ik heb zojuist tickets geboekt naar Thailand om daar in Bangkok nieuwjaar te vieren en dan later in de week Thailand verder te verkennen. omdat ik alleen ga en me nog niet echt georiënteerd heb ben ik op zoek naar jullie ervaring en deskundigheid!
ik ga van 29-12-16 tot en met 15-01-17. het lijkt me super leuk om gelijkgestemde te ontmoeten daar. dus zijn jullie tijdens deze periode ook in Thailand, laat het dan zeker weten hieronder in de comments!
ik bezoek graag tempels, en wil graag gaan raften/watervallen bekijken in de natuur. uiteindelijk wil ik graag mijn reis afsluiten met 6d eilanden/strand . weten jullie de ultieme tips/bezienswaardigheden? dan hoor ik deze heel graag van jullie!
Misschien kan je tijdens je vakantie Krabi Bezoeken?
Idyllische eilanden en baaien, poeder-witte stranden, prachtige koraalriffen, dramatische kalksteen karstvormen, jungle en mangroven zijn allemaal binnen handbereik. Net 80 minuten van Bangkok door de lucht en een paar uur over de weg of per boot vanuit Phuket.
Ben je een beetje avontuurlijk aangelegd dan moet je beslist eens Nam Khao Khanap bezoeken.
Heeft grotten gevuld met stalagtieten en stalagemieten, en kan worden bereikt met een longtail boot vanaf de pier in Krabi Town.
hoi georgessiam
ik had inderdaad ook het idee om naar krabi te gaan ipv puhket.
ik heb 17dagen in thailand om dingen te bekijken en ik bedacht me volgend globale reisschema:
bangkok - ayutthaya -(met nachttrein) chiang mai - Krabi omgeving 5d - bangkok (naar huis)
de dagindeling weet ik nog niet zo goed hoe lang ik waar wil verblijven. wat raad jij aan?
Hoi Ann,17 dagen Thailand is niet veel om dit prachtig land te doorkruisen.
In princiepe zou ik zeggen bij aankomst in Bangkok effen uitwaaien op de Chao Phraya River en een museum meepikken de eerste dag (National Museum aan de Rattanakosin road,niet ver van kao san road)
De volgende dag via trein of bus (reisbureau of via hotel boeken) naar Ayutthaya.
Vermits het daar barst van de historische tempels en ruïnes,ben je wel verplicht om een 11/2 dag te verblijven.
Je kan fietsen huren in de plaatselijke guesthouses en de sites bezoeken?
De volgende dag of s’avonds in het treinstation van Ayuttaya een ticket voor de nachttrein kopen(kan je op de trein slapen en ben je in de morgen wakker om meteen Mijn Chiangmai te bezoeken.
Gooi je koffers meteen in het hotel en laat een red pick up busje stoppen !
Vraag aan de taxi chauffeur een rit naar Wat Phrathat Doi Suthep/Doi Pui (mooie tempel ,moet je beslist zien"ben daar ooit getrouwd geweest met een thaise schone)
éénmaal de tempel bezocht zijn er genoeg redpick taxi’s om je terug te brengen aan de voet van de berg.
Daar kan je eventueel de plaatselijke dierentuin bezoeken.(pandas snakes etc…zorg voor goede schoeisel steile hellingen)
S’avonds kan je de plaatselijke nightbazaar bezoeken of lekker gaan eten op restaurant.
De volgende dag kan je misschien excursies doen bevoorbeeld het Elephant Nature Park of San Kamphaeng Hot Springs(ligt buiten Chiangmai 32km) bezoeken?
Uitgerust? dan kan je Chiang Dao Elephant Jungle Trek and Ping River Rafting Toer doen.excurcies van 2 dagen en up.
De snelste manier om te reizen naar Krabi is met het vliegtuig (2 uur en 10 min)
in Krabi town ,slechts 5 km van het centrum van de stad kan je eventueel de Tiger Cave Temple (Wat Tham Suea) bezoeken of de Hot springs & Crystal Pool?
De hot springs liggen op ongeveer 70 kilometer afstand van Krabi Town en is goed te bereiken met taxi, mini-bus, scooter of huurauto.
Ik zou zeggen de laatste dag lekker uitrusten aan het strand van Railay Beach ( te bereiken met een taxiboot) of een bootje huren richting Koh Phi Phi eilanden.
Het word tijd dat je terug naar Bangkok vliegt,je kan daar bevoorbeeld de laatste 2 dagen van je reis gaan shoppen bevoorbeeld in Siam Paragon of de Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arum bezoeken?
Misschien valt je terugreis op een zondag dan kan je s’morgens de Chatuchak weekend market aandoen?
planning : 1 aankomst Bangkok
2 dagen Ayutthaya
5 dagen Chiangmai en omgeving
5 dagen Krabi en omgeving
3 dagen Bangkok om winkels en museums etc… te bezoeken.
1 reserve dag om bevoorbeeld een korte afstand te doen aan de badplaats Hua Hin ( Wat Huay Mongkol – Khao Takiab (apentempel)
De reis naar Hua Hin duurt met de bus zo’n 4uur of met de trein 3uurtjes.
Succ6 nog met je reisvoorbereidingen Ann !
