Heb jullie advies nodig en hulp

Hallo iedereen!
Wij gaan van 28-07-2010 tot 25-08-2010 in Thailand met onze 2 kinderen van 14 en 16 jaar voor het eerste en heb jullie advies en hulp nodig.

Ik heb een paar hotels/Guesthouses gevonden en ik zou heel graag jullie ervaringen willen hebben.

Bangkok: hotel: Rambuttri Village Plaza (omdat hij heeft een zwembad , is naast alle bezigheden en qua prijs is in onze budget) – Is iemand in dit hotel geweest?

Kanchanaburi : www.tarzanresort.com/1tarzan.htm - Deze hotel ligt volgens mij iets van 15kms van Kanchanaburi maar het ziet zo apart uit!

Ayutthaya : nog geen hotel / guesthouse gevonden ? Tips??

Chiang Mai: hotel: www.awanahouse.com of www.laithai.com (volgens meerdere forums heb ik gelezen dat Laithai niet meer een aanrader is.
Zijn er mensen die niet zo lang geleden zijn geweest?

Phuket à Hotel www.phuket.com/sugarpalm-
Wij willen misschien 2 nachten in Phuket verblijven om o.a. naar Kho Phi Phi als dagtrip te doen - Is het misschien beter als wij een hotel in de buurt van het vertrek punt of dat maar niet uit?

Khao Sok = Hotel: www.treetopsjunglesafaris.com/price.htm

Koh Samui : Nog geen hotel /resort gevonden – Enige tips? Qua prijs dacht ik rond de 40,00€/kamer maximaal

Kho Tao à Hotel www.kotaoresort.com/paradise/facilities.html - Hebben jullie meer tips of denken jullie dat is een top resort?

Bangkok: Hotel : Grand China Princess: www.grandchina.com omdat wij willen de bike toer met Co kessel – laatste 2 dagen van onze vakantie

Vraagje: Vanuit Bangkok willen langs de floating market als wij naar Kanchanaburi gaan. Hoe doen wij dat?

Vraagje 2: Hoe kunnen wij vanuit Khao Sok naar Koh Samui gaan?
Ik heb gelezen dat wij met de bus naar Thani moeten gaan en daarna de boot nemen naar Samui.
Maar heeft iemand dat gedaan en kan mij uitlegen hoe ik dat moet plannen?
Is het te doen in 1 dag?
Hoe laat vertrek de laatste boot naar Samui…?

Alvast bedankt nogmaals voor jullie tips

Oups het gaat inderdaad over Juli / augustus 2011:lol::o

In Kachanaburi sliep ik hier :

15 km buiten K’buri kan leuk zijn, maar je bent dan meestal aangewezen op de accomodatie zelf, of je moet je weer kilometers verplaatsen. Wanneer je in K’buri zelf slaapt kun je ook eens ergens anders eten of een bakje koffie drinken. En de 7-11 is ook dichtbij.

Je kunt de Floating market doen als dagtocht vanuit BKK of K’buri.
Wat jij wilt is ook mogelijk, maar dan moet je eerst bij een boekingskantoor uitzoeken wat dat kost. Ik schat dat in op 3000-5000 baht, minivan met chauffeur BKK-Floating Market-K’buri.

www.tripadvisor.com, daar kun je reviews nalezen van veel Thaise hotels.

Hans.

Hallo, wij zijn ook druk aan het plannen, want gaan net als jullie met onze kinderen (11 en 13) naar Thailand aankomend zomer. Misschien heb je wat aan onze planning? Het is al met al wel een behoorlijke zoektocht geweest maar wel leuk want we zijn zijn al half in Thailand zo.
Als je nog aanvullingen of ideeën voor ons hebt, houden we ons natuurlijk aanbevolen!
Veel plezier met de voorbereidingen!
Mirjam

Wo 20 juli Taxi nemen naar treinstation Thonburi (=Bangkok Noi)
Trein 257 naar Kanchanaburi 140km, vertrek 7.45, aankomst 10.55
Hotel: http://www.noblenight-guesthouse.com

