Familie wil naar Thailand voor het eerste!!

Hallo allemaal,

Wij willen volgende jaar 4 weken in July/augustus 2011 met onze kinderen van 16 en 13 jaar voor het eerste één verre reis maken. Behalve Frankrijk (ik ben Française) en Turkije zijn wij nooit zo ver geweest!

Wij hebben besloten om naar Thailand te gaan backpakken!
Ik ben al maanden bezig om uit te zoeken welke route en wat willen wij doen maar ik heb jullie hulp nodig!

1dag: Bangkok om te acclimatiseren - Hotel Grand palace of zo
wij willen een paar tempels bezoeken maar welk?
De Floating markt maar hoe kom jij daar?
En wat kunnen wij nog een meer doen?

Wij willen 2 dagen naar Kanchanaburi om naar de River Kwai te gaan, naar de Waterval Erewan, naar de tijger tempel en nog meer??
Hoe ga jij vanuit Bangkok naar Kanchanaburi? Met de Bus toch?
Hoelang duurt het?
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht?

Wij willen met de Nachttrein van BK naar Chiang Mai en ???
wij willen de olifant bezoeken om hun eten te kunnen geven + in bad doen = dat moeten wij gedurende 2 dagen doen toch? Maar waar is het?

Wij willen de lange nek bezoeken- maar waar is het?

Wij willen de Witte tempel zien - maar waar is het?

Wij willen de zondag markt zien - maar waar is het?

Misschien willen wij een jungle trek doen voor 2 dagen maar waar en bij wie?

Wat kun jij zien / doen in Chiang Rai ?
Hoe kom jij daar vanuit Chiang Mai?
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht in Chiang Mai en Chiang Rai?

Wij willen naar Khao Yai NP omdat ik heb gelezen dat de enige kans is dat wij wilde beesten te kunnen zien als de toekans en misschien zelfs wilde olifanten.
Hoe kom jij daar? Met de Trein? Bus?
Hebben jullie een leuke Guesthouse en voor welke prijs/nacht?

De laatste week willen wij op een eiland blijven maar welke eiland in July/Augustus?
Hebben jullie een leuke Guesthouse - Hotel of ??? en voor welke prijs/nacht

Alvast bedankt voor alle informaties die ik kan van jullie krijgen!

Pascaline
:biggrin:

Een reisgids bvb Capitoolgids zou al heel veel vragen kunnen oplossen.
Eens naar een reisroute kijken van een touroperator bvb Best tours en je vind alle grote bezienswaardigheden.
Ter plaatste vind je overal toeristische folders + plan over alle tophits.
Maar in BKK mag je zeker en vast het koninklijk paleis niet vergeten te bezoeken .

Mvg

site van Dave
http://travel-thailand.jouwpagina.nl/

info chiang rai

Hallo Pascaline,

Volgend jaar juli/augustus (2011) naar Thailand en nu al aan het voorbereiden…???
JAAAAA. Dit heb ik ook gedaan. Heb het net nog even nagezocht maar het eerste mailcontact is van 15 feb 2009 en wij vertrekken 13 juli dit jaar. Retour 6 augustus. Als gezin, dus 2 volwassenen en 2 kinderen van 10 en 11 jaar. Kijk eens op de sites van www.greenwoodtravel.com of www.viengtravel.com. Beiden zijn NL-reisbruo’s in Thailand. Let op, dus geen anvr/sgr aangesloten organisaties (wel TAT/ATTA aangesloten, zeg maar de Thaise tegenhanger). Kun je in ieder geval inspiratie opdoen en een prijsopgave laten maken. Beiden zijn ook de lokale partner van vele NL-reisorganisaties, maar deze sla je over en blijven de kosten dus lager… Met het boeken van de tickets zal je nog een tijd moeten wachten, dit kan vanaf 330 dagen voor vertrek, dus ook de retourvlucht in de data meenemen. Veel plezier met de voor bereidingen. Barry

Kijk ook eens op www. tripadvisor.com zal je zeker in de forums veel informatie kunnen vinden.

Theo

tripadvisor ga ik niemand aanraden-dat is echt voor de allerdomste australiers.
Zoals velen al zeiden en wat ieder toch zelf zou kunnen bedenken: er zijn reisgidsen waar dat allemaal in staat. er is zelfs een vrij leuke in het Frans-Routard (editie 2010/11 is al uit voor Thailand)-met ook nog speicaal alle restaurants waar men ‘‘comme chez nous’’ steak-frites kan eten.
er zijn hier in de stad BKK/nabij al 15 verschillende floating markets-dus je hebt wat te kiezen.
die tiger temple wordt door velen juist NIET gewaardeerd-gedrogeerde besten en peperduur geworden. Zelfs veel Thai spreken er schande van.
je kan een reisburo in de arm enmen (dat is nu nog echt veel te vroeg) en je kan met wat gezond verstand een heleboel zelf regelen-dat is goedkoper.
en ja-zoals liu al schreef-verzamel wat reisgidsen met rondreisprogramma’s van een reisburo-dat kan je zelf net zo goed en je hebt dan een idee van wat een uitgezochte en aardige reis kan vormen-als basisidee. dan kan je zelf langer blijven of overslaan wat je wel of niet wilt.

Ben je lid van de bibliotheek? Leen een aantal reisboeken/gidsen. En degenen die je bevallen schaf je aan! Aan de hand daarvan heb ik de Lonely Planet en een boekje over Bangkok aangeschaft. Verder kun je idd veel info op internet vinden. Het fijnst vind ik de info van “ervaren” mensen. Een reisbureau of iets dergelijks legt het vaak toch net iets anders uit. Ik heb ook veel info gekregen van woonachtigen dan is de info recent! Of je moet net iemand treffen die de reis recent heeft gemaakt.

