Huwelijksreis in oktober 2011

Hoi forumbezoekers,

Wij gaan op 30 september 2011 trouwen en willen daarna 2 weken naar Thailand op vakantie (van 4 tot 19 oktober 2011)
We hebben gekeken naar individuele rondreizen, maar zien de strakke reisprogramma’s niet zitten.
Het plan is nu om een vliegticket naar Bangkok te boeken en op eigen houtje te gaan. Is dit goed te doen in thailand? Wij zijn geen ervaren reizigers
buiten Europa.

Welke route adviseren jullie ons?
We willen het liefst op 4 a 5 plekken overnachten? Kunnen we de hotels (huisje of bungelow vinden we ook leuk) het beste vanuit NL boeken of daar rondkijken? Het is onze huwelijksreis en daarom willen we iig confortabel overnachten en niet teveel stress over slaapplekken zoeken enz.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groet Mieke en Mark

Misschien de eerste [paar nachten in BKK alvast boeken. Thailand op je eigen houtje is prima te doen dus je hoeft niet van te voren te boeken ik zou wel een globale route voor jezelf bepalen.

veel plezier en een mooie huwelijksdag

Hallo Mieke en Mark,

Jullie vragen: Welke route adviseren jullie ons?
De meeste “eerste keer” bezoekers doen Chiang Mai-Bangkok-een bounty-eiland, in een bepaalde volgorde.

Maar dit hoeft helemaal niet voor jullie te gelden.
Wil je tempels-bergvolkeren-jungle-watervallen-niet toeritische plaatsen- raften-tuben-winkelen-Internationaal uit eten-aan het strand liggen-winkelen-Thais uit eten-grotten-oude tempels-toeristische plaatsen.

Moet je allemaal even bedenken, en dan in deze thread zetten, dan kunnen we je goed helpen.

Hans.

We dachten zelf om te beginnen in Bangkok en dan naar Chiang Mai en inderdaad eindigen aan het strand.

Hoe lang is het reizen van Bangkok naar Chiang Mai en op welke manier kunnen we het beste reizen?

De watervallen willen iig graag zien en we willen graag een trip door de jungle doen.
We willen een combinatie van actief en relaxen!
We houden van fietsen en wandelen, dingen bekijken. Maar we houden ook erg van lezen onder een parassol :slight_smile:

Raad je ons aan om hotels van te voren te reserveren? Zelf vinden we dat wel een prettig idee, maar aan de andere kant moet je dan ook vooraf bepalen hoe lang je waar moet blijven.

Groetjes!

:chin:Ik zou geen hotels van tevoren boeken er zijn overnachtings plaatsen meer als genoeg in Thailand
Ben je gewoon wat flexciebeler :thailand::cambodia:

ik zou alleen een hotel boeken voor de 1e nacht in bkk en verder daar alles regelen
boek in bkk een trip naar kanchanaburi hier in de omgeving kan je dan naar de erawan watervallen
hierna kan je naar chiang mai maar ik zou wel een tussen stop maken in ayutthaya of sukhothai
in chiang mai kan je dan bijv een jungle trekking maken
hierna kan je naar een strand in het zuiden kunnen gaan, aangezien jullie maar 2 weken gaan zou ik een strand in de buurt van bangkok zoeken bijvoorbeeld Hua hin, Cha am, ko samet of ko chang
reizen kan je op verschillende manieren doen met bussen, treinen, vliegtuig of met een mini busje je zou om tijd winst te maken het vliegtuig kunnen nemen of een nacht bus/trein
in bangkok is het aan te raden om een fietstocht te maken met bijv co v kessel of andre breuer

airasia.com of nokair.com kun je kijken voor goedkope vluchten binnen thailand, is vergelijkbaar met ryanair en easyjet

Hee Mieke en Mark,

Bangkok het beste als laatste doen.

Dus dan zou het worden: (Dirkpie heeft al een goede opzet gegeven)

Kanchanaburi (en Erawan)
Ayutthaya (moet via BKK)
Chiang Mai (nachttrein vanuit Ayutthaya)
Ko Chang (via Trat)-Hua Hin-Cha Am
(Op Trat en Hua Hin kun je evt. vliegen vanuit Chiang Mai)
Cha Am ligt vlakbij Hua Hin, dus je kunt ze ook allebei doen.
Trein naar BKK

Hans.

Voor een huwelijksreis mag het wat luxer zijn toch?

Je kunt bijvoorbeeld vliegen met Eva Air naar Bangkok in de “Evergreen de Luxe” klasse. Dat zijn ruimere businessclass stoelen en je zit altijd met z’n tweetjes naast elkaar (dus geen rij van 3) op een betere plek (voorin het toestel). Kost € 190,- extra per retour (=€ 889,- pp per retour).

