Rondreis 18 juli - 8 augustus 3 weken Thailand noord en zuid, advies graag

Hoi,
Wij vertrekken 18 juli richting Thailand. Nu heb ik een planning gemaakt en ik zou hier graag advies op willen.
Mijn eerste vraag, is het handig om alvast overal hotelletjes te reserveren, of kan ik dat daar ook ter plekke goed doen?
En is onderstaand programma goed te doen? We willen een rustige easy reis, waarbij we wel veel zien, maar waar ook relax mogelijkheden in zitten.
Dit is ons programma vooralsnog:

18 juli: Vertrek AMS-DUB, aankomst 23:59 in Dubai, gelijk naar hotel in Dubai.
Mocht iemand tips hebben voor goed hotel Dubai voor 1 nacht, hoor ik het graag.

19 juli: Dagje Dubai, om 23.00 uur vertrek naar Bangkok

20 juli: aankomst om 08.30 in Bangkok. Wie heeft er goede hoteltips? Deze dag o.a. boottochtje en paleis bezoeken

21 juli: Bangkok, o.a. Fietstocht met Co van Kessel

22 juli: vertrek naar Kanchanaburi. Waarmee kunnen we het beste reizen? Ik wil graag die spoorlijn over… Slapen in drijvende bungalows.

**23 juli: **Kanchanaburi - Ayutthaya, dagje doorbrengen in Ayutthaya. Nachttrein naar Chiang Mai

24 juli: Chiang Mai
25 juli: Chiang Mai (2daagse jungle trekking, kun je die goed daar ter plekke boeken, of kan het beter vanuit NL?)
26 juli: Chiang Mai (2 daagse jungle trekking)
27 juli: Chiang Mai
28 juli: Chiang Mai - Ko Phangan
29 juli: Ko Phangan
30 juli: Ko Phangan
31 juli: Ko Phangan
1 augustus: Ko Phangan - Ko Samui
2 augustus: Ko Samui
3 augustus: Ko Samui
4 augustus: Ko Samui
**5 augustus: **Ko Samui
6 augustus: Ko Samui
7 augustus: Ko Samui - Bangkok, (of kunnen we beter een dag eerder naar Bangkok?)
8 augustus: 02.30 naar AMS

Eventueel een drie daagse of tweedaagse boottrip bij de eilanden lijkt ons ook heel vet, dus als iemand daar een adres voor heeft, hoor ik het graag.

Alvast heel erg bedankt!!!

Dit is zeker prima te doen. 1 echte reisdag erin (Chiang Mai naar Koh Phangan) dus een echte easy vakantie. Een dag eerder naar Bangkok is denk niet echt nodig, weet dat er een vlucht om 22uur gaat dus dan kun je direct terugvliegen ( komt om 23.05 aan op suvarnabhumi) echt ideaal. Hotels/ guesthouse ect zijn prima ter plekke te regelen. Van een meerdaagse boottrip bij Phangan heb ik geen kaas gegeten dus kan ik niets zinnigs over vertellen…

1 like

wat leuk! wij vertrekken precies 1 dag later! hoe ga je naar ko panghan?

Wij hebben wel iets gewijzigd in de planning inmiddels :slight_smile:
We zijn in ieder geval 4 augustus op Ko Phangnang, want dan is de full moonparty! Dus we beginnen op Koi Samui op dinsdag tot en met vrijdag. En dan vrijdag met de boot vanuit Ko Samui naar Ko Phangnang, hie blijven we tot en met dinsdag, dan gaan we dinsdag weer richting Bangkok, om snachts vervolgens naar huis te vliegen.

Doen jullie ook een stopover in Dubai? En is jullie planning al klaar?

We hebben Ayutthaya eruit gehaald, en blijven een dag langer in Kananchaburi :slight_smile:

Ben benieuwd!

Groetjes

ow 4 augustus heb je al gecheckt! leuk! Wij hebben de planning nog helemaaaaal niet rond! alleen chiang mai en zuiden dat we daar heen willen! idd ook 1 dagje dubai bekijken! verder moeten we het echt nog uitzoeken! net de nieuwe LP binnen dus ff bladeren!

