Beste mensen,
Op 5 oktober arriveer ik in Bangkok waar ik 2 dagen in het Prince Palace hotel verblijf,
De dag erna, 6 oktober ga ik een fietstocht door Bangkok doen.
Vanaf daar ben ik volgende van plan:
Ayutthaya (per trein of per boot?)
daar verblijf ik dan 1 of 2 nachten en vertrek ik naar Chang Mai.
Ook weer 1 of 2 nachten en dan vertrek ik naar Pai,
Via Chang Mai ben ik van plan een binnenlandse vlucht naar Pattaya te nemen, voor de laatste 3 of 4 dagen.
Als er mensen zijn die nog tips hebben, dan zijn die van harte welkom !
Ayutthaya zou ik slechts 1 nacht blijven als ik jou was. Tenzij je elke tempelruine heel uitgebreid wilt bekijken.
Je kan eventueel ook een vroege trein vanuit Bangkok nemen, bij station fiets of tuk-tuk huren, tempels bekijken en 's avonds om 19:30 uur de nachttrein nemen naar Chiang Mai.
Pattaya, niet mijn ding, maar dat is wellicht persoonlijk. Kan je naar mijn mening beter voor Hua Hin of Cha’am kiezen.
Oke Ayutthaya 1 dag genoeg. Nee die tempels hoef ik niet allemaal te zien.
Ik blijf er dan een nachtje overnachten (zie wel waar) en dan stap ik 8 oktober in de ochtend op de trein naar Chang Mai.
Zal ik er onderweg nog uitgaan , of rechtstreeks naar Chang Mai ?
en 11 Oktober wil ik een vliegtichet naar Pattaya boeken, waar kan ik dat het beste doen ? ik heb me laten vertellen hoe eerder hoe beter.
Ok rechtstreeks naar Chang Mai, en dan heb ik nog een leuk plan, namelijk naar PAI ! terug naar Chang Mai na 1 of 2 overnachtingen en dan de laatste 4 dagen naar Pattaya.
Waarom Pattaya ? Ik heb daar een kennis wonen die ik ga opzoeken en bovendien heel eerlijk: die gezelligge drukte op de Walking Street spreekt mij enorm aan, ben er 2 keer eerder geweest. Dit wordt een topvakantie.
Het valt me overigens op dat iedereen altijd roept dat hotels niks kosten in Thailand maar als ik op booking.com of ergens anders kijk betaal ik gewoon westerse tarieven. Dus rond de 50 euro per nacht.
Maar wat voor hotel krijg je voor 50 Euro per nacht in veel Europese landen en wat krijg je ervoor in Thailand?
Als ik er zelf af en toe eens tussenuit ga, boek ik hier prima hotels rond de THB 1500,-. Dezelfde prijs-kwaliteitsverhouding krijg ik er in veel Europese landen niet voor terug!
Is er nog een interessante plaats om te bekijken tussen Ayutthaya en Chang Mai ?
Want die treinreis is vrij lang en als ik onderweg er een dagje uit kan is dat wellicht het overwegen waard.
oke Andre, dan weet jij misschien wel wat voor interessante plaatsen er tussen Ayutthaya en Chang Mai liggen ?
Ik wil dan liever zo’n plaatsje nog een dag aandoen in plaats van de hele dag in de trein zitten.
Neem gewoon de nachttrein Thailand Reiziger. Je stapt op rond half 8, eet iets op de trein en nuttigt enkele biertjes en dan ga je lekker slapen. Je kan gerust een bed delen met je vriendin als je een aparte coupé hebt. Kan je het nog spannend maken onderweg.
Wat die nachttrein betreft heb ik ook mindere verhalen gehoord, het is nogal krap (ben vrij lang) en slaap sowieso al niet erg vast. Heb er op 1 of andere manier niet echt een goed gevoel bij. Het volgende heb ik bedacht :
4 oktober 21:40 vertrek vanuit Amsterdam
5 oktober aankomst in Bangkok 13:40, verblijf in Prince Palace Hotel
6 oktober fietstocht Bangkok, verblijf in Prince Palace Hotel
7 oktober met de rijstboot naar Ayutthaya, overnachting nog onbekend (wellicht Baan Thai House zoals op het forum werd gesuggereerd.
8 oktober met de trein verder naar phitsanulok, waar ik vervoer regel verder naar sukhothai. Daar overnachten
9 oktober naar Chang Mai, waar ik 2 nachten verblijf. Mogelijk zoek ik 10 oktober een leuke jungletocht. (Reisbureaus zijn gevestigd op Moon Muang Road heb ik gelezen)
11 oktober binnenlandse vlucht naar Pattaya
12 oktober Pattaya
13 oktober Pattaya
14 oktober Pattaya
Za 15 oktober 12:30 terug
Lijkt dit een geschikt schema ? Iemand nog aanvullingen ?
In de 2e klasse (met airco) kun je ook een onderbed reserveren, deze zijn sowieso ruimer en comfortabeler dan de boven bedden.
Volgens mij zijn die bedden 2.00 want ik had ruimte zat.
Waarom wil je naar Pattaya? Dit is nogal een schokkende aanblik als je het publiek wat hier voor speciale redenen komt niet gewend bent…
Ik zou lekker Kanchanaburi in plannen daarvoor in de plaats.