Heb zelf geboekt bij BMair en dan krijg je er de eerste nacht hotel erbij in Bangkok bij plus transfer van de luchthaven naar het hotel met een minibusje. In het hotel zit een NL reisbureautje waar je, als dat wilt, ter plekke tours kan boeken. Maar je kunt ook gewoon zelf op stap!

Ook wij gaan naar Chiang Mai met de nachttrein (1e klas coupe voor 2 personen meer airco; kost relatief weinig). Terug kun je een vlucht boeken via Internet met NOKair in de “NOK plus” klasse voor ongeveer € 35,- pp. Ook dat zijn weer ruimere businessclass stoelen met 2 op een rij in plaats van 3.

In Chiang Mai schijnt een goede prive gids te zitten die je in zijn eigen 4WD rondrijdt naar bergvolkeren, de gouden driehoek of meer de natuur in of een combinatie. Wat je maar wilt alles in overleg. Gevonden via dit forum. We hebben nog geen ervaring, maar na augustus wel……
Website: http://rondreisthailand.moonfruit.com/

Succes.

Bedankt voor al jullie reacties!

Een goede handleiding is het boek “Thailand voor beginners”. Nederlandstalig en vol met vooral praktische tips over het reizen in Thailand.

Wij hebben voor € 27,- de gedrukte 3 in 1 versie besteld (Thailand voor beginners, Bangkok voor beginners en korte impressies van onder andere Chaing Mai). Een aanrader.

Te bestellen op http://www.pumbo.nl/boek/thailand

Hoi Hoi,

Na je rondreis is het natuurlijk heerlijk om je huwelijksreis af te sluiten in luxe. Vrienden van mij hebben hun huwelijksreis afgesloten in dit hotel http://www.levimarncottage.com/ en waren er heel tevreden over.Ik heb daar zelf nooit overnacht maar ben er wel geweest tijdens de zwerftochten over het eiland,en het ziet er prachtig uit. Ik ga zelf hier heen in april 2012 voor mijn uitgestelde huwelijksreis.

Moeten we de nachttrein en vliegreis terug in NLD al reserveren?
Ik heb het boek over Thailand voor beginners net besteld, lijkt me erg handig!

Ook de eindbestemming van rik072 zien we zitten. Mooie webiste! Ik moet er alleen nog even achtergekomen wat het kost in euro’s :wink:

Groetjes

De treinreis kan je het beste boeken in BKK 1 dag voor dat je weg wilt gaan.
Je kan je ticket nu al boeken bij bv air asia of je kan het natuurlijk ook ter plekke doen dit is een beetje waar jullie je prettig bij voelen.

Haha ja de prijzen zijn in Bath maar goed daar zijn websites genoeg voor om het om te rekenen :nod:

Veel plezier met de voorpret!

:chin:1 euro is nu ongeveer 42 bath al maanden een niet zo beste koers helaas
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Voor meer hotels op het eiland kan je hier ook even kijken : Koh Samed Map - Koh Samed Travel information of http://www.kohsamethotels.com/

Bij NOKair kun je de vlucht van Chiang Mai naar Bangkok en eventueel door van Bangkok naar een eiland het beste niet eerder dan 90 dagen voor de geplande datum boeken. Je kunt nl binnen 90 dagen na boeking onbeperkt en zonder kosten de datum wijzigen (NOKplus) zodat je vrij bent om iets eerder of later te gaan. Ook kun je 90 dagen tevoren al vast je plaats in het vliegtuig eenvoudig en zonder kosten via Internet reserveren.

Wij hebben op het einde gekozen voor een nieuw resort in Kanchanaburi met uitzicht op de brug (river Kwai). We zijn niet zo van die strandmensen…

Gejo,bedankt voor de 90 dagen tip!
Laat je na augustus nog even weten hoe je rondreis was? Ben benieuwd!
Het boek “Thailand voor beginners” is nog niet bezorgd. Verheug mij daarop!!!

Voor Gejo:

Er is bij de brug een uitstekend drijvend restaurant waar ook veel Thaise families eten. Zooooooooo lekker, het water loopt me nu nog in de mond…

Tevens is Apple’s (Apple &Noi) restaurant een aanrader. 's Avonds altijd vol, en ik zat er niet eens in het hoogseizoen. Het zit (van jouw kant)
aan het eind van de hoofdweg. De hoofdweg is recht, maakt dan een bocht naar links, en dan zit Apple aan de linkerkant.

Vergeet je niet naar Erawan te gaan ?

Hans.

1 like

Klinkt goed. Gaan we zeker doen!

We slapen 3 nachten in het nieuwe U-Inchantree resort Kanchanaburi en zowel de Hellfire Pass als de Erawan watervallen willen we gaan zien. We doen zoveel mogelijk op eigen gelegenheid en alleen als het echt nodig is en niet anders kan dan georganiseerd. Of met een gids, dat zien we nog wel.