reis thailand

Hoi

Ik heb net mijn tiket geboekt naar Bangkok voor 20 dagen. Ben van plan om daar een 5 tal dagen te blijven. Daarna ben ik van plan om richting zuiden te vertrekken. Zou graag Krabi, Phuket, Ko Samui en Ko Phangan doen om dan terug te eindigen in Bangkok.
Weet iemand mss van jullie hoe ik dit het best kan plannen daar dit men eerste keer Thailand is?
Alle info is welkom.
Alvast bedankt op voorhand!

je kunt van bkk naar krabi, koh samui of phuket vliegen of met de bus gaan.
dit zou ik wel hier al boeken, hoe eerder je boekt hoe goedkoper. (vliegen bedoel ik dan dus).
www.airasia.com
www.nokair.com
www.thaiairways.com

wanneer ga je eigenlijk ? en hoe lang heb je dan nog de tijd voor het zuiden ?

Wel wij gaan van 19 juli tot en met 8 augustus dus na die 5 dagen heb ik er nog 15.
Graag zouden we dus de beste route weten hoe we dit allemaal kunnen doen. Ook tips van dingen die we daar kunnen bezichtigen zijn welkom.
grtz

start bangkok…dan vlucht naar samui…boot panghan…
boot krabi…
boot phuket…
phuket-bangkok met het vliegtuig.
mooie route!

jeroen

In Bangkok zijn er natuurlijk een heel aantal ‘verplichte nummertjes’: het koninklijk paleis, de Wat Arun, de Wat Pho en dergelijke. Die vind je in iedere reisgids. Wat ook leuk is: een fietstocht door Bangkok. Wordt georganiseerd door Nederlander Co van Kessel. En als je naar Kanchanaburi wilt gaan, voor een bezoek aan de ‘bridge on the river Kwai’ en het oorlogskerkhof, of om ‘Hellfire Pass’ te zien, dan zou ik zeggen: neem de trein. 's Ochtends in alle vroegte vertrekt er een boemeltrein vanuit station Bangkok Noi (Let op: dat is dus niet het centraal station !) richting Nam Tok met een tussenstop in onder andere Kanchanaburi. Bangkok Noi heette vroeger overigens Thonburi Station. Tussen de Thai in de trein is in ieder geval een mooie ervaring.

Van en naar Bangkok kun je vliegen met Air Asia, wat ik persoonlijk een erg goede en ook goedkope maatschappij vindt. Bestemmingen zijn zowel Phuket, als Krabi, als Surat Thani (voor de veerboot naar Ko Samui. Air Asia vliegt vanaf Suvarnabhumi Airport, het vliegveld waar je waarschijnlijk ook aankomt. Sommige andere maatschappijen vliegen nog vanaf het oude vliegveld, hou er rekening mee. Je wilt niet op het verkeerde vliegveld staan…

Oh ja, je moet er wel rekening mee houden dat je bij Air Asia 15 kilo bagage mee mag nemen, geen 20 zoals waarschijnlijk bij de maatschappij die jou naar Thailand vliegt.

Tussen Krabi en Phuket varen veerboten, al dan niet met een tussenstop op de Phi Phi Islands. Daar in de buurt liggen nog meer fantastisch mooie eilanden, dus het is een aanrader (als je er genoeg zin en tijd voor hebt) om met een lokale bootsman de trip van Krabi naar Phi Phi te maken in plaats van met de veerboot. Je kunt dan ook eens stoppen op Chicken Islandbijvoorbeeld.

Andere aanraders, maar daar moet je zelf maar eens voor Googlen en kijken of het wat voor je is, zijn de omgeving van Phang Nga (o.a. James Bond Island) en Khao Sok National Park.

Veel plezier!

Erg bedankt hoor maar ik dacht eerder van het andersom te doen daar wij graag rond de full moon party (niet perse op de dag zelf) op ko phangan zouden zijn. naar het schijnt is het daar de dagen ervoor ook dik feest.
Dus bangkok > phuket > krabi > phangan > samui

En is dat een lange boottrip, van phuket naar krabi? En van phangan naar samui?

Erg bedankt voor de tips! :slight_smile:

boot van panghan naar samui is een klein half uurtje…
Speedboot ook mogelijk.
van phuket naar krabi is wat langer…ik dacht 2 1/2 uur.

jeroen

Houd er wel rekening mee dat het weer in deze periode aan de oostkust (Golf-kant) normaliter beter is dan de kant van de Andaman Zee (Phuket, Krabi etc etc).

Gr.

Dave