Eerste keer Thailand!

Hallo Thailandgangers,

Mijn vriend en ik hebben zojuist een ticket geboekt met Emirates naar Thailand (iemand ervaring met deze maatschappij?).
Het wordt onze eerste keer Thailand en we vertrekken begin augustus. Hoe zit het met het regenseizoen?
In Thailand zullen we twee weken verblijven, veel te kort waarschijnlijk, maar goed, wie weet keren we weer terug!
We willen bij aankomst twee nachten in Bangkok verblijven, maar dan?
We willen niet continu reizen, wat cultuur en natuur zien en natuurlijk wat strand, dit laatste sowieso aan het einde van de reis. Mijn vriend zou ook graag een dag vissen (big game?) en ik ga zo graag een jungletrekking willen doen (met eventueel 1 overnachting). En we zouden eigenlijk ook nog graag naar een apenopvang willen.
We lazen al wat over Koh Samet en Koh Chang? Welk eiland is mooier? Maar dit is denk ik alleen natuur en strand?
Wie heeft er nog tips voor onze (vele) wensen voor onze relatief korte Thailand reis?

Groetjes!

Je kan de typische Noord-Zuid route doen. Vb. Bangkok- Chiang Mai en/of Chiang Rai en dan naar het zuiden om uit te blazen op een eilandje.
In het noorden (CM of CR) kan je jungletours boeken.

In iedergeval 2weken is wel kort om Thailand te bezoeken,zou voorstellen om eventueel als je wil uitblazen aan een strand om naar Hua Hin ,Cha aam ofwel naar Koh Samet tegaan.
Ligt ongeveer 3uur rijden van uit Bangkok!
Nog veel suc6 met je voorbereidingen
gegroet:georgessiam.

Hee Puravida,

Compact reizen is dan aan te bevelen, ik zou dan de hoek Kanchanaburi-Sangkhlaburi aanraden.

K’buri ligt op max. drie uur van BKK, S"buri twee uurtjes verder.
Er zitten in de hoofdstraat van K’buri reisagenten die jungletrekkings en vissen kunnen regelen. Zelf ben ik naar Sai Yok National Park geweest.
www.saiyokviewraft.com ligt tussen K’buri en S’buri in.

Ook op Ko Chang moet je wel ergens kunnen vissen.Op Ko Chang kun je ook een jungletrekking doen.
http://www.kohchangtrekking.info/

Pura Vida is Costaricaans, waren jullie daar ook weleens ?

Hans.

Bedankt voor de reacties! We zullen ons er verder in verdiepen! Leuk, we hebben er erg veel zin in!
@Hans: ik ben vorig jaar in Costa Rica geweest! Ik vond t geweldig!

Ja, Puravida,

Zo’n mooi land , daarvan is er geen tweede…

Maar… Thailand komt aardig in de buurt, en het Thaise volk en de prijs van het ticket helpen mee om het voor mij toch naar de Thaise kant te doen doorslaan.
Dus tot nu toe: 8x Thailand, 1x Costa Rica, maar zou graag weer een keer naar CR gaan.

Hans.

Ja, Costa Rica heeft mijn hart ook gestolen! Wil nog graag een keer naar het zuiden toe, liefst in combinatie met Panama. Maar nu eerst Thailand en inderdaad de goedkope prijs is mooi meegenomen. Ik denk dat ook dat een geweldige vakantie wordt. De natuur zal wel ongeveer zo mooi zijn als in Costa Rica? Of is er toch een verschil? Maar goed, Thailand heeft dan weer cultuur wat in Costa Rica eigenlijk niet echt te vinden is. Wat ben je in Thailand ongeveer kwijt per dag inclusief (goede) hotels, eten, drinken, excursies, vervoer ed? Costa Rica vond ik nog niet zo heel erg goedkoop eigenlijk, maar goed, dat heb ik dan weer georganiseerd gedaan. Dat doe ik overigens niet weer, ben blij dat we nu gaan backpacken!

Goh, dit kan je zo duur of zo goedkoop maken als je wilt… vb. op straat kan je een maaltijd krijgen vanaf een halve euro tot een euro. Maar ga je naar Westers gerichte restaurants, dan ben je al wat meer kwijt.
In Guesthouses kan je gemiddeld slapen voor een 200-500 Bht, in hotels kan je vanaf 700 Bht en opwaarts tot 15000 Bht slapen.
Ga je elke avond zwaar in de biertjes zitten, dan tikt het ook snel aan, bier is niet zo goedkoop. Ik zou zeggen: met 30 eur per dag zit je redelijk ruim.

Oh 30 euro per dag?! Dat is een mooi bedrag als daar alles bij in zit! Is bier duur dan? Geloof dat ik ergens las dat een Thais biertje een euro kost…

Ja, idd goedkoper dan hier, maar in vergelijking met andere zaken daar is het wel wat duurder. vb. maaltijd 1eur, bier ook 1 eur…

Hier een recent draadje op dit forum over budget: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=112472

Misschien idd toch iets ruimer rekenen, ik had vervoer en bezienswaardigheden vergeten opnemen in m’n berekening: rond de 40 eur.

Moest je eventueel met de bus naar Cnx gaan,dan kan je ff stoppen in Lopburi.
Lopburi is bekend om zijn aapjes(makaken)die door de hele stad rondslenteren.
Ook in Lopburi staan er heel oude kmer tempels die echt de moeite waard zijn om te bezichtigen.
o.a:Wat Nakorn Ko sa alsook de Monkey tempel Phra Prang Sam Yord.
Toen ik er was,waren er niet veel toeristen.
Lopburi ligt ongeveer 155km verwijderd van Bangkok,met de bus doet je er ongeveer 2 uur over.
Je kan een bus naar Lopburi nemen,vanuit de Mor Chit Bus terminal.
gegroet:georgessiam.

