Graag feedback over onze reis

Hallo,

Wat mogelijks onze enige reis is voor de komende 10 jaar:dag:, wil ik dat het een heerlijke vakantie wordt. Ik weet dat jullie feedback mij hierbij zal helpen.

We twijfelen om van zuid–>noord te reizen maar doen toch de klassieke tour:

29/11 Aankomst Bangkok 08 u ‘s ochtend lichte uitstap :Siriraj Forensisch Museum van het grote Koninklijk Siriraj Ziekenhuishotel: rusten
30/11 Daguitstap Bangkok What Po+Khao San Road + nachttrein naar Chiang Mai
01/12 Aankomst Chiang Mai wat ontspannen + night bazaar
02/12 Chiang Mai: fietstocht Chiang Mai+ zipline
03/12 Chiang Mai: Olifanten verzorgen
04/12 Chiang Mai: natuur: Doi Suthep/Doi Inthanon/??? Nog te kiezen
05/12 Chiang Mai: nog in te vullen
06/12 Chiang Mai vlucht naar Phuket en doorrijden Khao Sok National Park
07/12 Khao Sok: trekking met overnachting aan het meer
08/12 Khao Sok: trekking
09/12 Van Khao Sok naar Krabi
10/12 Krabi
11/12 Krabi
12/12 Krabi
13/12 Krabi
14/12 Krabi
15/12 Vertrek Krabi en aankomst in Bangkok
16/12 Bangkop: stad nog wat verkennen+winkelen
17/12 Bangkok: stad nog wat verkennen +winkelen
18/12 vertrek: stad nog wat verkennen+ winkelen+ vlucht naar huis om 22u ’s avonds

–>Is er ergens ruimte om nog iets in te lassen (vb Kanchanaburi overnachten op het water, Sukhotai, Chiang Rai,…)/ of is het al te druk?
–>Nog zaken die ons worden aangeraden voor in Chiang Mai? We verblijven normaal gezien in Riverside b&b

–>Khao Sok: mensen met ervaring in dit regenwoud? Veel spinnen/slangen 's nachts in de boomhut?:eten:

–> Is krabi een goede keuze als eiland? Aanvankelijk gingen we naar Koh Phangan/Koh Tao maar aangezien het weer daar begin december blijkbaar niet zo goed is, en aan de Andaman zee wel, kozen we voor Krabi. Bovendien lijkt het me een goede uitvalbasis voor uitstapjes We zouden het liefst ergens een hotel/b&b hebben aan het strand. Graag zouden we in de buurt van het hotel (dus zonder taxi te moeten nemen) nog wat willen doen 's avonds (we zijn nog jong:cheer2:): bv marktjes, beachbar (geen discotheken!), …
Zouden ook een dagje willen duiken maar hebben dit nog nooit gedaan: is dit aan te leren op een dag en mag je dan al op zee?

–>hoteltips zijn ook altijd welkom in de buurt van deze locaties: liefst met zwembad, prijsklasse ± 30 euro (willen vooral goede prijs-kwaliteitverhouding)

Alvast bedankt voor de reacties, wij appreciëren dit sterk.:chin:

Is krabi een goede keuze als eiland?

Krabi is een goede keuze, maar het is geen eiland.

Zouden ook een dagje willen duiken maar hebben dit nog nooit gedaan: is dit aan te leren op een dag en mag je dan al op zee?

Je kunt discover scuba diving doen, dan ga je direct de zee op om te leren en ontdekken.

Veel plezier.

Beste Malfrats,

Ik zou het schema iets anders indelen zodat je ook nog naar Kanchanaburi kunt en de oude hoofdstad Ayutthaya kunt bezichtigen:

29/11 Aankomst in Bangkok (omgeving verkennen, riviertaxi over de Chao Phraya)
30/11 Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown of naar de bekende weekendmarkt Chatuchak
01/12 Bangkok - Kanchanaburi (Bridge over the River Kwai, erebegraafplaats, museum)
02/12 Kanchanaburi (Erawan watervallen)
03/12 Kanchanaburi - Ayutthaya; 's avonds nachttrein naar Chiang Mai
04/12 Aankomst Chiang Mai ochtend, 's middags fietstour
05/12 Chiang Mai: Olifanten verzorgen
06/12 Chiang Mai: natuur: Doi Suthep/Doi Inthanon/??? Nog te kiezen
07/12 Chiang Mai: zipline
08/12 Chiang Mai vroegste vlucht naar Phuket en doorrijden Khao Sok National Park
09/12 Khao Sok: trekking met overnachting aan het meer
10/12 Van Khao Sok naar Krabi
11/12 Krabi
12/12 Krabi
13/12 Krabi
14/12 Krabi
15/12 Krabi
16/12 Vroege vlucht Krabi-Bangkok (shoppen)
17/12 Bangkok: Colors of Bangkok fietstocht
18/12 vertrek: stad nog wat verkennen+ winkelen+ vlucht naar huis om 22u ’s avonds

