv 1 plek. Dus zou het dan een leuke rondreis zijn denken jullie?
En welke plek adviseren jullie?

We zitten in 3 tot 4 sterren hotels, namelijk:

• Grand China Princess - Bangkok
  • River Kwai Jungle rafts
  • Changmai plaza hotel - Changmai
  • Waburi resort - phuket
  • Fair house beach resort - Koh Samui
  • Charm Churee villa’s - Koh tao

In changmai hebben we de volgende excursies: fietstocht, tempel Wat Prasart, olifantenkamp en bamboeraften.

Groetjes Jessica

Oh ja vergeten te vertellen. De rondreis is 22 dagen dus zijn in totaal 24 dagen weg!!!

Het was al een leuke rondreis maar nu zeker hoor! Ik zou dan Phuket laten vallen en lekker naar Samui gaan. De andere eilanden liggen daar vlakbij en die zou je natuurlijk daar zelf eventueel nog kunnen regelen. Er zitten daar meer als genoeg reisburo’s dus dat is snel geregeld :chin: En waneer zou je gaan? Je kan rustig de tijd nemen hoor eenmaal naar Thailand is vaker naar naar Thailand lol2

in dat geval zou ik iezen voor koh samui en koh tao deze 2 eilanden liggen vlak bij elkaar en zijn dus prima te combineren en zie je nog 2 eilanden en als je naar phuket gaat toch maar 1
als je het zelf zou regelen zou deze reis toch wel wat goedkoper moeten kunnen ik denk als je een vergelijkbare reis zelf regelt je toch z’n 20% goedkoper uitkomt, maar als je dit zo wel lekker gemakkelijk vind is het een prima reis (al is thailand heel goed zelf te regelen)

Ja dat heb ik nu al veel vaker gehoord lol2 eens en nooit meer ergens anders heen.
leuk leuk leuk, heb er nu al zin in, maar we gaan pas in de week van 26 februari t/m 6 maart. Volgens mij is dit een goede periode. Niet in het regenseizoen.

Ben je ook al eens naar een full-moon party daar geweest? Weet namelijk niet goed of het daar betrouwbaar is, maar valt wel in onze periode 17 maart op Koh Phangan

Ooh das inderdaad nog even weg ben blij dat ik niet zo lang meer hoef te wachten haha. Maar de tijd dat je heen wil gaan is een prima tijd hoor lekkere tempratuur als je later gaat word het snel heel heet.

ik ben ook op een fullmoon party geweest maar vond de sfeer er nou niet echt heel erg super. Hoop backpackers die aan het feesten waren maar zonder echte sfeer wel hoop drank en muziek. Ik hou wel van een feestje maar dit was misschien gewoon niet mijn ding.Maar er zijn meerdere feesten misschien was ik wel op de verkeerde. Je zou het eens aan Baco kunnen vragen op de toog van dit forum hij woont er dus als iemand het moet weten is hij het wel :smiley:

op deze party lopen altijd wel zakkenrollers rond maar als je gewoon zelf goed oplet is het echt goed te doen ze zoeken meestal toch degene op waar alles gemakkelijk te pakken is dus neem niet te veel mee stop het goed weg let op (net als wanneer je hier naar een feest gaat) en er zal weinig gebeuren zorg er wel voor dat je waardevolle spullen in je hotel of guesthouse ook goed zijn opgeborgen (kluis) want tijdens deze feesten zijn ook kamers gewilde objecten voor de dieven