Hallo allen,
Ik lees regelmatig tips over rondreizen in Thailand… maar het maken van een planning is toch een stuk moeilijker wanneer je er nog nooit geweest bent…
Mijn planning is nu als volgt:
Met * zijn activiteiten die vooraf in Nederland geboekt dienen te worden
26 november aankomst Bangkok (bezoek Grande Palace en Khao San Road)
27 november Bangkok (fiets (dag) tocht Co van Kessel 1950Baht)*
28 november Bangkok (bridge of river kwai bezoek en boottocht)
29 november Bangkok (nachttrein Chiang Mai )*
30 november Chiang Mai
01 december Chiang Mai (Elephant Nature Park 2500Baht)*
02 december Chiang Mai (Cookery School +/- 1000 Baht)
03 december Chiang Mai
04 december Chiang Mai (vliegtuig naar Phuket)*
05 december Phuket
06 december Phuket (Jeepsafari / Kajakken)
07 december Phuket
08 december Phuket
09 december Phuket (bus/taxi regelen naar Krabi)
10 december Krabi
11 december Krabi
12 december Krabi
13 december Krabi
14 december Krabi
15 december Krabi (taxi/boot Koh Samui)
16 december Koh Samui
17 december Koh Samui (Samui Aquarium & Tiger Zoo +/-250 Baht)
18 december Koh Samui
19 december Bangkok
20 december Vertrek naar Amsterdam
Ik heb zoveel informatie gelezen maar het lijkt wel alsof alle eilanden mooi zijn om te bezoeken dus ik loop vast. In Krabi zou ik naar Koh Phi Phi, Koh Lanta en Ao Nang willen. Maar dit zijn wel erg veel plaatsen om te bezoeken. Plus daarbij lees ik dat het ook nog best prijzig is om iedere keer van plek naar plekl te reizen. Wat kunnen jullie mij hiervan aanraden?
Daarnaast zag ik de Elephant Hill als echte aanrader. Maar nu overnachten we in een luxe tent in de Jungle… alleen ben ik als de dood dat er dan allemaal spinnen in de tent zitten… Kan ik deze tocht dan maar beter niet maken? Of is de luxe tent goed onderhouden en ongedierte vrij? (ik weet dat Thailand een tropisch land is en je ongedierte tegen gaat komen, dit betekent alleen niet dat ik het ongedierte bewust ga opzoeken ;))
Daarnaast heb ik een budget van € 2000,- om mee te nemen. Nu hoor ik echter van vrienden dat ik in het hoogseizoen overal de hoofdprijs ga betalen en echt niet genoeg heb aan € 2000,-… Wat is jullie ervaring hierin? Ik zal kamers boeken van +/- 40 euro per nacht. Daarbij zal ik de eerste paar nachten in Bangkok vooraf al boeken, de fietstocht van Co van Kessel, evenals de nachttrein naar Chiang Mai, het Elephant Nature Park en het vliegticket Chiang Mai - Phuket.
Indien ik in Chiang Mai hostels / guesthouses zie die schoon en goedkoper zijn dan zal ik hier wel uitwijken en voor een goedkopere accommodatie kiezen.
Dank je wel voor de tips alvast!