Ideetjes rondreis Thailand

Hoi!

Nieuw hier op het forum en al veel interessante dingen gelezen.
Eind december / begin januari zouden we graag een reisje naar Thailand plannen (12 volle dagen ter plaatse). Dit, na vorig jaar Sri Lanka bezocht te hebben. Een extra stukje Azië verkennen lijkt ons erg boeiend.

We weten echter nog maar weinig over Thailand en vroegen ons af wat nu écht de highlights zijn om in deze korte periode te bezichtigen.
Wat spreekt ons aan: cultuur en natuur, duiken, de jungle in, liefst ook even het échte Thailand verkennen en aan het einde een paar dagen relaxen aan een prachtig strand, …

12 dagen zijn waarschijnlijk zo voorbij.
Vliegtickets boeken (en niet de standaard klassieke vastgelegde rondreis)?

Uiteraard verdiep ik me de komende weken / maanden in boekjes en op websites, maar een vraagje naar jullie mening / ideeën leek me leuk.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Mattias en Ann

1 like

Hoi Mattias en Ann,
Nou 12 dagen is niet veel om dit Magische land te bezoeken.
In Bangkok heb je veel bezienswaardigheden die de moeite waard zijn.
Het Grand Palace of koninklijk paleis met de Wat Phra Kaeo kan je bezoeken voor ca. 250 baht.
De tempel Wat Pho ligt ook in de Oude Stad en is één van de drie tempels die je zeker moet bezocht hebben.
Het is de grootste tempel en vooral bekend omwille van zijn liggende Boeddha.
China Town is het levendigst stadsdeel van Bangkok je vind er oa: goudwinkels, tempels, specerijenwinkels en eettentjes.
Je kan ook met de river expressboot op de Chao Phraya rivier voorbij verschillende mooie tempels varen waaronder Wat Arun.
De grootste markt van Thailand is de Chatuchakmarkt die elk weekend geopend is. Je kan er de ganse dag rondsnuisteren en je vindt er van alles.
Je kan bevoorbeeld ook een daguitstap boeken in de vele reisbureau’s die Bangkok rijk is naar Kanchanaburi ligt zo’n 130 kilometer ten westen van de Bangkok.
Vanuit Bangkok kunt u bijvoorbeeld een comfortabele bus of trein nemen richting Kanchanaburi als je individueel wilt naartoe gaan Mattias en Ann.
Deze plaats is vooral bekend voor haar beroemde brug “Bridge over the river Kwai” je vind daar ook het Jeath oorlogsmuseum,oorlogsverblijfplaats,aantal tempels,museums etc…
Een andere populaire daguitstap vanuit Bangkok is Ayutthaya, ten noorden van Bangkok, de oude hoofdstad van Thailand.(voor 650bath kan je deze uitstap maken middageten+gids inbegrepen,men kom je halen bij het hotel s’morgens om 8:00am)
Ik kan nog een hele hoofdstuk aan toe breiden betreft het noorden van Thailand (mijn stokpaardje) maar je hebt maar slechts 12 dagen Mattias en Ann!
Nou ik ken je budget niet voor die 12 dagen,maar je kan de grote afstanden overbruggen met de binnenlandse vliegtuigmaatschappijen zoals Air Asia,Bangkok Airways(om eventueel naar Koh Samui te vliegen) Thaiairways en Nokair.
We gaan het wat dichterbij houden namelijk Koh Samet,het paradijs-eiland Koh Samet ligt in de provincie Rayong en is gemakkelijk bereikbaar vanuit Bangkok en Pattaya.
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Phe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier
De overtocht van Ban Phe naar Samet duurt zo’n 35 minuten.
De Hat Sai Keaw en Ao Hin Kok stranden zijn de trekpleister op dit eiland Mattias en Ann!
Ook dichtbij Bangkok vind je de badstad Hua Hin.
Hua hin ligt op nog geen 4 uur vanaf Bangkok met de trein. Het is een leuke badplaats doordat het niet afgeladen vol is met vakantiegangers
In het centrum van Hua Hin vindt u levendig strand vol kraampjes, eettentjes en strandstoelen. Hier vindt u ook uitgebreide mogelijkheden voor onder andere kajakken, surfen, parasailing, bananaboat varen, kitesurfen, waterskiën en zeilen.
Khao Hin Lek Fai dit is een berg net buiten het centrum. Vanaf deze berg heeft u een fraai uitzicht over de stad Hua Hin.
Oppassen als je naar de apentempel Kao Takiab gaat(iets buiten de stad) ze pakken alles van je af wat er in een plastieke zak steekt.
In de onmiddelijke omgeving van Hua Hin, heb je Sam Roi Yot National park, Pranburi Forest Park met mangroven bossen, de Pa-La U watervallen, een bezoek aan de wijngaarden etc…