Do 21 juli Kanchanaburi
Tour naar bijv. Erawan NP, Erawan watervallen. Nam Tok. Hellfire pass & museum, Birma trein, Sai Yok Noi watervallen, etc.
Hotel: Noble Night Guesthouse

Vr 22 juli Minibus naar Ayutthaya railway station (te regelen bij Noble Night Guesthouse)
Oude stad bezoeken per fiets, boot, lopen? (koffers opbergen op station? kan)
’s Avonds door naar Chiang Mai per nachttrein no. 1; 1st class sleeper, vertrek 19.45u. (950 … 1300 bt pp. Er gaat ook nog een trein om 21.01u iets minder modern)
Info en boeken via internet: Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc.

Za 23 juli Chiang Mai, nachttrein ‘s ochtends aankomst om 7.45u
Het hotel wil ons ophalen op het station (hotel aankomsttijd doorgeven)
Hotel: Lai Thai Guesthouse http://www.laithai.com/
Chiang Mai verkennen. Avondbazaar

Zo 24 juli Chiang Mai
Fietstocht 1e dag ten zuiden van Chiang Mai (xxx bath)
http://www.clickandtravelonline.com/nl/toers/CNX_CLMS_nl.html
Overnachten bij deze fietstocht

Ma 25 juli Chiang Mai
Fietstocht 2e dag ten zuiden van Chiang Mai
‘s Avonds terug naar Hotel: Lai Thai Guesthouse

Di 26 juli Chiang Mai
Rustdag
Hotel: ‘s Avonds terug naar Hotel: Lai Thai Guesthouse

Wo 27 juli Chiang Mai
Bijv. dierentuin bezoek http://chiangmaizoo.peam.biz/
Hotel: Lai Thai Guesthouse

Do 28 juli Vroege taxi naar vliegveld Chiang Mai (regelen bij Guesthouse)
Vliegen naar Bangkok; vertrek 6.40, aankomst 7.55 (450bt pp!) www.airasia.com

Greenwood regelt vervoer van vliegveld naar Chumpon met taxibus.
Hotel in Chumphon: Natcha Guesthouse

Vr 29 juli Taxi naar de Lompraya pier.
Lomprayah - snelboot Chumphon - Koh Tao vertrek 7.00 aankomst 8.30u (650 bt pp)
‘s Middags eerste duikles met Wilco en Ayesha http://lerenduikenopkohtao.com/ en http://www.master-divers.com/

Hotel: Koh Tao Royal Resort. http://www.sawadee.com/hotel/kohtao/taoroyal/

Za 30 juli Koh Tao, duikles 2e dag
Hotel: Koh Tao Royal Resort

Zo 31 juli Koh Tao, duikles 3e dag

Ma 1 aug Koh Tao, duikles 4e dag

Di 2 aug Reis naar Khao Sok Nat. Park http://www.khaosok.com/
Boot Koh Tao naar Surat Thani 10.00 – 16.30u

Transfer naar Khao Sok national park met minibus
Hotel: www.khaosokmorningmistresort.com/

Wo 3 aug Khao Sok
Guided nature hike
Hotel: Morning Mist resort

Do 4 aug Khao Sok
Day trips to magical Rachapphapa Lake
Hotel: Morning Mist resort

Vr 5 aug Reis naar Bangkok
Transfer naar Surat Thani train station (minibus 2000 bath)
Trein nr. 40 naar Bangkok: 10.40u – 19.40u
Taxi naar hotel
Hotel: rambuttri village plaza

Za 6 aug Bangkok 1e dag
Hotel: rambuttri village plaza

Zo 7 aug Bangkok 2e dag, uitchecken, koffers in het hotel achterlaten.
’s Avonds taxi van hotel naar het vliegveld.