Oh nou 40 euro is nog steeds goed te doen haha!
Lopburi lijkt me leuk om te zien georgessiam!
Bedankt voor alle antwoorden, tips en adviezen!

Hallo allemaal,

We hebben nu de volgende route uitgestippeld:

Dag 1: BKK
Dag 2: BKK
Dag 3: BKK (vissen bij Bungsamran, iemand ervaring hiermee?)
Dag 4: Kanchanaburi
Dag 5: Erawan (hier willen we overnachten in de bungalows van het park. We kunnen hier alleen nergens info over vinden. Iemand ervaring met overnachten daar?)
Dag 6: Kanchanaburi
Dag 7: Ayutthaya
Dag 8 t/m: 13: Koh Chang
Dag 14 en 15: BKK

Is dit een beetje een goed reisschema voor twee weken Thailand? En qua afwisseling?

Groetjes!

Je lijstje oogt mooi,heb helaas niet veel toe te voegen!Wat ga je gedurende 2 dagen doen in Bangkok?Nu wat betreft overnachten Erawan,had ik een paar jaar geleden Raya Buri Resort bezocht.(dat is het voordeel dat ik alles bijhoud,lol2)Echt niet ver van de Erawan watervallen!!Het resort heeft :mooie kamers,excellente service,verschillende faciliteiten.Nu ik weet niet hoeveel ze nu vragen voor een overnachting maar toen heb ik iets van een slordige 950bath betaald(ontbijt inbegrepen)zal hier nog ff het adres vermelden:Raya Buri Resort:148 Tha Kradan Soi 12,A.Sri Sawad(Kanchanaburi)
Ook nog ff zeggen dat je best voor al die attracties in Kanchanaburi een brommertje huurt(bespaar je een hele boel aan taxi’s)

Hee Puravida,

Jullie reisschema is goed, persoonlijk zou ik BKK op het eind doen, omdat dit wellicht je eerste zelfstandige reis is, en je op het eind beter snapt hoe Thailand werkt dan meteen in het begin.
Bangkok is de overtreffende trap in Thailand.
Tevens omdat als je shopt, wat in BKK heel goed kan, je de dingen niet hoeft mee te slepen.

Ik heb vanuit de bus gezien dat er bij Erawan een paar overnachtingsmogelijkheden zijn, echter dit ligt dus op 1,5 uur van K’buri, dus dan heb je het resort en verder weinig. Een soort “in the middle of nowhere”.

Thailand was een stuk (30-50%) goedkoper dan Costa Rica, echter de dure baht zorgt ervoor dat de prijzen iets meer naar het niveau van CR toekruipen. Nu schat ik het in op 15-40%, ook afhankelijk van waar je zit.

Hans.

Ik denk dat ze best hun aankopen zoals je al hebt vermeld Hans de laatste dagen doen(chatuchak market,en andere winkel malls)en dat ze de eerste 2 dagen op avontuur gaan in Bkk.
Sightseeings:tempels,floating market,tochtje op de chayaphra river,chinatown etc…

't Hangt een beetje af van je persoonlijke ingesteldheid. Wij hebben Bkk in het begin van onze reis gedaan, en wij vonden het fantastisch!
Maar het shoppen doe je sowieso idd best op het einde. Omwille van wat Hans hier al aangeeft.

Bedankt allemaal weer voor de reacties!
De eerste dagen in Bangkok willen we gebruiken om allereerst een beetje te acclimatiseren. We willen op zoek naar een kleermaker die voor ons een pak en jurk kan maken voor een bruiloft en we willen een fietstocht doen. Verder natuurlijk sightseeing (tempels, floating market, etc) en dus een dag en nacht vissen bij Bungsamran.
De laatste dagen in Bangkok zullen we inderdaad gaan shoppen (en hopelijk het pak en de jurk ophalen). Een backpack vol spullen meeslepen de rest van de vakantie leek ons inderdaad niet handig!
Wat betreft het overnachten in Erawan: ik las in de Rough Guide dat je in het park kon overnachten in een bungalow (of kamperen). We willen graag een nachtje in de jungle slapen dus dachten we dat dat daar dan misschien zou kunnen, maar er is geen info over te vinden. Er staat in de Rough Guide dat je dan moet bellen met het kantoor in BKK om het van tevoren te reserveren. Maar ja, dan willen we natuurlijk wel weten waar we terecht komen…
Is dat park waar jij het over hebt Georgessiam ook echt in de jungle? En anders kunnen we misschien op Koh Chang nog een nachtje in de jungle logeren. Een brommer is wel een goed idee ja. We wilden Erawan combineren met een rit over de dodenspoorlijn, maar dat tochtje kan dan misschien alsnog…Ik moet zeggen dat die Sai Yok View Raft er ook leuk uitziet! Hoe ver is dat vanaf Kanchanaburi? Misschien dat we daar alsnog een nachtje pakken. Maar ook in Kanchanaburi kun je in van die vlotwoningen slapen toch?
Nou, nog een paar weekjes om ons voor te bereiden! We hebben er zin in!

Groetjes!

Nu ikzelf heb niet in het Erawan park geslapen,met de reden ik hou niet zo van tentjes en campers ben een beetje op luxe gesteld.FF nog zeggen dat de entreegelden voor volwassenen komt op 200bath voor kinderen 100bath. Voor meer informatie kan je best terplaatse in Bangkok contact opnemen met het nationaal park,zal hieronder het telefoonnummer plaatsen.Wildlife and Plant Conservation Department, Bangkok op Tel. 0 2562 0760 of ‘www.dnp.go.th’ of Nationaal Park Erawan Tel. 0 3457 4722, 0 3457 4234.