Hi Ann zie dat je hier al goede adviezen hebt gekregen
Het enige wat ik je mee wil gegeven ga geen tochtje olifant rijden of op de foto’s met tijgers of dat soort dingen, deze dieren worden niet echt diervriendelijk gehouden. Weet niet hoe je daar tegenover staat, maar wilde het je toch even meegeven. Ik heb vroeger ook in Thailand olifant gereden, maar als ik toen wist wat ik nu wist had ik dat nooit gedaan! Maar dat is mijn mening hoor Wilde het je alleen even meegeven.
Liefs
Sluit me vaak bij georgessiam aan…maar deze keer niet
Tickets voor de nachttrein kan je in deze periode (piekseizoen) maar beter ruim van tevoren kopen. Nachttreinen zitten zeer regelmatig vol deze tijd van het jaar…
Geef je 100% gelijk Dave wat betreft de treintickets,je kan niet vroeg genoeg de tickets boeken van tervoren !
In mijn enthousiasme om het één en andere neer te pennen(typen) had ik over het hoofd gezien dat Ann in december op reis ging naar Thailand.
Ook wij zitten met nieuwjaar in Bangkok. Waarschijnlijk rond middernacht op het Siam Squaire want daar schijnt het allemaal te doen te zijn. Maar ja, ook voor ons, een ouder stel, is het eerste keer. Dus het zullen wel de gewone highlights worden.
hoi renee, dat was ik ook zeker niet van plan. ik ben ook bij de WWF ingeschreven en heb al hierover veel petities getekend
maar bedankt voor het doorgeven, er zijn veel mensen die dit jammer genoeg niet weten!
groetjes
ann
bedankt voor de tip! mocht ik een nachttrein nodig hebben ga ik zeker een ticket op voorhand bestellen!
Updated - - -
waaauw super bedankt georgessiam, dit was echt geweldig en nuttig!!! ik heb van het weekend bij de bibliotheek een aantal reisgidsen gehaald zodat ik me goed kon inlezen op jouw adviezen en wat er allemaal in deze omgevingen te doen is. toen kwam ik er ook vrij snel achter dat ik inderdaad wel heel veel wil doen en die fout heb ik al vaak gemaakt in het verleden waardoor ik niet echt uitgerust terug thuis kom
daarom heb ik besloten ,mede ook omdat ik afgelopen jaren veel cultuur reizen heb gedaan, dat ik me alleen ga beperken tot zuid thailand.
de planning staat nog niet helemaal vast maar ik denk aan volgende plaatsen:
Bangkok: floating markt,museum,liggende budha en de belangrijke buurten verkennen. sowieso daar een georganiseerde fietstocht doen
Ayutthaya
twijfel nog over: erawan watervallen
Khao Sok national park incl 1 overnachting
krabi en de omliggende eilanden OF de eilanden aan de golf van thailand
het is in ieder geval heel moeilijk om een keuze te maken in dit prachtige land!
Rondom Siam Square is inderdaad elk jaar een gigantisch feest met Oud & Nieuw, hoewel ik niet weet hoe het dit jaar zal zijn i.v.m. het overlijden van de koning vorige maand. Als je van mensenmassa’s houdt is Siam Square de ‘place to be’.
Ik wilde eigenlijk het dakterras van River View Guesthouse aanraden waar ik vorig jaar geweest ben, maar ik zie dat de festiviteiten daar al geannuleerd zijn…
Om enkel vanuit Bangkok naar de Erawan watervallen te reizen, zou ik niet doen. Combineer het dan met Kanchanaburi (River Kwai). Vanuit daar kan je ook doorreizen naar Ayutthaya. Toevallig was ik vorige week nog bij de Erawan watervallen, altijd een leuk tripje. Ga je tijdens het weekend, zorg dan dat je er zo vroeg mogelijk bent. Rond 12:00 uur wordt het stervensdruk met Thai en dat neemt de charme van de watervallen weg.
Mocht je van plan zijn te gaan fietsen in Bangkok, dan ben je bij ons altijd van harte welkom!
Chinatown in Bangkok is ook echt de moeite waard, erg leuk en gezellig. Lekker eten. Er is een mini floating market in Bangkok zelf. Vooral het boottochtje hiernaar toe is erg leuk. Er is ook een floating market buiten Bangkok (Damnoen Suduak Floating Market) op 1,5 uur rijden van Bangkok. Ik weet niet of dit de moeite waard is…tenzij je voldoende tijd hebt.
Je zou ook vanuit Bangkok naar Koh Samui kunnen vliegen, hier een paar dagen blijven, dan doorrijzen naar Khao Sok. Vanuit Khao Sok naar Krabi omgeving en dan terug naar Bangkok.
In december kan je op de eilanden in de golf van Thailand (koh samui, koh tao, koh phangan) regelmatig een flinke regenbui verwachten, terwijl juist Krabi en Phuket dan prima weer hebben. Je zou nog kunnen denken aan koh samet en koh chang. Als je noord thailand niet doet zou je inderdaad kanchanaburi kunnen doen. Je kan daar ook Olifanten verzorgen op de goede manier bij www.elephantsworld.org voor 2500 bath per persoon(nog goedkoper dan in het noorden ook) of je zou naar www.wfft.org kunnen gaan dit ligt tussen Bangkok en Hua Hin hier worden diverse dieren welke misbruikt werden voor toeristische doeleinden op gevangen zoals haggedissen, apen, krokodillen maar ook olifanten welke je naar een rondleiding langs alle andere dieren mag gaan wassen dit kost ongeveer 1600 bath per persoon.