Ma 8 aug terugvliegen Bankok naar Cairo (vertrek 02.15u in de ochtend, aankomst 07.30u)
Vliegen Cairo naar Schiphol (vertrek 11.00u, aankomst 15.00u)

1 like

Hoi Britte,

Wow wat een mooi schema zeg!:thumbsup:
Ik heb al heel veel ideeën van jouw schema al meegenomen (de 2 dagen fietstocht in Chiang Mai bijv.!)

Ik ga denk ik hetzelfde doen als jullie: Ik wou eerste vliegen vanuit Chaing Mai naar Phuket (1 nacht op Phuket verblijven) dan naar Khao Sok gaan voor 3 dagen en daarna naar Kho Samui (3 dagen) en dan Kho Tao (4 dagen) en terug in Bangkok via de nachttrein vanuit Surat Thani…
Maar ik vind jouw schema veel beter en sneller:nod:

Heb jij alles al besproken hotels, fietstocht…?

In iedere geval TOP dank je wel.
Gr. Pascaline:dag:

1 like

dank je wel voor je complimenten. we wilden eerst niks bespreken maar manlief kan daar toch niet zo goed tegen en eerlijk is eerlijk…ik zie het zelf ook niet helemaal zitten om met 2 kinderen en koffers te zoeken naar een leuk hotel.
We hebben deze week alles besproken. Op trein en fietstocht na. Als je gaat vliegen van Chiang Mai naar BKK moet je wel ff kijken of er die dag ook die goedkope vlucht is. Met belasting erbij zaten wij onder de 100 euro. Je kunt dan met bus naar Chumpon maar dan moet je eerst weer naar t zuiden van BKK. Wij hebben uiteindelijk besloten om het lekker luxe te doen via greenwood. Succes en als je vragen hebt…ik voel me al bijna een kenner na deze week hihi…

Nog een vraagje Britte,
Hoeveel moet jij betalen via Greenwood het vervoer van vliegveld naar Chumpon met taxibus?

taxi bus en de boot samen 232 euro

Hoi Pascaline,

Toevallig zijn wij eind november in Awanahouse geweest. We hebben de hele vakantie ongeveer low budget gereisd (max. 700 baht/kamer/nacht) en dit was by far de beste prijs/kwaliteit verhouding die we hebben gehad. Ruime, schone kamers en het hele guesthouse is keurig onderhouden. Klein zwembadje erbij en erg behulpzaam en vriendelijk personeel. Absolute aanrader!

Voor Britte, en ook voor Pascaline:

Let er even op dat Nam Tok en Sai Yok Noi hetzelfde zijn.
Het zou erg lullig zijn als je eerst een dagtocht boekt naar Sai Yok Noi, en de volgende dag met de trein naar Nam Tok gaat !
Nam Tok is thai voor waterval, en als je de treinreis boekt naar Nam Tok,
(kost 100 baht, een uurtje heen en een uurtje terug, en is hardstikke mooi) kom je uit bij de Sai Yok Noi waterval.

Het is daar druk met busladingen Thaise toeristen, veel jonge studenten, leuk om te zien hoe die zich vermaken, en je zult gegarandeerd even met ze op de foto moeten !

De treinreis boek je op het treinstation.

Hans.

dank je wel Hans. Zou wat zijn ja…dat je dan 2 keer bij dezelfde waterval komt. Nou ja…als ie mooi genoeg is…hihi
Maar bedankt, ik begrijp dat ik naast mn cursusboek duiken ook nog wat thais moet gaan leren…:dag:
groetjes Mirjam

Nou Mirjam,

Geef het maar vast op…
Ik kom er nu 15 jaar, en nog steeds als ik bijv. een Khao Pad Kai vraag, komt het soms niet goed door. Altijd de Thai laten herhalen…

Thais is een toontaal, het lijkt er niet om te gaan wat je zegt maar HOE je het zegt, een woord kan op 6 manieren worden uitgesproken, en dus 6 verschillende betekenissen hebben…

Inmiddels ben ik bij zoveel watervallen geweest dat ik Nam Tok wel weet…

Hans.

