Op 18 juli 2013 komen mijn vriendin en ik aan op Bangkok. Op 15 augstus 2013 vliegen we terug vanaf Bangkok.
We gaan backpacken en willen graag veel van Thailand zien. Het is onze eerste verre reis. Hiervoor hebben we alleen stedentrips en strandvakanties gedaan.
Ik hou het forum al een tijdje in de gaten en heb collegae die ook (vaak) verre reizen maken dus voldoende tips en trucs. Toch wil ik jullie ook vragen om mij te helpen met een reisschema en te bepalen wat ik van te voren moet regelen, en wat ik in Thailand zelf kan regelen?
Ik wil het liefst zo min mogelijk vast leggen. De vliegtickets zijn er al, ook wil ik de eerste 2 nachten in een fatsoenlijk hotel in Bangkok vastleggen.
Is het nodig om binnenlandse vluchten, trein- en boottickets te boeken van te voren? Zeg maar op dit moment?
Uiteraard willen we een aantal eilanden bezoeken. Nu hoorde ik dat het weer aan de kust van de Amandanse zee niet erg goed is. Is het dan wel verstandig om naar Kho Lanta en/of Kho Pi Pi te gaan? Kho Lanta was sowieso geen aanrader las ik hier?
Ik heb gelezen dat het weer aan de westkust van de Golf van Thailand een stuk beter is. Mocht dat zo zijn dan willen we graag Ko Samui, Ko Pha-Nga en Ko Tao bezoeken.
Als we deze eilanden hebben gehad is het dan nog de moeite waard om naar de oostkust van de Golf van Thailand te gaan? Ko Chang, Ko Mak en Ko Kut bezoeken? Of is het weer daar ook slecht in Juli/Augustus?
Ko Samet is ook nog een optie, daar schijnt het altijd droog te zijn en kun je ook lekker toeren op de motor/scooter?
We vliegen dus op Bangkok. Daar willen we 2-4 dagen blijven en dan met de (nacht)trein richting Chang Mai. Onderweg doet deze trein de plaatsen Ayuthaya en Kanchangburi. Ook kunnen we dan een tochtje naar Lopburi maken. Verder willen we dan River Kwai aandoen en de Hellfire Pass. De jungletocht kunnen we dan ook doen. Sukothai zouden we ook nog kunnen doen maar dat is hetzelfde als Ayuthaya toch?
In Chang Mai verblijven we dan ook een aantal dagen en gaan misschien nog een motortocht doen in de bergen boven Chang Mai. In Chang Mai wilden we een jungletocht doen.
Waar kunnen we het beste gaan duiken/snorkelen? Misschien willen we ons duikbrevet gaan halen. Dat kan prima op Ko Tao toch?
We willen ook graag in een simpel strandhutje slapen, dus dat je ’s ochtends wakker wordt en direct de zee in kan. Ook willen we graag in een ‘boomhut’ oid overnachten, waar is dit mogelijk?
We beginnen dus in Bangkok, en dan met de (nacht)trein naar Chang Mai. Vanaf Chang Mai is het de bedoeling om naar het zuiden te gaan. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Terug naar Bangkok en dan een vliegtuig nemen naar ……? Of vanaf Bangkok met de trein naar het zuiden? Naar welke plaats moeten we dan om de eilanden te bezoeken?
Heeft iemand een tip voor het hotel voor de eerste 2 á 3 nachten? Hoe pak je dat aan met de transfer? Een simpel mailtje sturen naar het hotel?