Allereerst: de tickets zijn geboekt. No way back now! :slight_smile:
Heel erg bedankt ook voor de info! Een massa bruikbare tips!

Misschien is het inderdaad het handigst (door de korte reisperiode) om vanuit Bangkok enkele uitstappen te doen en nadien in het rustige Koh Samet nog enkele daagjes te genieten van zon, zee en strand. (Indien mogelijk ter plaatse duiken?)

MAAR Chiang Mai spreekt ons (jammergenoeg) ook erg aan… Misschien valt dat daar nog ergens in te passen…
Een hele week in Bangkok verblijven, vinden we wat lang.

Ik hoor hier wel dat binnenlandse vluchten voor deze (drukke) vakantieperiode snel zijn volgeboekt en dat je wel eens een hele tijd kan staan aanschuiven voor het reserveren van tickets voor de nachttrein… (En aangezien we amper 12 dagen ter plaatse zijn, lijkt het ons handiger dit van tevoren vast te leggen.)

Waar is het fijn oud/nieuw vieren? (Best ook hier een hotel vooraf vastleggen, neem ik aan…)

Groetjes!

:chin:zijn die 12 dagen echt de dagen dat je in Thailand bent of inclusief2 vluchtdagen ?anders heb je eigenlijk maar 10 om rond te trekken
en houd er rekening mee dat je ook moet genieten het idee van Georges is zo slecht nog niet alleen maar grote afstanden afleggen je bent zo een dag kwijt alleen met je te verplaatsen. (vermoeiend)
maak er een iedergeval een mooie tijd van :thailand::cambodia:
ps ik denk als je een keer geweest bent snel weer terug wild:beef:

In Bangkok is er normaal gesproken een grote bijeenkomst van feest vierders op het plein voor Central World Plaza met een officiel count down naar het nieuwe jaar. Verder zijn er op zeer veel andere plaatsen vieringen van dit event zoals op de kao san road waar het gezellig aan toe gaat,Mattias en Ann.
Natuurlijk is Chiangmai de moeite waard om te bezoeken,maar als je met de trein of bus gaat ben je veel kostbare tijd kwijt.
Dus zou zeggen met het vliegtuig(55minuutjes onderweg)je kan met verschillende vliegtuigmaatschappijen naar Chiangmai voor info kan je eens kijken op deze links : Binnenlandse vluchten: http://www.airasia.com, http://www.flyorientthai.com/en/home/?Language=Eng, http://www.bangkokair.com, http://www.thaiairways.com, http://www.nokair.com
Nu er is van alles te doen in Chiangmai,tempels,olifantenfarm’s,snakefarms,bergstammen.
Natuurlijk het meest bekend is Chiang Mai door de fameuze Night Bazar,je kan daar van alles vinden,t-shirts,snuisterijen,lekker eetstandjes(galare food)
Wat ook lekker vertoeven is de sunday walking market op Thae Pae road,op een boogscheut 10minututjes van de Night Bazar.
Deze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/wat_umong_buddha_head.JPG

Een verzameling Boedha hoofden en andere relikwieen nabij de ingang van de tunnels.