Pascaline,

Hier nog wat tips voor je reis naar Thailand. Ik ben zelf nooit in het hoogseizoen geweest en heb derhalve ook nooit wat gereserveerd van te voren omdat ik flexibel wilde blijven tijdens het reizen.

Bangkok: afhankelijk waar jullie van houden zou ik een hotel in het oude gedeelte nemen: het Royal hotel of anders de Sleep Withinn op Rambutri.

In Kanchanaburi zou ik zeker in een guesthouse gaan zitten aan de weg naar de spoorbrug toe (Death Railway bridge). Er zitten tevens veel leuke en goedkope restaurantjes. Het leukste guesthouse waar ik ooit heb geslapen is Pong Phen: http://www.pongphen.com/ . Ik kom er altijd weer terug als ik in Thailand ben. Een echte aanrader. Je kunt er heel goedkoop en wat luxer slapen. Er zijn drie verschillende prijsklassen. Van 300 tot 800 baht en ze hebben een leuk zwembad.

Ik ben zelf 2x in Awana guesthouse in Chiang Mia geweest. Een aanrader en derhalve ook populair. Deze zou ik sowieso reserveren. Ga ontbijten bij de Herb Garden (tegenover het guesthouse) of anders bij het tentje dat links van de ingang van Awana zit (vanaf de straatkant gezien anders zit hij rechts)

Jullie willen ook naar de floating market las ik. Helaas kom je daar niet langs. Het beste kan je een dagtrip naar de floating market regelen vanuit Bangkok. Het goedkoopste is om dit te boeken bij een locale agent op Koh San Road. Shop ook een beetje rond in die omgeving voordat je iets boekt.

Succes en veel plezier.

Floating market is een populaire dagtrip vanaf Bangkok en Kanchanaburi.
Voor combi Bangkok-Floating Market-Kanchanaburi heb je 2 mogelijkheden.
Goedkoopste maar bagage technisch lastig. is dagtrip vanaf Bangkok boeken maar na afloop niet terug te reizen, maar met andere minibus naar Kanchanaburi door te gaan.
Prive taxi voor deze combi zal tussen 3.000 en 3.500 baht zijn. Dan moet je nog wel even checken of de prijs voor de ‘longtailboat’ inbegrepen is, anders komt er weer snel een paar honderd baht bij.

Groeten Bauke

P.S. Aan de Mae Nam Kwae Rd inderdaad voldoende geschikte slaapruimte
Noble Night en Pong Phen zijn prima, maar Camelia Resort of Sabai Kan is ook het overwegen waard.

Wij wilden, zoals je hierboven kunt lezen, 2 dagen fietsen in het zuiden van Chiang Mai. Liefst met nederlandssprekende gids. Dit blijkt lastiger dan dat we dachten. Nu willen we ook wel met zn 4tjes gaan, maar dan wel graag met een leuke overnachting (mét zwembad) en een goede route. We hebben al contact gehad met Click and travel maar komen nu ff niet veel verder. Heeft iemand nog een goede tip voor ons? We willen ook wel in groepsverband maar dan de groep max 8 personen en niet langs allerlei pottenbakkerijen en zo. Gewoon, puur natuur! Wie helpt ons verder???
Groetjes Mirjam

Hallo Mirjam,

Wat is het probleem bij click and travel?
Wij hebben in 2009 een 3 daagse fietstocht bij click and travel gemaakt. Wel zonder gids maar je kan ook met gids kiezen. Dat was echt SUPER!! Een hele mooie ervaring. Door prachtige natuur, kleine dorpjes en stille wegen. Ons zoontje was toen 3 jaar oud.
Kijk maar eens op onze site www.dewereldreizigers.com onder reisverhalen Thailand. Het was het begin van onze reis van 7 maanden en we hebben het er nog steeds over.

Groetjes,

natasja

Hai natasja,
Het probleem is dat click and travel pas va 3 dagen zonder gids doet. Wij willen niet meer dan 2 dagen. Maar de vraag ligt bij hen hoor. We wachten nog op antwoord. Ik ga je site bekijken!
Groetjes Mirjam