[ul]
[li]Siriraj Forensic Museum: best aardig als je al wat vaker in Bangkok bent geweest, maar als je hier voor de eerste keer komt niet iets dat ik direct zou bezoeken. Je kan op de eerste dag beter even bijkomen en later naar bijv. Khaosan Road. Of als je in het mysterieuze verhaal van Jim Thompson en Aziatische kunst geinteresseerd bent een kijkje nemen bij het mooie Jim Thompson House (overigens ook de moeite waard als je niet echt in kunst geinteresseerd bent). Of maak een tochtje over de Chao Phraya rivier per riviertaxi.[/li][li]Wat hotel in Bangkok betreft, hoor ik vaak wel goede verhalen over Rambuttri Village Inn…goed betaalbaar.[/li][li]Fietsen in Bangkok, tsja, ik ben bevooroordeeld, maar ook vele jaren terug, voordat ik bij Bangkok Biking werkte, zei ik al tegen iedereen die hier naar toe kwam dat ze echt moesten fietsen in Bangkok. Op deze manier zie je een deel van de Thaise hoofdstad dat je op eigen gelegenheid nooit zou zien. Een must-do ![/li][li]Fietsen in Chiang Mai en ziplinen (ik heb dat een paar jaar terug bij Jungle Flight gedaan, erg goed en een stuk goedkoper dan bij het bekende Flight of te Gibbon) zou ik verdelen over 2 dagen.[/li][li]Duiken bij Krabi: ik ben geen duiker, maar voor zover ik weet is duiken bij Krabi niet geweldig. Mocht Stevenl dit topic lezen, dan kan hij je wel wat meer over duiken in Thailand vertellen.[/li][/ul]

      • Updated - - -

Oeps, ik was vanochtend vroeg al aan mijn bericht begonnen, maar net pas afgemaakt…zie dat Stevenl inmiddels al gereageerd heeft :smiley:

1 like

Bedankt Steven voor je tip:chin:wat Krabi betreft, Ao Nang/Railay lijken me vrij duur te zijn. Is het hoger gelegen noppharat beter? Even mooi strand, rustig , om dan 's avonds eventueel met taxi naar het iets levendigere Ao nang?
Kan er vanuit noppharat ook eilandentours geboekt worden/ discover scuba diving?

Krung Thep: jij ook bedankt voor je feedback:chin:

•Siriraj Forensic Museum: mijn vriendin is werkzaam in de medische sector en zou het heel graag zien. Valt het zo sterk af te raden?
Is Kanchanaburi zo’n aanrader? Enige dat mijn interesse wat opriep was het overnachten op de rivier? Spoorlijnen, museum, al de tempels zeggen ons niet zo veel, en ik denk dat de rust van Chiang Mai ons beter zal doen dan de hectiek van Bangkok.
Ik denk dat ik wel een dagje langer in BKK zal blijven, zal beter zijn om te acclimatiseren? Werk jij bij Colours of Bangkok? Het spreekt me alleszins wel aan. Ik had enkel gehoord van Co Van Kessel.

Vriendelijke groeten

Wil je duiken , ga dan bij KRABI FULLMOON TOURS , vriendelijke Nederlander maar sinds de laatste keer dat ik in krabi ben geweest zou hij verhuist zijn ietsje verder dan waar hij toen zat.

Zipline : er zit er eentje over de Maetaeng Elephant Camp " Zipline Chiangmai" , misschien kun je daar een combinatie maken.

Als je vriendin in de medische sector werkzaam is, dan kan het voor haar inderdaad wel interessant zijn om eens een kijkje te nemen bij het Siriraj Forensic Museum. Ik ben er zelf enige tijd geleden geweest en vond het ook interessant om eens te zien: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=154754
Maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet het eerste is dat op het ‘te bezoeken lijstje’ staat als je in Bangkok bent…

Kanchanaburi vind ik de moeite waard. Mooie omgeving en als je je van tevoren een beetje inleest over wat zich hier heeft afgespeeld tijdens WO II, dan zal je ook de spoorlijn, erebegraafplaats en museum interessant vinden.

Ik werk bij Recreational Bangkok Biking en ook wij bieden meerdere fietstours aan in Bangkok (en ook in meerdere plaatsen in Thailand waaronder Chiang Mai).
Hier kan je een impressie krijgen van onze populaire halve dagtour Colors of Bangkok: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=163090

Bedankt!

Wat betreft de fietstocht:wanneer zou je dit inpassen in ons schema? eerste dag of 2e dag Bangkok? Kan ik rserveren via thailandbiking.com?

Ik denk dat we het museum zullen doen op het einde van de reis aangezien het blijkbaar maar open is van maandag tot vrijdag?

Kan er iemand ook een tip geven voor het eiland? Liefst een hotel aan het strand op een uiteraard mooi eiland waar je kan zwemmen in de zee en waar er een mooie zonsondergang is? (dus westkust) . Graag 's avonds ook nabijheid van markjes, beachbar, fireshows, kortom: waar iets te doen is?
Liefst in de buurt van Khao Sok (want daar zullen we vandaan komen)
Ik vond koh lak mooi & betaalbaar maar is het niet te “doods” 's avonds?

In November zal Khao Lak zeker niet doods zijn, dus als jet het leuk vond is dat een prima plek voor je.

Of kom naar Phuket, veel verschillende stranden, sommige druk, sommige rustig, kunnen wij je ook helpen met het duiken :slight_smile:

Fietsen zou ik niet op de dag van aankomst doen, zou dan lekker rustig aan doen en een beetje acclimatiseren. Colors of Bangkok start dagelijks om 08:00 en 13:00 uur, dus je kan zelf de starttijd kiezen. Reserveren kan inderdaad via het contactformulier op thailandbiking.com of bangkokbiking.com

of is het aan te raden om 'sochtends vroeg in bangkok te landen en onmiddellijk dezelfde dag door te vliegen/te treinen naar chiang mai?
Vlug de rust opzoeken ipv het hectische bangkok?

We zouden dan onze reis ipv 2 dagen Bangkok afsluiten, 4 dagen Bangkok doen (ipv 2 keer 2 dagen). Dan kunnen we fietstour, museumbezoek doen etc.