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/wat_umong_tunnel_1.JPG

http://www.beautiful-chiangmai.com/images/temples/wat_umong_tunnel_2.JPG

Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.Deze tempel kun je best bezoeken in de week,het kan in de weekend wel erg druk zijn daar.
Boven de tunnels,ligt er een oude chedi waar je daar van uit een mooi uitzicht hebt op de visvijver en de aanpalende museum.Als ik me niet vergis,kun je zondag’s met allerlei levensvragen terrecht bij een monnik.(plaatst aan de visvijver)éénmaal je het bruggetje overbent en je kijkt naar rechtsboven,dan zie je de tempel Wat Doi Suthep liggen.
conclusie:voor mensen die van rust houden(zoals mezelf:georgessiam)is dit de plek waar je moet zijn in Chiangmai!

Wat je zeker niet mag missen is het Doi Inthanongebergte,gemakkelijk te bereiken (58km) verwijderd van Chiangmai.
Zoals in de onderstaande filmpjes is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Hallo Mattias and ann.
Georgesiam heeft echt heel wat mooie ideen weer gegeven wat je kan doen/zien in Thai.
Als je maar 12 dagen hebt en moet wennen aan de temp. zou ik het lekker rustig aandoen en lekker genieten van dit geweldige land en het is al gezegd als je er bent geweest wil je zeker terug want er is zoveel te zien en genieten in Thai.
Vanuit Bangkok dat deel van Thai zien is dan ook de beste tip die jullie geboden is en als je de volgende keer weer terug komt kunt je andere delen van Thai gaan zien.
Bv het noorden ( Chiang Mai ) waar ook veel te zien is en je ook wel weer een paar dagen tot een week zoet kunt zijn met trips vanuit Chiang mai naar bv Laos,Chiang Rai, Mae Hong son enz. met dan weer een mooie afsluiting op een van de mooie eilanden.
Het land is gewoon te groot en er is te weinig tijd om er van alles er in te proppen dus zou ik zeggen kom gewoon weer terug en geniet komende vakantie volop van dit prachtige land…Veel plezier!!!

Sawaddee Khrap

Door de grote drukte hier, even geen / weinig tijd meer gehad om ons te verdiepen in de reis.
Maar nu terug volop info aan het zoeken.

Veel leuke tips hier!

We zouden 3 dagen Bangkok (met enkele uitstapjes: drijvende markt, tempels) bezoeken en nadien met de nachttrein naar Chiang Mai reizen. Daar zouden we 3 dagen de omgeving verkennen (evt. bergstammen) en nadien richting het zuiden vliegen.
Nu zijn we nog op zoek naar een eiland dat gemakkelijk bereikbaar is en waar het prachtig duiken is (aangezien mijn vriend en ik beiden een diepzeeduikbrevet hebben): nog een dagje of 4 relaxen en **duiken **en dan terug voor een dagje Bangkok en vlucht richting Abu Dhabi en Zaventem.
**Een erg strakke planning en nog geen idee of deze haalbaar is. **(Jammer dat we door de beperkte schoolvakantieperiode -ik ben leerkracht- zo weinig tijd hebben.)

Dusssss… nog volop op zoek naar een leuk (niet té duur, maar wel netjes) hotel in Bangkok, iets meer basic in / rond Chiang Mai, tickets voor de nachttrein, tickets voor binnenlandse vlucht, en een iets luxueuzer hotel aan het strand op ‘een eiland’…

Nog een hele hoop werk dus!

Iemand tips om de nachttrein van
Bangkok naar Chiang Mai te boeken online? Ik vind voor 25 december niet meteen 1ste klasse terug…
Alvast bedankt!

Ik vrees dat 1e klasse je ook niet meer gaat lukken… Er zijn maar een beperkt aantal 1e klasse compartimenten in de nachttreinen en die zijn vaak snel volgeboekt.

Waarom op 25 december niet vliegen met Air Asia ? Ze hebben momenteel nog voldoende promo-prijzen beschikbaar, dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt als de nachttrein 1e klasse en verlies je nog minder tijd ook.

Inderdaad de beste tip is gaan vliegen…goedkoop en snel…zo spaar je een hoop tijd die je dan daar kunt besteden.
Heel veel plezier!!!

Sawaddee Khrap