Sai Yok View Raft ligt in het Sai Yok Yai National Park of een uur of anderhalf van K’buri. De bus naar Sangkhlaburi moet je nemen, en de chauffeur vragen of hij daar stopt. Vervolgens moet je zo’n twee km lopen, om de rafts te bereiken. Tja, je wil iets wat niet toeristisch is, of je wil het niet…
In K’buri kun je idd. ook slapen op rafts, maar dat is een andere wereld.
De Kwai rivier is smaller en veel wilder in Sai Yok. In K’buri zelf is de rivier veel trager en 4x zo breed. Sai Yok is ook echte jungle, zorg dat je vroeg wakker bent om van de morgenstond te genieten.
Neem anders hier eens een kijkje. http://www.rainytravel.com/Rainy_Travel_1/Welcome_Rainy_Travel.html Het is een Nederlander met een reisbureau in Kanchanaburi. Heeft ons destijds zeer goed geholpen en zijn nu goede vrienden van ons.
Over de spoorlijn, ik vond het eigenlijk niet echt bijzonder…de spoorlijn op zich wel maar het ritje stelt niet veel voor. Ik vond de hellfire pass veel interessanter. Ik zou dus niet gaan “jagen” om het treintje te halen. Verder kan ik Kanchanaburi echt aanbevelen. Genoeg te doen, maar niet teveel. Als je daar max 3 dagen inplant dan heb je de ronde wel gehad. Wij hebben trouwens bij Ploy geslapen, geen rimboe dus.
Heb je al iets op het oog op Koh Chang? Wil je luxe of niet? Ik heb beiden gedaan, luxe en een guest house. Allebei geweldig, maar het guest house heeft meer charme en is op een fantastische plek! Het heet Baan Rim Nam. Baan Rim Nam | Top Rated by Booking.com & Tripadvisor in 2022.
Iig veel plezier! Jullie gaan een prachtige vakantie tegemoet!
Bedankt voor jullie reacties! Zondag is het dan eindelijk zover! Heerlijk…
Weet één van jullie wat de weersvoorspellingen zijn voor de aankomende 3 weken? We kunnen niet echt een goede site vinden, ze geven allemaal wat anders aan. We zitten in Bkk, Kanchanaburi en Koh Chang.
Of heeft er iemand een goede link van een betrouwbare site?
Wij zijn net weer een week terug in het druilerige nederland. We hebben een geweldige reis gehad en waarschijnlijk keren we ooit wel weer terug! Absoluut de moeite waard! Allemaal bedankt nogmaals voor de tips!
Nou leuk dat je het gezellig had in Thailand,moest je nog vragen hebben in de toekomst,aarzel dan niet om ze te stellen hier op het Thailandforum!
gegroet:georgessiam:chin:
Ja eerst toch even Bangkok inademen (evntueel een tocht op de Chao Phraya en een bezoekje aan Wat Arun en het Paleis met Wat Pho voor een stevige thaise massage) maar de aankopen op het laatste naar het einde interessant is ook MBK shoping center
maar als je iets ziet onderweg dat je echt leuk vindt beter dadelijk kopen ( heb het meegemaakt dat ik het achteraf niet meer gevonden heb, balen )