Hoi

wij hebben zo’n beetje hetzelfde idee (steden/eilanden). Hebben jullie al binnenlandse reizen geboekt (vliegtickets???) en hotels/guesthouses? Wat boeken jullie hier en wat doe je ter plekke? Hoe groot is jullie reisgezelschap?

dank!

Hoi Nannyk,

Wij gaan eerst met zn 2-en twee weken rondreizen. Tegelijkertijd gaan vrienden van ons ook rondreizen, we doen ieder ons eigen ding in die twee weken, dus zonder overleg. De laatste week gaan we met zn vieren chillen op de eilanden.
Ons reisschema is inmiddels weer iets aangepast. Ik zal binnekort ff de meest recente erop zetten.

Vooralsnog hebben wij alleen de tickets geboekt.
Wel is het de bedoeling om in NL al het hotel voor Dubai, Bangkok en de jungle rafts te reserveren, + de accommodatie op Koh Samui en Kho Phangnang. De restweet ik nog niet. We waren de laatste tijd zo druk, dat we ons even niet met de reis hebben bezig gehouden, maar als hetgoed is gaan we er dit weekend even goed naar kijken en in verdiepen :slight_smile:
Oja, en de vluchten boeken we waarschijnlijk vooraf, de binnenlandse en ook de trein als dat lukt.

Met hoeveel mensen gaan jullie?
En doen jullie dezelfde plaatsen aan of ook andere?
Ben benieuwd.

Groetjes Sarah

Hoi Sarah,
We hebben 2 kinderen (15-17). Vroeger trokken we nog wel eens half half, na jaren kamperen nu voor het eerst weer ver. Dilemma: niet te veel vastleggen, maar ook niet hele vakantie alles moeten regelen… Dus wat is wijs? Met kinderen werkt dat weer anders. En je moet ook overal 2 kamers hebben…
Wij denken ook aan Koh Samui en Koh phangan - na bijv changmai en dan is vliegen een optie… Boek je nu de vluchten al of niet…? Dan kun je ook net zo goed de acc. Op de eilanden vastleggen…
Tip van Hans zie elders: hier kijken en daar boeken… Zorg dat je per stad een paar opties heb uitgekozen… In de zomer is plaats geen probleem… Hoop ik…
Ben ook benieuwd naar jullie vorderingen
Gr. Nanny

1 like

Vliegen vanaf Chiang Mai naar Koh Samui is idd mogelijk met Bangkok Airways. Maar omdat zij vrijwel een monopolie hebben voor binnenlandse vluchten naar Koh Samui, zijn tickets behoorlijk aan de prijs (en het is ook geen lowcost airline). Alternatief is om bijv. met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok te vliegen en dan 's avonds de nachttrein naar Surat Thani te nemen.

Accommodatie hoeft in juli/augustus geen probleem te zijn. Er is altijd nog wel wat te vinden. Echter kan je wel voor het probleem van volgeboekte nachttreinen komen te staan als je die pas op het laatst boekt…

Hoi
Wat bedoel je precies met op het laatst… op de dag dat je wilt vertrekken. Dus naar station gaan en meteen op reis willen gaan. Is een of meer dagen vooraf boeken wel een goed idee??? Bedankt voor de tips!

Afgelopen jaar heb ik in juli/augustus meerdere malen meegemaakt dat mensen nog een nachttrein Bangkok-Surat Thani v.v. en Bangkok-Chiang Mai v.v. een week van tevoren wilden boeken en dat deze al vol zaten. Ben je flexibel en reis je slechts met z’n 2-en, dan vind je vast nog wel 2 sleepers, maar ben je met meer dan kan het lastiger worden, of je zit verdeeld over verschillende coupes.

