Hallo iedereen,
Onlangs heb ik mijn vluchten geboekt naar Thailand. Voor mij zal het de aller eerste keer zijn dat ik naar Thailand afreis.
Ik vertrek 10 december in Brussel en mijn retour is gepland voor 31 december. Ik ga wel nog 3 dagen naar Hanoi om een oude vriend te bezoeken.
Mijn schema zou er eigenlijk zo uitzien:
11dec aankomst en Bangkok
12dec Bangkok
13dec Bangkok -> Hanoi
14dec Hanoi
15dec Hanoi
16dec Hanoi
17dec Hanoi
18dec Hanoi - BKK(dan gelijk door naar pattaya)
19dec Pattaya
20dec Pattaya
21dec Pattaya
22dec Pattaya
23dec Pattaya
24dec Pattaya
25dec Pattaya - Ko samet
26 Ko samet
27 ko samet
28 Ko samet
29 Ko samet
30 Bangkok
31 terug naar huis
Nu ik weet dat jullie gaan zeggen Pattaya is vies en smerig maar van daar kan ik nog veel kanten op nee? Zelf vind ik mijn tijd in Pattaya wel aan de lange kant. Ik heb nog niets geboekt qua hotels enkel mijn vlieger lis al gereserveerd. Hebben jullie nog tips? Waar ik makkelijk geraak vanuit Pattaya of Bangkok? (Liefst zonder vlieger en niet al te lang reizen).
Ook heb ik een vraag wat is de beste ‘wijk/plaats’ voor een hotel te boeken in Bangkok? Zoveel aanbod, zoveel verschil…
Ik ben 22 jaar hou van cultuur maar ook van in de avond iets te gaan drinken.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en mij de tips geven waar ik als onervaren Thailand reiziger nog nood aan heb.
In Pattaya was ik nog nooit, daar kan ik je geen advies over geven. Wel al diverse keren in Bangkok en ik vind je tijd daar te kort: omdat je van cultuur houdt zou ik je zeker aanraden het ‘Grand Palace’ en die ‘met de liggende boeddha’ …dacht dat dat de ‘what Po’ was bezoeken, met een gids! Ook een fietstocht door Bangkok moet je zeker doen, daar ervaar je veel. Omdat je aangeeft 's avonds lekker een biertje te willen pakken zou ik je toch de ‘Kao san road’ aanraden. Zelf vind ik het wel (te) toeristisch, maar voor de eerste keer Thailand een hele leuke sfeer én lekker dichtbij het Grand palace en de Chao Praya river.
Ook Ko samet is de moeite waard al zou ik nu proberen het eiland Ko chang mee te pakken; nog redelijk ongerept!
Veel plezier in het mooiste land, met de liefste mensen en het lekkerste eten ter wereld!
Ko chang lijkt me ook wel de moeite! Bedankt voor je tips ik volg ze zeker en vast op! Ko chang is vanuit Pattaya 4 à 5 uur reizen met een bus klopt dat? Hoe ben jij naar Ko chang gereisd? Hoeveel dagen er verblijven?
Sorry voor de vele vragen maar wil goed voorbereid zijn.
Met Bangkok Airways vlieg je naar Trat dan nog n ferry naar Ko Chang, dat is de korste, maar helaas ook duurste manier van reizen.
Misschien dat iemand weet of er via Pattaya busvervoer naar Ko Chang mogelijk is?
In Pattaya kan je makkelijk vervoer (bus of minivan) regelen naar Koh Chang, ook op Koh Samet kan je dit regelen. Koh Chang is een heerlijk eiland waar ik het met gemak een weekje uit kan houden. Geen bruisend nachtleven, maar genoeg gezellige barretjes waar je 's avonds een biertje kunt drinken.
Pattaya is niet mijn ding, maar smaken verschillen en sommige mensen vinden het helemaal geweldig. Misschien kan je nog een keer gaan fietsen in Pattaya en zo zal je een heel andere kant van deze plaats zien (www.pattayabiking.com).
Zoals provarion al aangeeft zou je zeker langer in Bangkok moeten verblijven, helemaal daar je aangeeft van cultuur te houden. Bezoek het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho met de liggende Boeddha, Wat Arun (Tempel van de Dageraad). Indien je nog niet tempelmoe bent hierna, geen nood, er zijn er nog honderden te bezoeken, zoals de Wat Traimit, Wat Benchamabophit, Wat Rakhang en vele bij toeristen onbekendere tempels die absoluut ook de moeite waard zijn. Bezoek Chinatown, geniet van het uitzicht vanaf de Baiyoke Sky Tower, het hoogste gebouw in Thailand, of ga naar de (dure) skybar van het Lebua Hotel, bekend van de film ‘The Hangover 2’.
Maak een fietstocht door Bangkok en krijg een goede indruk van het leven van de lokale Thai, ver bij de toeristische bezienswaardigheden vandaan. Je bent altijd welkom om eens bij ons te komen fietsen.
Voor nog meer cultuur kan je ook eens een uitstapje maken naar een van de oude hoofdsteden van Thailand, Ayutthaya, op een uur rijden van Bangkok.
Nee, integendeel ! De fiets is beter dan lopen. Zolang je fietst is er een verkoelend briesje dat het erg aangenaam maakt. Daarnaast kom je op plekken waar je zelf nooit zou komen en ziet dus zo een heel andere kant van Bangkok.