Hallo!
Volgend jaar juli ga ik met mijn gezin (man en 3 kinderen, in de leeftijd van 12, 8 en 7) voor de tweede keer naar Thailand. De eerste keer was de volgorde; Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Krabi, Bangkok. We willen aankomend jaar niet precies hetzelfde doen, maar sommige dingen zijn zo goed bevallen…dat we ze toch herhalen!
Dit is mijn eerste opzet;
Bangkok (2 nachten), Kanchanaburi (3 nachten), nachttrein naar Chiang Mai (4 nachten), vlucht naar Sura Thani om de boot te nemen naar Koh Phangan (5 nachten), daarna na Phuket 4 nachten (boot en taxi), vlucht van Phuket naar Bangkok (2 nachten), naar huis…
Ik wil heel graag een mooi strand; mooie vissen, schelpen zoeken ed. En mooi weer! Vorig jaar heeft het enorm geregend! (vooral Chiang Mai/Phuket en Krabi).
Koh Samui zou ook een mogelijkheid zijn ipv Phuket, maar op Koh Samui zijn met name de hotels (aan het strand) heel duur. We zijn vorig jaar naar Le Meridien geweest op Phuket (vanwege een aanbieding!) en we waren helemaal verliefd op dat hotel vanwege het mooie zwembad (fijn voor de kids), het rustige privestrand (schelpen zoeken) en het heerlijke eten icm de entertainment 's avonds (de kinderen hebben hele avonden gekeken naar de danseressen!)
Note; vliegen naar Koh Samui heb ik uitgesloten vanwege de hoge ticketprijs!
Wie kan mij verder helpen?
Mijn concrete vragen; als ik deze route aanhoud, klopt het dan zo of is het handiger sommige bestemmingen om te draaien (om minder reistijd te hebben?). Wie weet er anders een mooi alternatief voor Phuket, bijvoorbeeld een luxe hotel op Koh Samui, wat enigszins betaalbaar is? Ik wil namelijk gedurende de vakantie 1 x luxe, het mag 200 euro per nacht kosten voor 5 personen (ik heb 2 kamers nodig!)
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!