Bedankt, nog een vraagje, maakt het uit of je in het weekend wil reizen of juist door de week???

niet echt, maar als je naar de full moon party wil, zou ik nu reeds een kamer boeken want alles is volzet op die dag, je zal nu al problemen hebben!! succes,wij zijn in januari 3 weken gaan rondtrekken en vertrekken 21 juli terug maar verblijven deze keer in hua hin, mijn ouders hebben daar een appartement, handig zulle. gr

Klinkt goed. Wij hebben zelfde vlucht, maar dan 16 dagen ervoor. Hotel in Dubai hebben we wel even naar gezocht. Keuze zat en ook veel prijsniveau’s. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een rooftop swimmingpool in het Savoy. Klinkt duur maar valt mee, 90euro. Wij reizen met vier personen, twee volwassenen en twee kinderen. Daarom hebben we voor Thailand keus gemaakt de plekken waar we langer zijn al vast te leggen, maar de overnachtingen tussendoor en het strand nog niet. Kunnen we kijken wat het best uitkomt ivm moesson.
Veel plezier met alle voorbereidingen!

Rondreis naar Zuid Thailand. Als iemand advies of informatie over accomodatie op Phuket wil, dan is hij of zij zeker welkom. Zeker voor Nannyk met twee kinderen, die het uitgaansleven wel zullen waarderen, is Phuket en dan m.n. Patong Beach een aanrader.
Wij verhuren daar een appartement en ik kom daar al bijna 20 jaar en ken derhalve vrijwel alle ins en outs. Heb tips op veel gebied (omdat ik dat ook aan mijn gasten doorgeef) en werk samen met (naar mijn mening) een van de beste locale reisburo’s.
Spreken perfect Engels, zijn - behoudens door overmacht - altijd op tijd en leveren prima service.
E.e.a. is te lezen op onze website www.vakantiehuisphuketthailand.nl en meer foto’s zijn te zien op mijn Engelstalige website www.patongapartmentphuket.com

Wij zijn er inmiddels uit.
Wij gaan de hotels in Dubai, Bangkok en Jungle Rafts en op de twee eilanden van tevoren boeken. De hotels in Chiang Mai, Kananchaburi en nog op een mooi eiland zoals kho phi phi en de vlieg en treintickets reserveren we nog niet. We maken wel shortlists van hotels die ons leuk lijken per plaats advd lonely planet en de rough guide. We beslissen dan daar. Dus bovenstaand schema houden we ongeveer aan, maar leggen we nog niet vast zodat we alle kanten nog op kunnen. Jullie ook heel veel succes met alle voorbereidingen.
Als jullie nog goede voorbereidingstips hebben, dan hoor ik het graag.

Wat nemen jullie mee? Een koffer of tas? Ik zat te denken aan een soort van backpack… maar wil daar max € 80 aan uitgeven, heeft iemand goede tips?

best een backpack, in decathlon vind je hele goeie voor minder dan 80 euro,
en neem zeker niet te veel mee, wij zijn met 2 personen, 3 weken doortrekken en 13 kg bagage samen geweest !! ze doen er overal je was, voor 40 bath = 1 euro de kilo en de dag erna is die netjes gestreken klaar !! en je kan er bovendien alles kopen voor een prikje hé.
gr en veel plezier.

1 like

beste sarah,

wij gaan 21 juli voor 3 weken naar Thailand (2 volwassenen 3 kinderen, 17, 14 en 7 jaar), in Bangkok verblijven wij in Navalai River Resort, aan de Chao Praya Rivier, dan river kwai privé tour waarbij we 1 nacht overnachten in river kwai jungle rafts en 1 nacht Mida-resort, wij gaan daarna naar Khao Sok en daarna naar Koh Phangan, (3 nachten Havana Beach Resort) en daarna 6 nachten Koh Samui (Samui Jasmine Resort) allemaal bij ned. organisatie uitgezocht en bij Vieng-travel geboekt! scheelt enorm!

Veel plezier, Groetjes Linda

1 like

Dan zie ik jullie op 21 juli wel op ons kantoor Linda !

Dat denk ik dan ook! we hebben vandaag onze eerste inentingen gehaald! De kinderen vinden het erg spannend maar ik heb er alle vertrouwen in! Tot ziens dan maar:dag:

Groetjes Linda