Welke reisroute en excursies kunnen we het beste aanhouden?

Wij zijn 2 zusjes die aankomende zomer 2011 samen 1 maand willen backpacken door thailand.
Hierover hebben we enkele vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

Dit is zijn de plaatsen die we graag willen zien, we weten alleen niet hoeveel dagen we voor elke plaats moeten uittrekken en of de reisroute wel haalbaar is.

Bangkok
Kanchanaburi
Pattaya
Pak chong
Chiang mai
Phuket
Krabi
Koh Samui
Koh Chang

Hebben jullie misschien tips over de juiste volgorde die we het beste kunnen afleggen? En hoeveel dagen we moeten uittrekken voor welke plaats? of welke plaatsen we eventueel kunnen inruilen of schrappen?

Graag zouden we ook nog wat tips willen hebben over goede accomodaties om te overnachten in deze plaatsen. We willen graag low budget reizen maar wel in een goed bed kunnen slapen.

En wat zijn volgens jullie DE highlights die we niet mogen missen tijdens onze reis?

Alvast bedankt

:chin:pataya(vindt ik persoonlijk helemaal niks) zal ik laten vallen en de andere kant van de golf van Thailand naar het zuiden af zakken er zijn dan voldoende mooie gelegen heden om van de zee (oceaan)te genieten:THAILAND::cambodia:

Hee zusjes,

Pattaya meteen schrappen.

De afstanden en reistijden in Thailand zijn aanzienlijk, daar houd je misschien te weinig rekening mee.

Ko Chang vind ik persoonlijk te leuk om te laten vallen, maar jullie willen ook naar Phuket, Ko Samui en Krabi.
Van Phuket en Ko Samui zou ik er sowieso een laten vallen, want dat is een beetje van t zelfde.
Als je van de hoek Phuket-Krabi naar Ko Chang wilt, is dat ver ( 14 uur trein naar BKK, plus 4-5 uur minibus) reizen,(Behalve met vliegtuig, ik ga ervan uit dat daar geen budget voor is) terwijl er bij Phuket en Krabi eilanden zat liggen. Ko Lanta is dan bijvoorbeeld een optie.

In Bangkok zitten www.suk11.com en www.theatlantahotelbangkok.com beiden netjes en zo’n 500 baht per kamer, beiden zijn verboden gebied voor sextouristen.
In Kachanaburi kun je heel goed terecht in Apple’s Guesthouse, een zeer nette bungalow in de oude vleugel gaat voor 400 baht.

Verder als tip om nog wat op je budget te besparen: Waar je naartoe wilt, zijn allemaal (zeer) toeristische plaatsen. Ga je onderweg van BKK naar Krabi (trein) een nacht slapen in bijv. Phetburi of Prachuap Khiri Khan, dan ontdek je dat je heel goed kunt slapen en eten voor 25-50 % minder.
Phetburi - Khao Wang Hotel-250 B

PKK- Suksant Hotel -300 B

Hans.

Ik zou Pattaya zeker overslaan.

Ko Samui en Phuket vond ik persoonlijk niet heel geweldig. Ik zou dan vanuit Phuket meteen naar Phi Phi gaan. En in plaats van Ko Samui zou ik naar Ko Tao en/of Ko Pha-Ngan gaan.

Ennuuhh als ik toch bezig ben, zou ik Ko Chang verruilen voor Ko Samet.

In Bangkok vind ik de New Siam guesthouses leuk. Er zitten 3 vestigingen.