Je bent idd wat vroeg, maar oh wat is die voorpret leuk! We gaan dit jaar ook weer, met z’n twee. Maar in 2012 gaan we met het gezin! (de kinderen zijn nu nog (te) klein)

Dan zijn die Australiers toch niet zo dom,die kopen geen dure reisgids om de adressen van goede steak en frites tenten te achterhalen maar kijken op tripadvisor.

Theo

voor het reizen met kinderen in thailand kijk ook eens op www.thailandmetkinderen.nl hier vind je diverse informatie special voor het reizen in thailand met kinderen
met deze informatie en informatie die je uit gratis reisgidsen kan halen kan je een route plan maken als je dit in grote lijnen hebt kunnen wij je hier wel weer verder helpen
kijk vereder ook eens bij www.greenwoodtravel.nl dit is een nederlands reisburo in bangkok en heeft diverse bouwstenen welke je kan boeken maar ook kan dit leuke ideeen opleveren

groet dirk :chin:

Hallo!

Ik weet ik ben een beetje vroeg :redface:maar ik vind het leuk om uit te zoeken en lezen alle blogs.
Ik ben de hele week-end achter de computer geweest om nogmaals uit te zoeken waar en hoe - ik heb thuis een paar gids van een reisburo binnen gehald en nu ik heb zoveel info dat ik niet meer weet maar ik heb wel een idee gekrijgen:
DUS dat is mijn planning tot nu toe: Wat denken jullie is dat goed?

2 dagen Bangkok - Prince Palace Hotel
2 dagen Kanchanaburi - met de bus - Overnachtingen in de Jolly Frog ?
1 dag Ayuthaya - Met de bus
6/7 dagen Chiang Mai - met nachttrein
1 dag Chiang Rai - met de bus vanuit Chiang Mai

Vlucht van Chiang Rai naar Bangkok vanuit Bangkok willen 6/7 dagen in de eilanden in het zuid maar welke moeten wij hebben in July/Augustus? Ik heb gelezen dat wij de eiland in het oost moeten gaan - TIPS?

De laatste 3 dagen van ons vakantie willen wij in Bangkok verblijven om een fiets toch te doen, de Zoo en alle tempels die wij kunnen vinden EN NATUURLIJK SCHOPPEN!

WAT VINDEN JULLIE?

Ik heb veel gelezen over de www.greenwoodtravel.nl maar is dat niet beter om zelf te regelen in Thailand wat betreft de prijs of het prijs is hetzelfde als ik hier zou boeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Pascaline:dag:

@Pascaline
dit schema ziet er goed, dit is z’n beetje de route die de meeste mensen doen die de eerste keer naar thailand gaan je ziet veel hoogte punten van het land dus ik zou zeggen goede keuze
boeken via greenwoodtravel is in sommige gevallen duurder en in sommige gevallen goedkoper dit scheelt vooral per hotel/guesthouse als je echter met minder luxe genoegen kan nemen kan je ter plaatse altijd goodkope guesthouses vinden welke niet op de site van greenwoodtravel staan echter heeft boeken tot nadeel dat je minder flexibel bent
met een gezin denk ik dat koh samui een mooi eiland is of phuket echter zou ik dit niet te ver vooruit plannen dan kan je ter plaatse noog kijken naar het weer want dat is rond deze tijd van het jaar nogal wisselend normaal zal phuket meer regen hebben dan koh samui maar het weer blijft lastig te voorspellen anderhalf jaar vooraf :lol:
verder nog heel veel plezier met de voorpret (je hebt er tijd zat voor)

Wij zijn naar het eiland Koh Chang geweest! Dit ligt ten zuid oosten in Thailand. Goed bereikbaar vanaf Bangkok op verschillende manieren!

ik vind koh chang ook een heel mooi eiland maar met een gezin met kinderen denk ik dat koh samui of phuket meer geschikt zijn omdat er daar meer te doen is

Kan ik je wel gelijk ingeven, ook gezien de leeftijd dan. Onze kinderen zijn nu 1 en 4 dus tja, die zijn al snel tevreden!

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Thailand.( juli/aug)
Ik heb veel zelf geregeld, door veel te lezen op deze site, en via greenwood. ( hebben leuke
aanbiedingen voor hotels)
Heb zelf binnenlandse vluchten geboekt, via air asia. ( een koopje), naar chang mai en phuket.
Vluchten naar bbk rond sept, uiterlijk nov boeken, daarna zijn ze erg duur ( voor het hoog
seizoen).
Wij sluiten zelf af in Phuket, en vliegen van daaruit ook terug naar dusseldorf.
Het weer blijft toch een gok,en voor de kinderen (16 en 19) hopelijk wat te beleven.
Succes met het voor bereiden.

Niet supergoedkoop, maar wel leuk voor een paar dagen Kanchanaburi is het Oriental Kwai Resort, www.orientalkwai.com
Wordt gerund door een Nederlands stel. Een aantal forumleden (waaronder ikzelf) zijn hier al geweest en is zeker de moeite waard.

Wat kinderen ook vaak geweldig vinden zijn de jungle rafts:

Fietsen door Bangkok ? Kijk eens op www.bangkokbiking.com

Snakefarm in Bangkok (nabij Lumpini Park) is misschien ook wel een idee met kinderen. Voor zover ik weet is er geen website van (misschien weet iemand anders die), maar hier vind je wel wat beknopte info:

http://www.thailand.com/travel/recreation/recreation_bangkok_snakefarm.htm

Dagelijks laten ze zien hoe de slangen worden ‘gemolken’ voor het antiserum.

Ander idee is Siam Ocean World in Bangkok (Siam Paragon):

http://www.siamoceanworld.co.th/