Tips gevraagd over reisschema en accomodatie in Krabi!

Hallo iedereen,

wij gaan in juli twee weken naar Thailand en kijken er enorm naar uit!
Het land is echter zo groot en het aanbod aan activiteiten en hostels is zo immens, dat het voor ons heel moeilijk is om een keuze te maken.
We houden van cultuur, natuur en absoluut niet van massa-toerisme. Graag hadden we een beetje tips gekregen!

Hier een klein overzichtje van ons plan:

dag 1: Bangkok

dag 2: Bangkok

dag 3: Bangkok ('s avonds nachttrein richting Chiang Mai)

dag 4: Chiang Mai

dag 5: Chiang Mai

dag 6: Chiang Mai

dag 7: Chiang Mai (in de namiddag naar Krabi vliegen)

dag 7: omgeving Krabi

dag 8: omgeving Krabi

dag 9: Khao Sok

dag 10: Khao Sok

dag 11: Khao Sok (in de namiddag terug naar Bangkok vliegen)

dag 12: Bangkok

dag 13: Bangkok

1. Is dit een realistisch plan? Door twee keer een binnenlandse vlucht te nemen willen we graag een beetje tijd winnen en zo toch een beetje noord en zuid zien. Bangkok en Chiang Mai willen we vooral doen omwile van de cultuur, omgeving Krabi en Khao Sok is vooral om een beetje van de natuur te genieten. Hebben jullie eventuele tips voor must-do’s in Bangkok en Chiang Mai? Ik las dat fietsen in beide steden wel de moeite waard zou zijn?

2. Waar in Krabi is het de moeite om te verblijven? Wat zijn mooie, aan te raden plaatsen? Ik had leuke bungalows gezien op Railey Beach, op 3 km van Ao Nang. Is dit een mooi strand? Ik lees heel verschillende dingen op internet.

3. Iets dat voor mij niet helemaal duidelijk is, is het risico op malaria. Sommige websites beweren dat Chiang Mai en dichtbeboste gebieden (Khao Sok?) een risico zouden kunnen zijn. Wat is jullie ervaring? Moet ik in het boven genoemde reisschema extra voorzorgen nemen buiten slapen onder klamboe en het smeren van DEET? (meenemen van malariapillen of preventieve kuur?)

4. De nachttrein van Chiang Mai, is dit in de periode van begin juli nodig om op voorhand te boeken? Ik had al gezien dat je het treinticket kan boeken en bij uw hostel kan laten afleveren. Aanrader?

5. Als we op Railey beach zouden verblijven, hoe geraken we dan in Khao Sok? Ik had al gelezen dat je de bus moet nemen naar Takuapa en daarna moet overstappen op de bus naar Koh Samui, klopt dit nog steeds?

Alvast heel erg bedankt!!